۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۴۶۴۸۰
عضو هیأت مدیره انجمن اقتصاد اسلامی حوزه:

مسؤولان شرایط جنگ اقتصادی امروز را درک کنند

مسؤولان شرایط جنگ اقتصادی امروز را درک کنند
حجت الاسلام شفیعی‌نژاد با بیان این که باید مسؤولان شرایط جنگ اقتصادی امروز را درک کنند، گفت: ما برای جهش تولید نیازمند نظام بانکی سالم و نظام بودجه ریزی درست هستیم.

حجت الاسلام عباس شفیعی‌نژاد عضو هیأت مدیره انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که یکی از مؤلفه های اصلی مقاوم سازی اقتصاد، تقویت تولید است، اظهار داشت: تقویت تولید موجب می‌شود تا تحریم ها و فشارهای خارجی شکننده نباشد.

وی با اشاره به مزایای تولید تصریح کرد: اگر تولید قوی شود می توانیم متکی به نفت و واردات نباشیم و همچنین اضافه بر نیاز داخلی را در بازارهای خارجی صادر کنیم و از این طریق ارز مورد نیاز را از کالاهایی که مزیت داخلی ندارد، به دست بیاوریم.

حجت الاسلام شفیعی‌نژاد بیان داشت: رهبر معظم انقلاب به درستی و هوشمندانه سال جدید را به «جهش تولید» نام گذاری کردند چراکه اگر ما اقتصادی قوی داشته باشیم در برابر شوک های اقتصادی و بحران هایی که وارد می‌شود مقاوم می‌شود.

این استاد اقتصاد دانشگاه در ادامه این گفت‌وگو یادآور شد: بنابراین علت تأکید رهبری معظم انقلاب این است که ما یک اقتصادی داشته باشیم که فارغ از بحران ها و تحریم های یک جانبه بر ظرفیت های داخلی از جمله منابع غنی و نیروی انسانی تکیه دارد و می‌تواند عمده نیازهای داخل کشور و حتی خارج را تأمین کند.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که کشور ما امروز در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار دارد، گفت: همچنانکه ما در جنگ نظامی نیاز به موشک هایی داریم که بتوانیم از خودمان دفاع کنیم و به دشمن پاتک بزنیم در جنگ اقتصادی نیز به موشک های اقتصادی نیازمندیم.

حجت الاسلام شفیعی‌نژاد در ادامه با اشاره به موشک های چهارگانه اقتصادی برای رونق در تولید خاطرنشان کرد: یکی از این موشک ها خود فرماندهان این جنگ هستند، یعنی باید مدیران و مسؤولان اقتصادی ما دارای تعهد، تخصص و تبحر کافی نسبت به مسائل اقتصادی باشند.

وی اضافه کرد: موشک دوم اقتصادی نظام مالیاتی است که باید اصلاح شده و زمینه ساز تولید شود و از جمله مهم ترین بحث در این حوزه لزوم تصویب مالیات بر عائده سرمایه و مالیات بر خانه های خالی ویژه سرمایه داران و ثروت مندان است.

این پژوهشگر اقتصاد اسلامی در ادامه یادآور شد: موشک سوم نظام بودجه ریزی سالم مبتنی بر مالیات نه درآمد و چهارم نظام بانکی سالم است که اگر این چهار مورد اصلاح شود می توانیم امیدوار به تولید باشیم؛ به عنوان مثال نظام بانکی سالم سودهای سپرده را کاهش می دهد و از آن طرف تسهیلات با سود پایین نیز به تولید کنندگان می دهد./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
◽️
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
همه می‌بینند که با جان انسانها همانند یک پدیده ناچیز مادی و بی‌ارزش برخورد می‌شود و چگونه از کنار مرگ هزاران انسان بی گناه به راحتی می گذرند.
0
0