۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۴۶۷۲۵

علمای بحرین آزادی زندانیان سیاسی به دلیل کرونا را خواستار شدند

علمای بحرین آزادی زندانیان سیاسی به دلیل کرونا را خواستار شدند
تعدادی از علمای شیعه بحرین در بیانیه‌ای بر ضرورت آزادی زندانیان سیاسی پیش از شیوع ویروس کرونا در داخل زندان‌ها تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی از علمای شیعه بحرین در بیانیه‌ای آزادی زندانیان سیاسی با توجه به شیوع ویروس کرونا را درخواست کرده و درباره عواقب بی‌توجهی به درخواست‌ها در این باره هشدار دادند.

در این بیانیه به مسؤولان بحرین درباره بی‌توجهی به درخواست آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور در خصوص آزادی زندانیان سیاسی هشدار داده شده است.

علمای بحرین در بیانیه خود آورده‌اند که درخواست آیت‌الله عیسی قاسم مبنی بر ضرورت آزادی زندانیان سیاسی پیش از ورود ویروس کرونا به داخل زندان‌ها را تأیید می‌کنند چرا که شیوع این ویروس در داخل زندان پیآمدهای ناگواری به دنبال خواهد داشت و مقابله با ناآرامی‌ها و التهابات ناشی از آن غیرممکن خواهد بود.

مسؤولیت شرعی ایجاب می‌کند که تمامی مسئولان به توصیه‌های صادقانه و خیرخواهانه و هشدارها توجه کرده و منتظر وقوع خطرات نباشند.

پیشتر آیت‌الله عیسی قاسم ضمن درخواست آزادی زندانیان سیاسی در بحرین درباره پیآمدهای فاجعه‌بار شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها هشدار داد.

وی با اشاره به ابتلای شمار زیادی از افراد به ویروس کرونا و فوت شمار دیگری بر اثر ابتلا به این ویروس، تأکید کرد که آزادی هزاران زندانی ضروری است و این یک اقدام انسانی، عاطفی و وجدانی است./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات