۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۶۴۵۵۱۸

انتقاد نماینده مجلس خبرگان از مسافرت های نوروزی

انتقاد نماینده مجلس خبرگان از مسافرت های نوروزی
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری از مردم خواست بنا به دستور کارشناسان و پزشکان برای شکست کرونا در خانه بمانند.

به گزارش خبرگزاری رسا، بعد از شیوع کرونا ویروس و توصیه‌های اکید پزشکان و کارشناسان برای در خانه ماندن به عنوان مهمترین و تنها راه قطع زنجیره این بیماری و شکست آن، هنوز بسیاری به این توصیه‌ها بی اعتنایی کرده و به نوعی آن را به شوخی گرفته‌اند در حالی روز به روز وضعیت بدتر می‌شود.

آیت‌الله سید شرف الدین ملک حسینی گفت: پیرو مکتبی هستیم که هویت آن را حق و واکنش انسان در مقابل این حق تبیین می‌کند و تشکیل می دهد، حق خدای متعال، حق انسان و حق طبیعت.

وی بیان کرد: حق خدا این است او را عبادت کنیم، حق انسان‌ها این بوده که با عدالت با آنان رفتار شود و  و حق طبیعت حفظ او و انتقال برای نسل‌های آینده است.

آیت‌الله ملک حسینی با اشاره به اینکه اگر کسی جان، مال و ابروی انسانی را مخدوش کند یا قصاص می‌شود ، یا دیه دارد و یا باید تنبیه شود، افزود: اگر انسان خطر برای جان انسان دیگر ایجاد کند او را مریض کند ضامن بوده و اگر عمدا باشد، تنبیه باید شود.

وی خاطرنشان کرد: سوال من این است اگر ما بدانیم و یا احتمال دهیم حامل یک ویروس هستیم، ویروسی منحوس به تعبیر مقام معظم رهبری که ممکن است انسان‌های دیگر را مورد آسیب قرار دهد، آیا دین ما نمی‌گوید حق انسان‌ها را ضایع کردید و ایا ما ضامن نیستیم وقتی کارشناسان و پزشکان به ما دستور می‌دهند در خانه بمانید و مراوده‌ها و ارتباط‌ها را کم کنید، مسافرت‌های غیر ضرور را حذف کنید، آیا غیر این است که می‌خواهند بگوید حقوق انسان‌ها را حفظ کنید.

آیت‌الله ملک حسینی با بیان اینکه نه برویم نه بخواهیم کسی به دیدار ما بیاید، ادامه داد: بسیاری از شماها کسانی بودید که زندگی شما را گفت‌وگو، دیدار، منبر و نشست و برخاست  تشکیل می‌داد اما به دستور کارسناشان صبر و در خانه نشسته‌اید.

وی اظهار داشت: آفرین بر کسانی که دیدگاه‌های کارشناسی را می‌پذیرند و بر مدار او رفتار خود را تنظیم می‌کنند، مبادا بگذرد این روزها اما ضامن آسیب‌هایی باشیم که به دیگران رسانده‌ایم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بابک
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
این تصویر شبیه به حاج آقای توکل است نماینده خبرگان مازندران، نه حاج آقا ی سید شرف الدین ملک حسینی!
0
0