۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۶۴۶۷۱۳
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

ایران در شدیدترین تحریم ها به الگویی برای مبارزه با کرونا تبدیل شده است

ایران در شدیدترین تحریم ها به الگویی برای مبارزه با کرونا تبدیل شده است
امام جمعه پردیسان با بیان اینکه ایران در شدیدترین تحریم ها به الگویی برای مبارزه با کرونا تبدیل شده است، گفت: با عزم ملی و با بهداشت و معنویت کرونا را نابود خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان امروز در گفتار جمعه خود با بیان این تقوا انسان را در دفاع و حفاظت همه جانبه قوی می کند، گفت: کسی که تقوا دارد دارای قدرت حفاظت و دفاع است.

وی افزود: اگر متقی شویم زمینه دفاع قوی را از همه چیز به شکل همه جانبه خواهیم داشت، ان شاءالله به زودی بر بیماری کرونا غلبه خواهیم کرد و نماز جمعه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

امام جمعه پردیسان با تبریک سالروز میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان اظهار داشت: این جوان رعنا شباهت تمام عیار به رسول خدا(ص) داشت، اگر جوانان ما می خواهند مسیر حضرت علی اکبر را طی کنند باید رفتار و اخلاق خود را مانند آن حضرات کنند.

وی ادامه داد: محسن حججی و حاج قاسم سلیمانی تا جایی که توانستند در حد ظرفیت به پیامبر شباهت پیدا کردند و سعادتمند شدند، حضرت علی اکبر در میدان نبرد وجودی از خود نشان داد که جوانان امروز هم از خود نشان می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که حضرت علی اکبر حامی امام زمان خود بود، ابراز داشت: حمایت از امام زمان و جانشین آن رفتاری علی اکبرگونه است و باید سرلوحه کار ما باشد، خوشبختانه جوانان ما این حالت را دارند و هم حافظ سلامت و هم حافظ امنیت مردم هستند.

وی عنوان کرد: در دفاع از حرم، دفاع مقدس، مبارزه با ترور و تهدیدات دشمن جوانان وارد عمل شدند و خوش درخشیدند، همچنین امروز از سلامت مردم حفاظت می کنند و مشاهده می کنیم که جوانان به صورت جهادی در حال تولید و توزیع لوازم بهداشتی و ضد عفونی کردن خیابانها و اماکن هستند و این جوانان در حال رسیدن به استانداردهای حضرت علی اکبر هستند.

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: با وجود چنین جوانانی دشمنان همیشه منکوب می شوند، امروز شیطان بزرگ باز هم در عراق جنگ روانی راه انداخته غافل از این که جوانان با شجاعت علی اکبرگونه آماده ضربه زدن به شیطان بزرگ و پشیمان کردن آن از هر نوع اقدامی هستند.

وی اضافه کرد: آمریکا در خواب هم نمی بیند که بتواند بر مسلمانان و جوانان غیرتمند حکومت کند، ان شاءالله آمریکا ضربه حماقت های خود را خواهد خورد؛ دولت باید از جوانانی که تمام وجود خود را صرف خدمت به کشور می کنند حمایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که کشور طرفدار حضرت علی اکبر باید جوان باشد، گفت: ما با تهدیدی مواجه هستیم و ممکن است که کشور در چند سال آینده پیر شود، جوان سازی کشور به این است که نسل آن تداوم و افزایش پیدا کند و ازدواج ها آسان شده و مسکن و شغل درست شود تا جوانان که حافظ امنیت و سلامت و سبب افتخارآفرینی کشور هستند مشکلات عدیده نداشته باشند.

وی افزود: طرح مسکن ملی باید رایگان در اختیار جوانان قرار گیرد اما به شرط تملیک باشد تا کار کنند و با پرداخت حقوق صاحب خانه شوند؛ باید جوانی کشور را تداوم دهیم و اجازه پیر شدن به کشور ندهیم.

امام جمعه پردیسان با تبریک سالروز ولادت مبارک امام زمان (عج) اظهار داشت: مشروعیت نظام اسلامی و رهبری با نظر حضرت است، رهبر معظم انقلاب در ابتدای امسال فرمودند که کشور متعلق به امام زمان(عج) است، هرچه به حضرت نزدیک تر شویم و ارتباط معنوی داشته باشیم قدر امام را بیشتر دانسته ایم.

وی ادامه داد: منشأ بیماری کرونا هرچه که باشد ان شاءالله با عنایت امام زمان(عج) برطرف خواهد شد، علاج این بلا معنویت و بهداشت و درمان است، معنویت آن صدقه، انس با دعاهای مانند الهی عظم البلا است و بهداشت آن دارای شاخه علمی و آکادمیک و عملی است که الحمدلله امروز وزیر بهداشت خوبی در رأس ستاد مبارزه با کرونا قرار گرفته و خوب فعالیت می کند و در حال رسیدن به نتایج خوبی هستیم.

امام جمعه پردیسان ابراز داشت: امروز در مرحله ای هستیم که کشورها می خواهند از تجربه ایران استفاده کنند، ایرانی که در شدیدترین تحریم های اقتصادی و دارویی قرار دارد اما به الگویی برای مبارزه با کرونا تبدیل شده است؛ از وزیر بهداشت و پزشکان و پرستاران تشکر می کنیم اما تلاش ها کافی نیست، برای معالجه کرونا می توان از طب سنتی هم بهره گرفت و در شرایط امروز نباید یکدیگر را نفی کنیم، به کمک همه مردم و با بسیج و عزم ملی و با بهداشت و معنویت این ویروس را نابود خواهیم کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶
بی شک طبیعت در حال قربانی گرفتن است. چه این انسان مغرور با طبیعت بد رفتار کرده است. زمین و آسمان و دریاها را سودجویانه به تباهی کشیده است. و اکنون نوبت طبیعت است که قصاص کند. از نسل قربانی که گذشت، نسل آینده باید یاد بگیرد که چگونه حق طبیعت را به رسمیت بشناسد و چگونه با آن مهربان و با محبت باشد. باید یاد بگیرد که هرگز پا جای پای پیشینیان نگذارد. امید آن روز که روند قربانی گرفتن با توبه ی عملی انسان، متوقف شود.
3
0
سرباز ولایت
Iran, Islamic Republic of
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
سخن دستی است.
مخصوصا توجه به معنویات و توسل به اولیای الهی و دعا برای ظهور امام زمان در کنار رعایت جنبه های عمومی مهار بیماری و کاهش آمار بیماران.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
دست عالم انقلابی رو باید بوسیدکه در این شرایط پای کار ایستاده اند.
1
0