۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۶۴۵۸۴۶
فرمانده سپاه خراسان جنوبی:

گروه‌های جهادی، روستاهای مرزی خراسان شمالی را ضدعفونی می‌کنند

گروه‌های جهادی، روستاهای مرزی خراسان شمالی را ضدعفونی می‌کنند
فرمانده سپاه خراسان جنوبی گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا گروه‌های جهادی به‌صورت دوره‌ای اقدام به گندزدایی و ضدعفونی روستاهای مرزی استان می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سردار سرتیپ دوم پاسدار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، امروز در حاشیه بازدید از مراحل سم‌پاشی و ضدعفونی کردن مرکز فرهنگی غدیر سپاه انصارالرضا (ع) در بیرجند که با همت گروه جهادی پایگاه مقاومت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: در راستای این مهم همکاری‌های خوبی از سوی ادارات، سازمان‌ها و نیروهای نظامی و انتظامی در سطح استان صورت می‌گیرد.

وی گفت: با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی اعم از برادران ارتش، یگان ویژه، سپاه و بسیج و در قالب گروه‌های جهادی علاوه بر گندزدایی روستاهای نوار مرز، بازارچه مرزی و سایر اماکن مرزی نیز سم‌پاشی و ضدعفونی شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با قدردانی از فعالیت گروه‌های خودجوش جهادی و نیروهای بسیجی در گندزدایی و ضدعفونی کردن اماکن شهری و روستایی استان بیان کرد: گروه‌هایی جهادی پایگاه مقاومت امام حسن مجتبی (ع) نیز اقدام به ضدعفونی کردن مرکز فرهنگی غدیر و سایر اماکن وابسته کرده است.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: روستاهای مناطق مرزی این استان توسط ۱۷ گروه جهادی متشکل از برادران ارتش و سپاه به‌صورت دوره‌ای سم‌پاشی و ضدعفونی می‌شود.

سردار قاسمی یکی دیگر از اقدامات مهم سپاه را انجام پست‌های کنترلی در ورودی‌های استان بیان کرد: در حال حاضر در 17 پست، بسیجیان در کنار پرسنل دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و نیروی انتظامی کار غربالگری و کنترل جمعیتی که وارد استان می‌شوند را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون 7 کارگاه گروه جهادی بسیج برای تولید ماسک راه‌اندازی شده است خاطرنشان کرد: در این راستا با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و بررسی‌های انجام شده در بحث بهداشت در حال حاضر ما در بیشتر شهرهای استان کارگاه تولید ماسک را داریم.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در بیرجند 2 کارگاه، در قاین یک کارگاه، نهبندان یک کارگاه، فردوس یک کارگاه و در طبس نیز دو کارگاه تولید ماسک مشغول فعالیت هستند گفت: تاکنون مراحل تأیید نوع ماسک طی شده است و در شبکه توزیع مرکز بهداشت توزیع در سطح استان انجام می‌شود.

سردار قاسمی با بیان اینکه آمادگی داریم بخش بهبودیافتگان را در بیمارستان تحویل بگیریم و اقدامات خدماتی را انجام دهیم اظهار داشت: همچنین تیم‌های بهداشتی و مراقبتی و پزشک از بهبودیافتگانی که به خانه برگشته‌اند نیز سرکشی و بسته‌های بهداشتی به خانواده‌های آنان تقدیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با همکاری استاندار برای تعدادی از بسیجیانی که مشکل صعب‌العلاج داشتند بسته‌های بهداشتی تهیه و در اختیار آنان قرار گرفته است خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون 200 بسته بهداشتی تهیه و در اختیار بسیجیان مسن‌تر و مستضعف‌تر قرار گرفته است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از توزیع یک هزار و 600 بسته کمک معیشتی، بهداشتی و تغذیه در بین خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت: این بسته‌ها در بین خانواده‌های مستضعف توزیع شده است./9314/د102/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات