۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۴۵۸۲۲
آیت‌الله حسینی همدانی:

رمز موفقیت‏ هاى سپاه در حرکت عاشورایى و حسین گونه آن است

رمز موفقیت‏ هاى سپاه در حرکت عاشورایى و حسین گونه آن است
به دنبال تداوم برگزار نشدن نماز جمعه در سراسر کشور به جهت شیوع ویروس کرونا، آیت‌الله حسینی همدانی در سومین خطبه مکتوب نکاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در البرز و امام‌جمعه کرج، به دنبال تداوم برگزار نشدن نماز جمعه در سراسر کشور به جهت شیوع ویروس کرونا، آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در سومین خطبه مکتوب جمعه، نکاتی را بیان کردند.

متن خطبه مکتوب به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ الطّاهِرین.

خدمت تمام برادران و خواهران ایمانی خود در استان البرز عرض سلام و ادب و ارادت دارم و حلول ماه مبارک شعبان المعظم را به همه شما تبریک عرض می‌کنم. اگرچه دل به خاطر تعطیلی نماز جمعه که هفته پنجم شد غمگین است.

شعبان ماه زیادشدن روزی مؤمن است

ماه شعبان پر است از اسرار و برکات که در درک بشر نمی‌گنجد و فقط خدا خودش می‌داند. در دعا به خدای تعالی عرض می‌کنیم: انت اعلم بما فیه من الاحسان. شعبان از ماده شعب است یعنی گروه و توده عظیم که از یک حقیقت سرچشمه گرفته باشند. مثل قبیله‌های بزرگ که به یک پدر بزرگ ختم می‌شوند. و شعبان به معنای دو گروه عظیم است که از حقیقت واحد جداشده‌اند. آن دو گروه کدام هستند احتیاج به بحث دارد که در فرصتی بیان می‌کنم ان‌شاءالله. روزی اصحاب رسول خدا در خدمت حضرت در فضائل ماه شعبان گفتگو می‌کردند حضرت فرمودند: شعبان ماه شریفی است و ماه من است و حاملان عرش آن را بزرگ شمارند و حق آن را می‌شناسند. شعبان ماهی است که در آن همچون ماه رمضان روزی‌های مؤمنان فزونی یابد و بهشت در آن تزیین گردد و آن را شعبان نامیدند چون ارزاق مؤمنان در آن تقسیم می‌گردد. همان‌طور که توجه دارید رزق دو قسم است؛ مادی و معنوی و اگر رزق معنوی مراد باشد (خروج از ظلمت و ورود به نور و رسیدن به قرب الهی و …) هر چه در این ماه حرمت نبوی را نگهداریم و با اعمال حسنه محبت آن حضرت را کسب کنیم، بهره برده‌ایم. معلوم می‌شود آنچه در ماه رمضان از رزق معنوی نصیب انسان می‌شود، در ماه شعبان تقسیم می‌شود. پس بی‌توجه نباشیم. نکته دیگر روایت این بود که فرمود؛ ملائکه‌ی حامل عرش الهی این ماه را تعظیم می‌کنند. در بیان دیگری رسول خدا صلی‌الله علیه وآله فرمودند: ماه شعبان ماه من است و در این ماه بسیار بر پیامبرتان و اهل‌بیتش صلوات بفرستید. و فرمودند: ماه شعبان را ماه شفاعت نامیده‌اند زیرا پیامبر شما هر کس که در آن صلوات بر او بفرستد را شفاعت می‌کند. پس حالا که خودمان را در نهر ماه رجب با توبه و استغفار شستشو دادیم و ان‌شاءالله طاهر شدیم، حتماً آمادگی لازم برای بهره‌مند شدن از دریای بی‌کران شعبان را با ذکر صلوات بر محمد و آل طاهرینش به دست خواهیم آورد و در مسیر بندگی خالصانه خدا طی طریق می‌کنیم. رسول خدا در فضیلت ماه شعبان فرمودند: ماهی است که حسنه در آن هفتاد برابر است و خطا از بین می‌رود و گناه آمرزیده می‌شود و حسنه پذیرفته می‌شود. و حضرت جبار در آن به بندگانش مباهات و به روزه‌داران و شب‌زنده‌دارانش نگاه می‌کند پس به آن‌ها در برابر حاملان عرش می‌بالد. خوب است در این ایام که زمینه عمل صالح وجود دارد غافل نباشیم و به عشق رسول خدا عاشقانه بندگی خدا را بکنیم که خودش فرمود: برای محبت رسول خدا و تقرب به خدا در این ماه روزه‌بگیرید. از دعا، استغفار، روزه، توسل، صلوات، صدقه و بخصوص مناجات شعبانیه غافل نباشیم و در حالات مختلف به‌خصوص در نماز و در حال قنوت و سجده فرازهای بلند آن را زمزمه کنیم. الهی انا عبدک الضعیف المذنب و مملوکک المنیب فلا تجعلنی ممن صرفت عنه وجهک و حجبه سهوه عن عفوک… بزرگی ماه شعبان را در مناجات شعبانیه ببینید. مکرر خوانده شود که ائمه مداومت داشتند بر این مناجات.

هدف استکبار جهانی تخریب چهره سپاه در نزد مردم است

نهم فروردین مصادف با سوم شعبان، ولادت نورانی سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام و روز پاسدار بر همه پاسداران مکتب اهل‌بیت علیه‌السلام و انقلاب اسلامی مبارک باد.

وقتی موج سهمگین توطئه در جبهه‏اى وسیع علیه انقلاب نوپاى اسلامى به‏پاخاست، براى پاسدارى‏ از انقلاب و مقاومت در مقابل این جنگ نابرابر همه‌جانبه هیچ الگویى شایسته‏تر از الگوى حسینى وجود نداشت؛ الگویی که در تداوم و بقاى‏ انقلاب کارایى داشته و دارد. همین الگو توانست در دوران دفاع مقدس، مقابله با گروهک‏هاى تروریستى و ضدانقلاب و فتنه‏هاى پیچیده داخلى کارایی خود را نشان دهد. و سپاه را به‏عنوان بازوى توانمند رهبرى‏ و نظام در مقابله با انواع تهدیدات و توطئه‏ها معرفى نماید. نیروی انقلابی که در هر عرصه ‏اى بر اساس نیاز انقلاب و به‏صورت قانونمند اقدام مى‏کند. این اقدامات می‌تواند به اقتضاى شرایط، ماهیت‏: نظامى، امنیتى، سیاسى، فرهنگى، اقتصادى و در این روزهای سخت بهداشتی داشته باشد. همگان دیدید و شنیدید که وقتی نهادهای خارجی با بوق و کرنا می‌خواهند ۴۸ تخت بیمارستانی برپا کنند سپاه در یک فقره ۲۰۰۰ تخت برپا می‌کند. رمز موفقیت‏هاى سپاه در طى این سالیان متمادی، در همین حرکت عاشورایى و حسین گونه آنان نهفته است. در شرایطى که سپاه پاسداران با هزینه‌های گزاف موردتهاجم بیگانگان و دشمنان انقلاب اسلامى و جریان‏هاى ضدانقلاب و صهیونیست‏ها، استعمارگران اروپایى و مرتجعان منطقه و گاهی دوستان نادان قرار می‌گیرد و تلاش می‌شود که چهره خدوم آن را تخریب کنند و سیاه جلوه دهند، روز پاسدار فرصت مغتنمى براى شناخت بیشتر سپاه و رسالت این نهاد انقلابى‏ از جهت نقش و عملکرد به‌ویژه برای جوانان در آغاز دهه پنجم انقلاب است.

حضور جانبازان در جامعه، حضور روحیه ایثار و جوانمردی است

دهم فروردین مصادف با چهارم شعبان ولادت حضرت عباس علیه‌السلام اسوه ادب و باب ولایت، تربیت‌شده دامان شجاعت و معرفت و روز جانباز را به همه مردم و جانبازان انقلاب که بهترین سرمایه‌های وجودی خود را درراه اعتلای اسلام و انقلاب ایثار کردند تبریک عرض می‌کنم. عزیزانی که از وادی شهادت به تقدیر الهی به دنیا برگشته‌اند تا الگوی دیگران باشند و تلخی ماندن را با شیرینی ادای تکلیف جبران کنند و راه را به بازماندگان نشان دهند و پرچم اسلام و انقلاب را برافراشته نگه‌دارند و راه اسلام ناب را به همه نشان دهند. حضور جانبازان در جامعه حضور ملموس روحیه ایثار و جوانمردی است. همان روحیه‌ای که اگر در جامعه‌ای باشد هیچ استعمارگر و سلطه‌طلبی راه نفوذ به آن جامعه نخواهد داشت. لذا می‌بینید که چگونه این روحیه مورد هجمه دشمنان است چون به‌خوبی می‌دانند وقتی می‌توانند به اهداف خود برسند که این فرهنگ را از ملت ما و به‌خصوص جوانان ما بگیرند. که البته تا امروز که موفق نشده‌اند و نخواهند شد.

بی‌توجهی به سیره سیاسى و اجتماعى امام سجاد ظلم بزرگی است

یازدهم فروردین مصادف با پنجم شعبان ولادت امام سجاد علیه‌السلام و آغاز دهه مهدویت است. معمولاً سیره‏نویسان وقتی به زندگى امام سجاد علیه‌السلام می‌رسند، بیشتر بر ابعاد عرفانى و معنوى زندگى آن حضرت تأکید می‏کنند و با سیره سیاسى امام کاری ندارند و حتى گاهی این دیدگاه ‏ترویج مى‏گردد که امام به خاطر بیمارى‏شان موقت که به مصلحت الهی در مقطعی کوتاه داشته‌اند به‌دوراز مسائل سیاسى و اجتماعى عصر خود بوده‏اند. قطعاً این تفکر نسبت به ساحت قدسی امام سجاد علیه‌السلام با آن خطبه‌های آتشین و افشاگرانه در دستگاه ظالمان در کوفه و شام، و موضع سازش‌ناپذیر حضرت، ظلم بزرگی است. امام علیه‌السلام در عرصه‌ی مبارزه با فساد، تکالیف انسان مصلح‏، تبیین مبانى فکرى و اعتقادی اصیل‏، رسیدگى به معیشت قشر آسیب‏پذیر، تربیت انسان‏ها و مبارزه عملى باسیاست ظالمانه مطالب فراوانی دارند که باید جداگانه به آن‌ها پرداخت.

تمدن نوین اسلامی و ضرورت عمل به بیانیه گام دوم انقلاب

یوم‌الله ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، یکی از روزهای مهم در تاریخ ایران اسلامی است. در این روز بارأی اکثریت قاطع مردم، در پی مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی مردم، نظام سیاسی کشور پس از ۲۵۰۰ سال سلطه پادشاهی ظالمانه، از بین رفت و نظام جمهوری اسلامی و مردمی استقرار یافت و توانست بعد از قرن‌ها تئوری جدائی دین از سیاست را از بین ببرد. در آستانه اولین سال از دهه‏ی پنجم جمهوری اسلامی، از خدای تعالی درخواست می‌کنیم جوانان غیور و عزیز ایران اسلامی را در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم و تحقق تمدن نوین اسلامی موفق بگرداند.

ضرورت توجه به ابعاد مختلف و الزامات جهش تولید

قطعاً بیانات رهبری در روز سوم فروردین را موردتوجه قراردادید و تکرار بیان ایشان راجع به قوی شدن ایران در افزایش جمعیت، در فضای مجازی، در بهداشت و درمان و در اقتصاد که همه این‌ها با توجه به‌عنوان سال که جهش تولید است محقق خواهد شد. در قوی شدن نظام اسلامی هرکس هر توانی که دارد باید بکار بگیرد و مسامحه نداشته باشد. به الزامات جهش تولید توجه تام داشته باشیم وارد عرصه بشویم و با شعار ما می‌توانیم باقدرت و سرعت پیش برویم.

پاسخ امام‌جمعه کرج به پیشنهاد آمریکا برای کمک به ایران در کنترل ویروس کرونا

از دشمنی دشمنان که هرگز تمام نمی‌شود غافل نباشیم می‌بینید ازیک‌طرف تحریم می‌کنند و از طرف دیگر ژست انسان‌دوستی می‌گیرند. اگر راست می‌گویید تحریم‌ها را بردارید. دست از جنایت علیه ملل دنیا بردارید. به مردم بیچاره خودتان برسید. جالب است دزدان گردنه‌گیر که همین روزها از ملت خودشان هم دزدی می‌کنند به فکر دلسوزی برای ما افتاده‌اند و به اسم سازمان بهداشت جهانی که تحت سلطه آمریکائی هستند و حامی مالی آن‌ها صهیونیست‌ها هستند می‌خواهند به ایران خدمت کنند. خودشان گفتند «کرونا ایران را از تحریم‌ها نجات نخواهد داد» و همین چند روز قبل باز تعدادی از افراد را تحریم کردند و هنوز دست از فشار حداکثری برنداشته‌اند، چگونه می‌خواهند به ایران کمک کنند؟ چرا به ایتالیا و اسپانیا و … رسیدگی نمی‌کنند؟ بعلاوه سروصدا راه انداخته‌اند که ایران کمک را نپذیرفت. خوب اگر به کمک شما نیاز نداشتیم باز باید بپذیریم؟ خودمان چندین برابر و بهتر از آن را که شما می‌دهید راداریم. ما در حوزه پزشکی و کادر درمان و تجهیزات چیزی کم نداریم. اگر راست می‌گویید تحریم را بردارید.

مردم همکاری لازم را با اقدامات ستاد ملی کرونا داشته باشند

آنچه لازم است ما رعایت کنیم در بخش مدیران، اقدام به‌موقع و وحدت رویه و مدیریت صحیح بحران است که به حمدالله انجام می‌شود و در بخش مردم هم همکاری لازم با اقدامات ستاد ملی کروناست. بر همه لازم است همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دستورات آنان را انجام دهند تا نیاز نباشد اقدامات سخت‌تری اعمال شود. گفتند از منزل بیرون نروید نباید رفت. بنده حتی به دیدن والده‌ام هم نرفتم تا تبعیت کرده باشم. همه ملتزم باشیم تا چرخه از بین برود.

تقدیر نماینده ولی‌فقیه در البرز از طلاب جهادگر برای تدفین شرعی بیماران کرونایی

تذکر: همه‌چیز عالم باید برای ما درس باشد و از همه‌چیز باید عبرت بگیریم. همین ویروس کرونا را گذشته از جنبه‌های بیماری و بلا بودن و… از این منظر ببینید که چگونه عادلانه رفتار می‌کند. برای او فقیر و غنی فرق ندارد با همه یکسان عمل می‌کند، برای او ژن خوب و بد فرق ندارد، طبق دستوری که دارد باوجدان کاری بلا و خستگی‌ناپذیر تا آخرین لحظه مشغول انجام‌وظیفه است. کاش بعضی مدیران ما این‌گونه عمل می‌کردند. جا دارد بار دیگر از کادر درمانی استان و همه عزیزانی که شبانه‌روز تلاش می‌کنند تشکر کنم. به‌ویژه از طلاب و دانشجویان جهادی عزیز که از کارهای مفصل آنان در جبران کاستی‌ها و بعضاً ضعف مدیریت‌ها خستگی‌ناپذیر فعالیت دارند تا مردم آسیب کمتری ببینند سپاسگزاری می‌کنم بالأخص طلاب گران‌قدر و عزیزی که مجاهدانه اقدام به انجام مسائل شرعی تجهیز اموات نمودند. اجر همگی را خدای جابر به احسن وجه جبران کند ان‌شاءالله.

واگذاری خدمات دانشگاه فرهنگیان به پیام نور موجب خسران برای آموزش‌وپرورش خواهد بود

نکته پایانی: چون طول کشید خلاصه عرض می‌کنم که بیان رهبر معظم انقلاب درباره آموزش‌وپرورش این است: که برای یک ‌چنین دستگاهی هرچه ما هزینه کنیم، هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است؛ به این چشم به اقتصاد آموزش‌وپرورش نگاه کنیم. اقتصاد آموزش‌وپرورش مثل اقتصاد هیچ دستگاه دیگری نیست؛ اینجا شما هرچه خرج می‌کنید، درواقع دارید سرمایه‌گذاری می‌کنید؛ این آن جمله‌ی اساسی و اصلی‌ای است که بنده توقّع دارم مسئولان کشور، مسئولان دولتی و مردم ما به این نکته توجّه کنند. خب، این [درباره‌ی اهمّیّت‌] دستگاه آموزش‌وپرورش. و مطالب مهمی هم راجع به دانشگاه فرهنگیان فرمودند که نباید مغفول بماند. لذا شنیده شد که طرحی داده‌شده که دانشگاه فرهنگیان را با دید اقتصادی که به مسئله‌دارند می‌خواهند به دانشگاه پیام نور بفروشند که این موجب خسران برای آموزش‌وپرورش خواهد بود باید مسئولین محترم این عرصه دقت بیشتری در این امر داشته باشند.

خدای تعالی اعیاد این ماه را بر همه شما مبارک بگرداند. فرج مولامون ولیعصر ارواحنا فداه نزدیک بگرداند. بیماری و بلا از مردم عالم مرتفع بگرداند. رهبر فرزانه و عزیزمان را در پناه خودش محفوظ بدارد.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات