۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۴۶۹۱۱
به همت سپاه خراسان شمالی؛

۱۲۵ هزار بسته بهداشتی در خراسان شمالی توزیع شد

۱۲۵ هزار بسته بهداشتی در خراسان شمالی توزیع شد
فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی از تأمین ۱۲۵ هزار بسته بهداشتی و توزیع آن در مناطق روستایی استان به‌منظور مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

سردار ابوالقاسم چمن، فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، گفت: سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی طی قراردادی با دفتر امور روستایی استانداری تأمین ۱۲۵ هزار بسته بهداشتی را بر عهده گرفت.

سردار چمن افزود: درحالی‌که هنوز ۵۰ درصد از زمان‌بندی تعیین‌شده باقی مانده است در شهرستان‌های فاروج، گرمه، جاجرم، اسفراین، شیروان و بجنورد در عمل به تعهد مقرر شده پیشرفت صددرصدی داشته‌ایم و اقلام بهداشتی تهیه و در اختیار روستائیان این شهرستان‌ها قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه میزان کالاهای تهیه‌شده بر اساس سرشماری سال ۹۵ است که از طریق امور روستایی استانداری استان اعلام‌ شده است، تصریح کرد: از دهیاران خواهشمندیم در صورت کمبود کالاهای توزیع شده در روستاها تعداد مورد نیاز را به سپاه استان اعلام کنند تا کلیه خانوارهای روستایی از بسته‌های بهداشتی بهره‌مند شوند.

سردار چمن خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود الکل ضدعفونی‌کننده دست در کشور با رایزنی انجام شده سه پارت الکل ۵ هزار لیتری از شهرستان فریمان به استان منتقل و توزیع کرده‌ایم و در تلاش هستیم بخش دیگری را نیز منتقل و توزیع کنیم.

وی تأکید کرد: اگر مشکل کمبود الکل نمی‌بود ما قادر بودیم ظرف 10 روز کلیه روستاهای استان را پوشش دهیم لذا با توجه به این مشکل ابتدا مقرر شد شهرهای که در مسیر تردد و ورود به استان قرار دارند مثل گرمه، جاجرم، فاروج را در اولویت قرار دهیم و بعد از آن با توجه به نقشه شیوع کرونا در سطح استان اقدام کنیم.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی افزود: بر اساس نقشه شیوع کرونا در استان در شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان با همراهی علما شیعه و اهل سنت در همراه سازی مردم و توجه به توصیه‌های بهداشتی مسئولان، شاهد کمترین ابتلا به ویروس بودیم.

سردار چمن خاطرنشان کرد: زمان‌بندی قرارداد طرح جهاد سلامت سپاه با استانداری تا پایان فروردین‌ماه بود که امیدواریم تا ۲۵ فروردین‌ماه به تعهد داده شده عمل کنیم./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات