۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۶۴۵۵۹۹
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی:

۱۵۰ طلبه جهادی خراسان شمالی در قرارگاه مبارزه با کرونا فعال هستند

۱۵۰ طلبه جهادی خراسان شمالی در قرارگاه مبارزه با کرونا فعال هستند
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ طلبه جهادی مدارس علمیه استان در قرارگاه جهادی مبارزه علیه کرونا فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از فعالیت بیش از ۱۵۰ طلبه خواهر و برادر استان در قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا خبر داد.

وی با تشریح فعالیت طلاب و روحانیون خراسان شمالی در مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیان استان در قالب قرارگاه جهادی کریم اهل‌البیت (ع) تا پایان شیوع این ویروس منحوس ادامه دارد.

حجت‌الاسلام مهرپویان که مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، افزود: در ابتدای شیوع این ویروس و بیماری، مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی با ارسال نامه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی استان، آمادگی طلاب جهادی را اعلام کرد.

وی گفت: سپس با دعوت از متخصصین دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر استان، جلسه توجیهی را برای طلاب و مدیران مدارس علمیه استان برگزار شد که حدود 100 طلبه جهادی، آمادگی خود را برای حضور در بیمارستان‌های اختصاصی بیماران کرونایی و ضدعفونی شهر و تب‌سنجی اعلام کردند.

حجت‌الاسلام مهرپویان تصریح کرد: روحانیون طرح هجرت (مستقر در روستاها) نیز با تبلیغ نکات بهداشتی دستورات دینی در این زمینه، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که تا کنون 5 رأس گوسفند، با هدف دفع بلای کرونا ویروس قربانی و میان نیازمندان توزیع کرده‌اند.

وی ادامه داد: گرفتن تست تب از مسافران پایانه مسافربری بجنورد، فرودگاه و مبادی شهرهای بجنورد، شیروان، شهرک گلستان و همچنین ضدعفونی کردن وسایل نقلیه و عابر بانک‌های شیروان، بسته‌بندی اقلام بهداشتی، از دیگر فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیون استان بوده است.

مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: فعالیت 50 طلبه خواهر درزمینهٔ دوخت ماسک و لباس مخصوص پرستاران و کادر درمانی و همچنین فرهنگ‌سازی طلاب برادر و خواهر در فضای مجازی، با هدف تشویق مردم به رعایت دستورات بهداشتی، نرفتن سفر، عدم دید و بازدید نوروزی، فرهنگ‌سازی برای ماندن در خانه و... ازجمله اقدامات طلاب علوم دینی در این جهاد مقدس بوده که ان‌شاءالله تا ریشه‌کنی این ویروس منحوس ادامه خواهد داشت./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات