۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۴۶۸۲۶
آیت الله صدیقی:

کرونا عجز و ناتوانی قدرت‌های جهان را ثابت کرد

کرونا عجز و ناتوانی قدرت‌های جهان را ثابت کرد
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی با بیان اینکه امروز اقتصاد جهان و امنیت اجتماعی در حال فروپاشی است، گفت: بیماری کرونا عجز و ناتوانی قدرت‌های جهان را ثابت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی برای طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: شعبان، ماه بسیار نورانی و عظیمی است.

وی با بیان اینکه سه ماه رجب، شعبان و رمضان از ماه‌های ویژه الهی هستند، ادامه داد: خداوندمتعال اسرار فراوانی در شب و روز این سه ماه قرار داده تا سالکان الی الله بتوانند مسیر سیر و سلوک را طی کنند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) واسطه فیض الهی هستند، ابراز کرد: شعبان، ماه پیامبراکرم(ص) است و در عظمت ایشان همین بس که همه فیوضات و عنایات الهی توسط حضرت به مخلوقات عطا می شود بنابراین قدر این ماه را باید بدانیم.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه مراقبات ویژه ای برای ماه شعبان ذکر شده است، اظهار داشت: استغفار از مهمترین اعمالی است که در این ماه به انجام آن بسیار سفارش شده زیرا استغفار درمان بسیاری از دردهای باطنی انسان است.

وی ادامه داد: اگر قطره وجود انسان به دریای عظیم پیامبراکرم(ص) وصل شود خودش دریا و تجلی خداوند می شود و پروردگار را با دو صفت جمال و جلالش پیدا می کند.

آیت‌الله صدیقی گفت: پروردگار هر لحظه انتظار می کشد تا انسان گناهکار از گناه خود توبه کرده و به سوی او برود؛ تواب بودن از صفات جمال پروردگار است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بیماری کرونا عجز و ناتوانی قدرت‌های جهان را ثابت کرد، اظهار داشت: خداوند اگر بخواهد ظالمی را بر زمین بنشاند نیازی به لشکر کشی ندارد و می تواند با یک موجود کوچک آن ظالم را بیچاره کند.

وی افزود: امروز اقتصاد جهان در حال فروپاشی و امنیت اجتماعی به مخاطره افتاده است، همه برنامه هایی که مستکبران و ابرقدرت‌ها پیش بینی کرده بودند در مدت کوتاهی با شیوع کرونا به هم ریخت؛ وضعیت کنونی جهان جلوه ای از قدرت و قهاریت الهی است.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه انسان نباید عمر خود را در غفلت و عصیان سپری کند، عنوان کرد: شعبان فرصتی برای پاک شدن از گناه و بازگشت به سوی پروردگار است؛ استغفار نسخه درمان گناه و نجات از آلودگی است؛ گناه و ظلم منشأ اصلی شیوع کرونا است./813//202/خ

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات