۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۴۵۴۶۷
حجت الاسلام احتشام در گفت و گو با رسا:

مسؤولان اقتصاد بیمار کشور را با داروی داخلی حل کنند

مسؤولان اقتصاد بیمار کشور را با داروی داخلی حل کنند
استاد حوزه علمیه قم شرایط تحقق جهش تولید را منوط به استفاده مناسب از سرمایه بانکی، ساماندهی نقدینگی افسار گسیخته، تسهیل در تولید و مهار ورود کالای قاچاق دانست.

حجت الاسلام علی احتشام استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان این که اقتصاد مقاومتی با استفاده از سرمایه های درونی محقق می شود، اظهار داشت: بالندگی اقتصاد مقاومتی در کشوری که همواره بعد از انقلاب اسلامی با تهدیدها و تحریم های اقتصادی و نظامی دشمن مواجه بوده، با استفاده از سرمایه های درونی خود محقق می شود.

وی با اشاره به تکیه به توان داخلی گفت: درون زایی اقتصاد ما حتی اگر برون نگر هم باشد، مبتنی بر استفاده از سرمایه های مولد و سود آفرین همیشگی و دائمی است.

راه برون رفت از مشکلات اقتصادی نگاه به داخل است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که توجه به سرمایه های داخلی همواره باید مد نظر سیاستگذاران کشور باشد، تصریح کرد: کشوری که میلیون ها جوان دانشمند، متعهد و متخصص دارد و می تواند با حضور در عرصه های اقتصادی و شرکت های دانش بنیان برای درآمد زایی، جای سرمایه های تجدید ناپذیر مثل نفت را بگیرد؛ استفاده از این ظرفیت باید همواره مد نظر سیاستگذاران و مجریان کشور باشد.

وی مسأله نگاه خارجی به اقتصاد را مانع اصلی برای استفاده از ظرفیت داخلی عنوان کرد و افزود: اگر برای رفع مشکلات به خارج از مرزها نظر داشته باشیم، هیچ گاه از این ظرفیت استفاده نخواهد شد، چنانچه تا کنون استفاده نشده است.

مسؤولان درد اقتصاد را با داروی داخلی حل کنند

حجت الاسلام احتشام با بیان این که بار پیروزی انقلاب و اداره جنگ بر دوش جوانان بوده است، اظهار داشت: برون رفت از شرایط فعلی اقتصادی، منوط به این است که مسؤولان در سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه بهای بیشتری به جوانان داده و درد اقتصاد را با داروی داخلی حل کنند، نه با نگاه خارجی.

وی بر ضرورت عدم توجه به خارج از کشور برای حل مشکلات تأکید کرد و گفت: هیچگاه دشمنان انقلاب و نظام آن گونه که باید و شاید به کشور، مملکت و نظام ما کمک نخواهند کرد.

امام جمعه موقت کاشان به اهمیت نقش بهره گیری از علم در مدیریت اقتصاد پرداخت و تصریح کرد: آنچه که مسلم است، حتی کشورهایی که معادن و سرمایه های خدادادی ندارند، توانسته اند با بهره گیری از علم و ثروتِ علمی خود، تسلط خود را هم برای مدیریت اقتصاد داخلی و هم ارتباط با اقتصادهای بزرگ دنیا با تولیدهای علم محور، تثبیت کنند.

وی با اشاره به شرایط تحقق جهش تولید افزود: جهش تولید منوط به این است که بتوانیم با استفاده مناسب از سیستم بانکی و جمع آوری نقدینگیِ افسار گسیخته ای که امروز در کشور ما هر از چند گاهی به سمت و سویی کاذبانه و یا صادقانه میل پیدا می کند و تسهیل در امور تولیدی و استفاده از ظرفیت های مهار کننده ورود کالای قاچاق، تولید داخلی را مد نظر قرار دهیم.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به لزوم ورود مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه برای تحقق شعار سال اظهار داشت: امید است مجلس شورای اسلامی در اولین گام های رسمیت پیدا کردن بتواند قوانین مناسب برای استفاده بهتر از سرمایه های بانک ها و نقدینگی افسار گسیخته و تسهیل مقرارت و قوانین دست و پا گیر، با بهره گیری از برخوردهای قاطعانه قوه قضائیه برای عدم ورود کالای قاچاق و تسهیل در ترخیص های گمرکی، بتواند زمینه را برای جهش تولید مد نظر رهبر معظم انقلاب فراهم کند./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
بیماری‌های مسری، در طول تاریخ میلیون‌ها نفر از انسان‌ها را به کام مرگ کشانده؛ اما آدمی با نبوغ خود بر همۀ آنها فائق آمده و هر بار وضعیت را به نفع خود و در جهت ادامۀ حیاتش به‌سرعت تغییر داده است.
1
0