۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۴۵۹۴۷
با همکاری ائمه جمعه استان صورت می‌گیرد؛

تشکیل قرارگاه معنوی مبارزه با کرونا با محوریت روحانیان چهارمحال و بختیاری

تشکیل قرارگاه معنوی مبارزه با کرونا با محوریت روحانیان چهارمحال و بختیاری
حجت الاسلام احمدی گفت: به یقین ائمه جمعه و جماعات بهترین مبلغ برای پایان شایعه‌ها و شبهات در جامعه، ایجاد آرامش خانواده‌ها و احترام به متوفی هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمرتضی احمدی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان چهارمحال و بختیاری در نشست هماهنگی نحوه صحیح کفن و دفن فوت شدگان کرونایی در این استان، با رد شایعاتی نظیر دفن جانباختگان کرونا در مکانی جداگانه، گود کردن تا عمق سه متری زمین و ریختن آهک بر روی جسد میت، گفت: این شایعات سبب شده است که مردم با غسل، کفن و دفن اموات کرونا مشکل پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه باید آسایش روحی و روانی خانواده‌های متوفیان در دستور کار متولیان امر قرار گیرد، افزود: به یقین حضور روحانیت در بحث کفن و دفن اموات کرونایی نقش مهمی در این زمینه خواهد داشت.

حجت الاسلام احمدی ابراز امیدواری کرد که حضور روحانیت و طلاب در مراسم تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی موجبات آسودگی خاطر بازماندگان را از لحاظ رعایت تمامی تشریفات شرعی فراهم آورد.

وی با تأکید بر اینکه باید به شهروندان اطمینان دهیم که تمام اصول شرعی، بهداشتی و انسانی برای تدفین متوفیان کرونا در استان رعایت می‌شود، خاطرنشان کرد: به یقین ائمه جمعه و جماعات بهترین مبلغ برای پایان شایعه‌ها و شبهات در جامعه، فرهنگ سازی تنویر افکار عمومی، ایجاد آرامش خانواده‌ها و احترام به متوفی هستند.

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام علی محمدی، رئیس بسیج طلاب استان چهارمحال و بختیاری هم از اعلام آمادگی روحانیان سپاه و روحانیان طرح صالحین و پایگاه‌های بسیج در سراسر شهرستان‌های استان برای همکاری در تمامی زمینه‌های غسل، کفن و دفن جانباختگان کرونا خبر داد و گفت: این روحانیان با تشکیل قرار گاه معنوی آماده همکاری جهادی هستند.

گفتنی است تا کنون ۱۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان چهارمحال و بختیاری جانباخته اند.

همچنین در مجموع ۴۸۱ نفر با علایم بالینی ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که از این تعداد آزمایش ۱۰۱ نفر مثبت اعلام شده است.

در ضمن هم اکنون ۷۲ نفر در بیمارستان‌های استان چهارمحال و بختیاری بستری هستند و ۶۱ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده اند که تا مدتی ناقل بیماری هستند. /۹۴۵۷//210/خ
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات