۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۶۴۵۹۰۰
حجت الاسلام والمسلمین نبوی در گفت و گو با رسا:

بی اعتنایی به حمایت از کالای ایرانی خیانت به کشور است

بی اعتنایی به حمایت از کالای ایرانی خیانت به کشور است
معاون تبلیغ حوزه های علمیه با تأکید بر حمایت دولت از تولید و فرهنگ سازی برای استفاده از کالای ایرانی در جامعه، بی اعتنایی به حمایت از کالای ایرانی را خیانت به کشور دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با تحسین اقدامات فرهنگی صورت گرفته در حمایت از کالای داخلی در سال های اخیر اظهار داشت: در گذشته اگر فردی می خواست کالای ایرانی بخرد، فروشنده این درخواست خرید کالای داخلی را به تمسخر می گرفت و می گفت همه به دنبال کالای خارجی هستند اما اکنون فروشنده ها توجیه هستند و یا حتی گاهی اوقات خودشان پیش قدم می شوند و از کیفیت کالای داخلی تعریف می کنند که چه بسا از کالای خارجی مشابه بهتر است.

حرکت کشور در جهت خودکفایی قوی تر از گذشته است

وی با تأکید بر قوی شدن کشور در جهت خودکفایی نسبت به گذشته گفت: تولید و توجه به توانمندی های داخلی و مجموعه های دانش بنیان خیلی مؤثر بوده و کشور در جهت پیشرفت و خودکفایی بسیار قوی تر از گذشته شده است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با بیان این که سرعت تولید در کشور سرعت بایسته ای نیست، تصریح کرد: شعار امسال نشان می دهد که انتظار مقام معظم رهبری نسبت به مسأله تولید تا حدی تحقق یافته و این حرکت خوب بوده اما حرکتی کنونی، حرکتی است که به سمت و سوی تولید داخل می رود اما سرعت آن سرعت بایسته ای نیست؛ انتظار رهبر معظم انقلاب آن است که بحث تولید داخلی باید به یک جهش تبدیل شده و معلوم شود که این جهش در مقطعی از تاریخ ایران می تواند مؤثر باشد.

مردم به خرید کالای ایرانی افتخار کنند

وی با اشاره به این که باید به خرید کالای ایرانی افتخار کرد، افزود: جهش تولید الزاماتی دارد که یکی از این الزامات، آن است که کار فرهنگی صورت گیرد، به این معنا که مردم باید نسبت به خرید کالای ایرانی افتخار کنند و این مسأله در جهش تولید مؤثر است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی بر ضرورت فرهنگ سازی نسبت به حمایت از کالای ایرانی تأکید کرد و اظهار داشت: مردم باید بگویند که ما برندهای خارجی نمی خواهیم و کالاهای مشابهی که در داخل تولید می شود را دنبال کنند، باید فرهنگ شود که جنس داخلی را بخرند چرا که با خرید کالای ایرانی ارز کشور به خارج از مرزها نمی رود و نیروی داخلی اشتغال به کار خواهد داشت.

بی اعتنایی نسبت به حمایت از کالای ایرانی خیانت به کشور است

وی بی اعتنایی نسبت به حمایت از کالای ایرانی را خیانت به کشور و کارگران دانست و گفت: اگر تحریم در برخی از بخش ها ما را دچار مشکل کرده اما در رونق تولید مؤثر بوده است؛ اگر شخصی به دنبال جنس خارجی باشد و نسبت به حمایت از کالای داخلی بی اعتنایی کند، خیانت به کشور، کارگران و اقتصاد کشور کرده و این باید برای مردم جا بیفتد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با تأکید بر فرهنگ سازی درباره استفاده از کالای ایرانی تصریح کرد: درست است که در کارهای تشریفاتی این طور قلمداد شده که برند خارجی بهتر است اما اگر فرهنگ سازی شود که خرید کالای خارجی خیانت به کشور است، بخش زیادی از مردم کشور این کار را نخواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که فرهنگ سازی در حمایت از کالای ایرانی مؤثر است، اظهار داشت: انجام کار فرهنگی در حمایت از کالای داخلی، اقدامی زیربنایی و اساسی است.

وی با بیان توصیه ای به تولیدکنندگان داخلی گفت: تولیدکنندگان داخلی باید توجه کنند که برای تحقق جهش تولید، لازم است که مردم تولیدات داخل را بخرند و برای اقبال مردم به خرید کالای داخلی باید کیفیت تولید بالا برود و جنس ضعیف به دست مردم نرسانند و هیچ جنسی را مثل سال و ماه قبل تولید نکنند، بلکه سعی کنند که کالای تولید شده هر سال و هر ماه از کیفیت مناسب تری نسبت به گذشته برخوردار و نقایص آن برطرف شود.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه بر لزوم حمایت دولت از کالای ایرانی و سرمایه گذاران داخلی تأکید و تصریح کرد: لازمه  جهش تولید آن است که دولت دست و پای تولید را نبندد، بلکه در آن سرمایه گذاری کند.

ضرورت حمایت دولت از خرده کارهای اقتصادی

وی با بیان این که خرده کارهای اقتصادی باید مورد حمایت دولت واقع شود، افزود: افرادی هستند که ایده و کارخانه ای را طراحی کردند و قطعات آن را آماده می کنند اما افراد پولداری نیستند و پولدارها به دنبال خرید این کارخانه به قیمت پایین می آیند و اگر می خواهیم تمام امکانات در اختیار غول های اقتصادی کشور نباشد، خرده کارهای اقتصادی باید مورد حمایت دولت واقع شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که عدم حمایت دولت از سرمایه گذاران داخلی مضراتی را برای کشور در پی خواهد داشت، اظهار داشت: اگر دولت از خرده کارهای اقتصادی حمایت نکند، سرمایه گذاران به خارج از ایران رفته و سرمایه گذاری می کنند و آن وقت ایران باید کالایی را که مثلاً ایرانی مقیم چین تولید کرده، وارد کشور کند و این به ضرر کشور است./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات