۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۶۴۵۵۱۶
تشریح اقدامات سپاه برای مقابله با کرونا در کردستان؛

حفظ سلامت مردم در اولویت است

حفظ سلامت مردم در اولویت است
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به تشریح اهم اقدامات سپاه برای مقابله با ویروس کرونا در این استان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار سیدصادق حسینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک سال نو، عید مبعث و ماه مبارک شعبان، از تلاش‌های بی‌شائبه اصحاب رسانه قدردانی کرد و اظهار داشت: خبرنگاران در این برهه کنونی همچون گذشته، رسالت خطیری بر عهده داشته و در جبهه جنگ نرم تلاش و ضمن انعکاس خدمات و اقدامات نظام در حوزه تأمین امنیت و سلامت مردم، با هجمه‌های دشمنان نیز مقابله می‌کنند.

وی به تشریح اهم اقدامات سپاه بیت‌المقدس برای مقابله با ویروس ‌کرونا در استان پرداخت و افزود: نیروهای سپاه از روز آغاز شیوع این بیماری به صحنه آمده و در کنار مدافعان سلامت به مردم خدمت‌رسانی کرده و تا ریشه‌کن کردن این ویروس هم در کنار مردم خواهند ماند‌.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با قدردانی از تلاش‌های مدافعان امنیت و سلامت، پزشکان و پرستاران تصریح کرد: سپاه علاوه‌بر حفاظت و دفاع از دستاوردهای انقلاب و تأمین امنیت پایدار، هم‌اکنون نیز در صحنه حضور یافته و همه ظرفیت‌ها را برای مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم پای کار آورده است.

سپاه در همه صحنه‌ها پای کار است

وی با بیان اینکه در هر جایی که نیاز به حضور سپاه باشد، سبزپوشان خدوم و تلاش ورود کرده و این واقعیت در صحنه‌ها و جریان‌های مختلف ثابت شده است، گفت: سپاه در دوران دفاع مقدس، در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، درمانی، حل مشکلات مردم و محرومیت‌زدایی پای کار بوده و امروز نیز پاسداران و بسیجیان برای مقابله با ویروس کرونا در سراسر استان پای کار آمده‌اند.

سردار حسینی با بیان اینکه حفظ سلامت مردم در اولویت است، خاطرنشان کرد: سپاه برای مقابله با کرونا در دو بخش درون سازمانی و برون‌سازمانی برنامه‌ریزی و اقدامات زیادی انجام داده‌ و با فراهم کردن تمامی امکانات و اقلام بهداشتی، موفق عمل کرده‌اند.

توزیع 84 هزار و 190 بسته بهداشتی و معیشتی در مناطق روستایی کردستان

وی از تشکیل قرارگاه پدافند زیستی، سازماندهی 125 نفر نیروی جهادی، 73 نفر از نیروهای تخصصی طرح شهید رهنمون و اعلام آمادگی دو هزار و 440 نفر برای خدمت‌رسانی در نقاهتگاه‌های سپاه در استان خبر داد و اظهار کرد: در مجموع 16 هزار و 16 نفر از نیروهای مردمی در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و کمک به بخش بهداشت و درمان سازماندهی و ثبت‌نام شده‌ و بخشی از آنان بکارگیری و در حال فعالیت‌ند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان ادامه داد: از این افراد سازماندهی‌شده، 456 نفر از نیروهای بسیجی در خانه‌های مناطق روستایی و یک هزار و 890 نفر کار ضدعفونی خیابان، معابر، اماکن و پمپ‌بنزین‌ها را انجام می‌دهند.

وی از ایجاد 6 نقاهتگاه سپاه با ظرفیت 569 تخت در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: دیروز نخستین نقاهتگاه سپاه با ظرفیت 60 تخت افتتاح و 5 نقاهتگاه دیگر با ظرفیت 509 تخت در شهرستان‌های سقز، بانه، مریوان و سروآباد پیش‌بینی شده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطرنشان کرد: سپاه از روز نخست شیوع ویروس کرونا مسئولیت ضدعفونی معابر، خیابان‌ها، اماکن عمومی و مراکز دولتی در استان را برعهده گرفته و در این راستا از ظرفیت نیروهای ارتش، ناجا، شهرداری، امکانات هلال‌احمر، تراکتور، موتور و دستگاه سمپاشی کشاورزان نیز استفاده کرده اما از مردم نیز انتظار می‌رود که ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی، برای قطع زنجیره کرونا از خانه‌های خود بیرون نیایند.

وی افزود: تاکنون 406 هزار و 800 لیتر مایع ضدعفونی مصرف و 8 هزار و 136 لیتر آب ژاول خالص برای ضدعفونی استفاده شده است.

"تولید و بازنشر محتوا" در فضای مجازی برای مبارزه با ویروس کرونا

سردار حسینی اعلام کرد: راه‌اندازی 18 کارگاه تولید ماسک و توزیع روزانه 19 هزار عدد ماسک در بین مردم، تولید 800 دست لباس حفاظتی ویژه پزشکان و کادر درمانی، ساخت 3 هزار شیلد توسط گروه‌هایی جهادی و اهدا به دانشگاه علوم پزشکی و توزیع 84 هزار و 190 بسته بهداشتی و معیشتی از جمله اقدامات سپاه در مناطق کردستان بوده است.

وی به برگزاری عملیات سراسری دفاع بیولوژیک در استان اشاره و از بکارگیری 10 هزار و 58 نفر، 260 دستگاه ماشین‌آلات و موتور، مصرف 37 هزار و 500 لیتر مواد ضدعفونی، توزیع 10 هزار و 400 بسته بهداشتی و 120 بسته معیشتی در این عملیات خبر داد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان از تولید و بازنشر محتوا در رسانه‌ها و فضای مجازی برای آگاهی‌بخشی به مردم، اطلاع‌رسانی صحیح و مقابله با عملیات روانی دشمن توسط مجموعه سپاه و اصحاب رسانه در استان خبر داد و افزود: برای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا تولید محتوا و بازنشر محتواهای تولید شده در فضای مجازی همچنان ادامه دارد.

مزدوران ضدانقلاب دشمن واقعی ملت و کُردها هستند

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به پشت پرده جنگ رسانه‌ای و روانی دشمنان علیه ایران با محوریت کرونا اشاره و یادآور شد: حقیتاً جیره‌خواران و مزدوران ضدانقلاب دشمن واقعی ملت و کُردها هستند و چشم پیشرفت، توانمندی‌های جمهوری اسلامی، خدمات نظام به مردم، حمایت مردم از انقلاب، امنیت و آسایش کنونی را ندارند، چراکه اگر ادعای حمایت آنان از کُرد و مرم واقعیت داشت، اکنون در کنار مردم بودند نه علیه خود مردم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: ضدانقلاب این روزها به‌دنبال تخریب مدافعان امنیت و مدافعان سلامت و دروغ‌پراکنی در ایران بوده در حالی‌که کادر پزشکی نمره قابل قبولی گرفته و زحماتشان قابل تقدیر است.

وی با بیان ادعاهای ضدانقلاب مبنی بر کمبود تخت‌های بیمارستانی در کردستان کذب است، یادآور شد: براساس اعلام متولیان دانشگاه علوم پزشکی، دو هزار و 500 تخت بیمارستانی در سطح استان وجود داشته و هیچ گونه کمبود تختی در مریوان، سقز و بانه صحت ندارد.

سردار حسینی تصریح کرد: قطعاً تیر دشمنان نظام جمهوری اسلامی همچون همیشه به سنگ می‌خورد و این واقعیت را خود آن مزدوران بارها و بارها تجربه کرده‌اند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات