۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۶۴۶۶۰۸
استاد حوزه علمیه:

خطرناک تر از کرونا، ترس از این بلا است

خطرناک تر از کرونا، ترس از این بلا است
آیت‌الله جاودان با بیان اینکه خطرناک تر از کرونا، ترس از این بلا است، گفت: بلا با دعا و توکل رفع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، پنجشنبه شب در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی برگزار شد، گفت:‌ خطرناک تر از کرونا، ترس از این بلا است.

آیت الله جاودان درباره اهمیت تضرع و دعا به درگاه الهی، عنوان کرد: طبق آیات و روایات رسیده تضرع و دعای همگانی به درگاه الهی از جمله عوامل دفع بلا یا کاهش شدت آن است. چه بسا بلاهای فراوانی که در طول تاریخ شیعه با دعا برطرف شده است.

استاد حوزه علمیه به قحطی و وبای ایران در دوران رضاخان اشاره کرد و گفت: در آن دوران افزون بر این بلا، علما در تبعید و زندان و مردم به علت حضور انگلیسی های خائن در کشور تحت فشار فراوان بودند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، ابراز کرد: طبق فرمایش الهی در قرآن کریم اگر اهل کتاب ایمان آورده و تقوا پیشه کند و تابع قوانین الهی باشند خداوند گناهان گذشته آنها را بخشیده، جبران کرده و می پوشاند و آنها را در آخرت به بهشت نعیم وارد می‌کند و در دنیا نعمات خود را از زمین و آسمان بر آنها نازل می کند.

آیت الله جاودان افزود: اگر بیشتر مردم به قوانین الهی پایبند بودند بلاها بر آنها نازل نمی شد، اوایل انقلاب قلب مردم به سوی خدا و اهل بیت(ع) تمایل داشت و بیشتر اهل توسل و توکل بودند به همین دلیل ما در آن دوران برکات زیادی در نعمات شاهد بودیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز هم اگر بیشتر مردم به یکدیگر مهربانی و محبت داشته باشند و تضرع و دعا کنند خداوند هم با آنها مهربان شده و از شرایط بحرانی کرونا نجات خواهد داد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت دعا و مناجات در ماه شعبان، خاطرنشان کرد: این ایام که نزد خداوند عزیز است از او متضرعانه درخواست کنیم که بر گناهان ما عفو و بخشش کرده و سلامتی را به همه هموطنان و مردم جهان برگرداند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شیری
Iran, Islamic Republic of
۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
حتی زمانی که احساس می کنید هیچ کاری از دستتان بر نمی آید، به دقت فکر کنید و مطمئناً یک راه پیدا می کنید که به شما کمک کند. خوب همین امر هم جای خوشحالی دارد. حال چگونه می توانید آنرا به کار بندید و ارتقا دهید؟ با مطرح کردن این سؤال خودتان را از دایره منفی گرایی هایی نظیر "واقعاً ناامید کننده" است، نجات داده اید و می توانید بر روی نکات مثبت تمرکز کنید. به این طریق شما راهی را پیدا کرده اید که شما را به نتیجه می رساند و راهی را به شما نشان می دهد که بتوانید از ناامیدی ها نجات پیدا کنید. در این میان فرایند تمرکز بر روی پیشرفت ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
از قدیم گفتند ترس برادر مرگ است
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
احسنت به استاد جاودان
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
باید مثبت اندیش باشیم یک ذهن باز خیلی راحت تر می تواند راه حل های متفاوت را پیدا کرده و آنها را به کار ببند تا یک ذهن کسل و خسته. یک ذهن ناامید به همه چیز اینطور نگاه می کند: "فایده اش چیست؟" یک ذهن بسته نمی تواند راه حل های ممکن را بررسی کرده و آنها را تشخیص دهد.
1
0