۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۶۴۵۵۰۴
امام جمعه ایلام:

طلاب داوطلب، درگذشتگان کرونایی را غسل می‌دهند

طلاب داوطلب، درگذشتگان کرونایی را غسل می‌دهند
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام از حضور داوطلبانه طلاب ایلامی برای غسل درگذشتگان کرونایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در حاشیه افتتاح و آماده‌به‌کار غسالخانه ویژه غسل فوتی‌های کرونایی در ایلام اظهار داشت: طلاب داوطلب غسل فوتی‌های کرونایی را در ایلام انجام می‌دهند.

امام‌جمعه ایلام گفت: متوفیان براثر ویروس کرون در ایلام، با رعایت کلیه احکام شرعی غسل و تدفین می‌شوند.

وی افزود: طلاب و روحانیون ایلامی داوطلب در یک حرکت جهادی به‌صورت مستمر و نوبت‌بندی شده، در بهشت رضا ایلام حضورداشته و علاوه بر اجرای احکام و واجبات کفن‌ودفن اموات، اقدامات ویژه‌ای را نیز در خصوص افرادی که براثر ویروس کرونا فوت کرده‌اند را نیز انجام می‌دهند.

امام جمعه ایلام در ادامه یادآور شد: اگر چنانچه طلاب و روحانیون ایلامی برای انجام این کار داوطلب نمی‌شدند، چه‌بسا ممکن بود آن بندگان خدا بدون رعایت نکات شرعی دفن شوند. اما به لطف الهی با حضور طلاب و روحانیون، این کار سخت انجام گردید و هم‌اکنون نیز در حال انجام است.

وی یادآور شد: تاکنون نیز تمام مسائل شرعی غسل و تدفین درگذشتگان کرونا در ایلام انجام و با آغاز به کار سالن غسالخانه جدید این امر در محیط امن و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود که جا دارد از زحمات شهردار ایلام که این امکان را فراهم کرده است تشکر کنم.

امام‌جمعه ایلام گفت: شهروندان ایلامی مطمئن باشند که‌ انجام تلقین و نظارت بر تدفین اموات کرونایی به‌صورت شرعی و مطابق با فتاوای رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع عظام تقلید به‌دقت انجام و برای رعایت مسائل شرعی فوت‌شدگان نگران و دغدغه‌ای نداشته باشند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات