۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۴۵۴۸۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد مطرح کرد؛

لزوم بهره گیری از فیوضات ماه شعبان برای دفع بلایا

لزوم بهره گیری از فیوضات ماه شعبان برای دفع بلایا
استاد درس خارج حوزه شعبان را ماه شادی و سرور اهل بیت(ع) دانست و با اشاره به برخی از اعمال وارد شده در این ماه بر لزوم بهره گیری از فیوضات آن برای دفع بلایا تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری‌منفرد استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک شعبان اظهار داشت: حلول ماه شعبان را تبریک و تهنیت عرض می کنم به ویژه به کسانی که در ماه رجب از فیوضات این ماه بهره مند شدند.

وی افزود: امیدواریم در این ماه هم بتوانیم از فیوضات آن که در ادعیه وارد شده است بهره مند شویم، چون ماه شعبان ماه رسول خدا(ص) است و حضرت رسول در این ماه مشغول دعا و مناجات و شب و روز این ماه را به عبادت می پرداخت و هم نماز و روزه این ماه را جدی می گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد با بیان این که عبادات پیامبر در ماه شعبان تا زمان رحلت شان ادامه داشت، خاطرنشان کرد: شعبان، ماه موالید است چون سوم این ماه ولادت امام حسین(ع)، چهارم ماه ولادت حضرت عباس، پنجم ماه ولادت امام سجاد(ع)، یازدهم ماه ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و از همه مهمتر نیمه شعبان است که ولادت با سعادت امام زمان(عج) است.

وی تصریح کرد: شعبان المعظم ماه سرور و شادی محسوب می‌شود و آرزو می کنیم خداوند به برکت این موالید و اولیاء بزرگواری که در این ماه متولد شده اند بلیه ای که شامل همه مردم جهان به ویژه کشور عزیزمان ایران شده به برکت این ذوات مقدسه برطرف کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد با اشاره به برخی از اعمال نیک ماه شعبان خاطرنشان ساخت: روزه ماه شعبان سفارش شده و در یک حدیثی که مرحوم شیخ صدوق در امالی نقل کرده است، می‌فرماید: «صیام الشعبان ذخر للعبد یوم القیامه» یعنی روزه ماه شعبان ذخیره ای برای انسان در روز قیامت است و بعد فرمود: کمتر چیزی که برای روزه این ماه هست این است که خداوند به شخص صائم بهشت را مرحمت می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم بتوانیم از این ماه بهره برداری کنیم و هم تصدق و استغفار را که در این ماه سفارش شده مدنظر داشته باشیم تا خداوند عنایت ویژه ای به ما به ویژه در این شرایط بکند./1330/ج

ارسال نظرات