۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۴۷۰۳۱
به همت روحانیان جهادی؛

تغسیل متوفیان کرونا در خراسان شمالی آغاز شد

تغسیل متوفیان کرونا در خراسان شمالی آغاز شد
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: به همت شماری از روحانیان جهادی و پس از مهیا شدن شرایط و امکانات، تغسیل متوفیان ناشی از کرونا در استان آغاز شد.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از آغاز تغسیل متوفیان ناشی از کرونا در استان خبر داد و اظهار کرد: با مهیا شدن شرایط و امکانات تغسیل متوفیان ناشی از کرونا در بجنورد، این اقدامات از روز گذشته در استان آغاز شد.

وی اضافه کرد: پس از استفتاء مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حداقل واجب در مورد غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن انجام گیرد، به جد پیگیر این مسئله در جلسات استانی بودم.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: در استفتاء مقام معظم رهبری به‌صراحت قید شده است که به‌مجرد ابتلای فرد به این بیماری موجب سقوط احکام واجب مربوط به میت نمی‌شود، بنابراین با پیش‌قدم شدن تعدادی از روحانیون غسل اموات کرونایی در بجنورد انجام می‌شود.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط طلاب داوطلب تصریح کرد: یک واحد مسکونی جهت پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در اختیار طلاب جهادی قرارگرفته است تا تعویض البسه و نکات اولیه بهداشتی را در آن انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: پیش‌قدم شدن روحانیون در این مسیر قطعاً منجر به کاهش هراس غسال‌ها خواهد شد، به‌طوری که پس‌ازاین اعلام آمادگی چند تن از غسال‌ها در کنار طلاب کار تغسیل اموات را انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر حضور روحانیون در تمامی شئون زندگی مردم گفت: امیدواریم باهمت جمعی آسیب‌های کرونا به حداقل برسد و شاهد ریشه‌کن شدن این ویروس باشیم.

ولی‌الله حیاتی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: از روز گذشته اموات کرونایی در غسالخانه بجنورد غسل داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه پس از پیگیری‌های مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و اعلام آمادگی تعدادی از طلاب جهادی اموات کرونایی غسل داده خواهند شد، تصریح کرد: غسل اموات با توجه به پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.

حیاتی در ادامه افزود: با علمای اهل سنت نیز رایزنی‌های لازم جهت انجام و غسل اموات کرونایی انجام‌شده است./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
مگر تا به امروز غسل نمی شدند؟ پاسخ
0
0