۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۶۴۶۷۳۳
جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک در مرکز خراسان شمالی

برگزاری رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک در مرکز خراسان شمالی
جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی از برگزاری رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک با هدف گندزدایی و ضدعفونی معابر و حواشی بجنورد جهت ریشه‌کنی کرونا در هجدهم فروردین خبر داد.

سرهنگ اسماعیل فرجی، جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار داشت: رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک، گندزدایی و ضدعفونی معابر سطح شهرستان بجنورد، مرکز خراسان شمالی جهت مبارزه و ریشه‌کن کردن ویروس کرونا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این رزمایش با مشارکت تیپ مردم پایه حضرت جوادالائمه و گردان جنگ نوین و ناحیه بجنورد صبح روز دوشنبه از ساعت 8 صبح با حضور 100 نفر از پاسداران و بسیجیان سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در بجنورد اجرایی می‌شود.

سرهنگ فرجی اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان خراسان شمالی از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در استان آمادگی‌اش را جهت کمک به دستگاه‌های اجرایی به خصوص دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ها که در ستاد مقابله با ویروس کرونا فعال هستند اعلام کرد که تمام امکانات، توانمندی و تجهیزات سپاه استان را جهت پیشگیری و مقابله با این ویروس انجام دهد.

وی هدف از اجرای رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک را ضدعفونی، گندزدایی و رفع آلودگی از اماکن موردنظر ازجمله معابر اصلی، مناطق و محلات آلوده، بیمارستان‌ها و جایگاه‌های سوخت، حواشی شهر عنوان کرد و گفت: انجام این رزمایش با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

سرهنگ فرجی خاطرنشان کرد: 83 دستگاه سم‌پاشی دستی و خودرویی، 130 دستگاه موتورسیکلت، 5 دستگاه وانت نیسان، 5 دستگاه مزدا، 30 دستگاه تویوتا و سایر تجهیزات برای انجام این رزمایش در حالت آمادگی قرار دارند.

وی اضافه کرد: همچنین طی روزهای آتی این رزمایش در شهرستان‌های شیروان و اسفراین انجام خواهد شد و سپاه استان این آمادگی را دارد که در سایر شهرستان‌ها نیز رزمایش دفاع بیولوژیک را اجرایی کند.

گفتنی است، تاکنون در خراسان شمالی 429 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 46 نفر جان خود را از دست داده‌اند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات