۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۴۷۰۸۸
در نامه مدیر حوزه‌های علمیه اعلام شد:

آمادگی حوزه‌های علمیه برای همکاری علمی با نهادهای آیسسکو

آمادگی حوزه‌های علمیه برای همکاری علمی با نهادهای آیسسکو
مدیرحوزه‌های علمیه در نامه‌ای به رییس سازمان آیسسکو از آمادگی حوزه‌های علمیه برای همکاری علمی و فرهنگی با نهادهای مرتبط تحت نظر این سازمان، برای مواجهه با کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی در نامه‌ای به رییس سازمان آیسسکو با اشاره به آمادگی حوزه‌های علمیه برای هم فکری و همکاری علمی، پژوهشی و فرهنگی با نهادهای مرتبط تحت نظر این سازمان، برای مواجهه با بیماری کرونا و سایر چالشهای معاصر، بر نگرانی رهبران مذهبی در ایران و قم در موضوع شیوع بیماری ویروس کرونا تاکید کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر سالم بن محمد المالک

رییس محترم سازمان آیسسکو

با تقدیم درود و سلام؛

رهبران مذهبی در ایران و قم نگرانی خود را در موضوع شیوع بیماری ویروس کرونا ابراز می‌دارند و برای حل سریع‌تر این چالش و سایر بحران‌های معاصر دعا می‌کنند. نهاد و مرجعیت دینی مطابق آموزه‌های اسلام و قرآن کریم و سنت پیامبر مکرم اسلام هرگز اسیر دوقطبی‌های ساختگی میان علم و دین و درمان و دعا نبوده و نخواهد شد و عالمان دینی به تأسی از آن شخصیت بلند مرتبه، در کنار توجه به مبداء هستی و ضرورت اصلاح و تزکیه نفس، توجه به اصول سلامتی و رعایت توصیه‌های بهداشت فردی و اجتماعی را وظیفه می‌دانند.

بدون شک مقابله با این چالش و سایر بحران‌های معاصر مانند بی عدالتی، تبعیض، تحریم‌های غیر انسانی، مشکلات زیست محیطی، جنگ، تروریسم، تولید و نگهداری WMD ها نیازمند همفکری و همکاری بین‌المللی به خصوص اتحاد نخبگان و مجامع علمی دنیای اسلام است. وضعیت پیش آمده بهترین فرصت است تا کشورهای اسلامی با بهره‌گیری از تعالیم شفا بخش قرآنی و اسلامی اتحاد خود را به منصه ظهور برسانند و با تمسک به اصل همبستگی، تعاون اجتماعی و همکاری همگانی برآمده از قرآن، فقه و اخلاق اسلامی و ارزش‌های انسانی که در روایات اسلامی نهفته است، پیامدهای این بیماری را به حداقل ممکن برسانند.

حوزه‌های علمیه دین حیات بخش اسلام را موجب سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها می‌داند و خواستار تجدیدنظر در رویکرد معاصر به محیط زیست؛ و مقابله با سیاست‌های غیر مسئولانه برخی کشورها به ویژه کشورهای صنعتی و ضرورت پیگیری لغو تحریم و اشغال دنیای اسلام و دست برداشتن قدرت‌های استکباری از ترور و حمایت از تروریزم است و به عنوان نهادی دینی و علمی، ضمن دعوت همه به پایبندی به آموزه‌های مشترک انسانی، عقلانی و اسلامی، آمادگی خود را برای هم فکری‌ها و همکاری‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی برای مواجهه با این بیماری و سایر چالش‌های معاصر، با نهادهای مرتبط تحت اشراف حضرتعالی اعلام می‌دارد.

علیرضا اعرافی؛ مدیر حوزه‌های علمیه

/998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد کشوری
Iran, Islamic Republic of
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
توی ایران نیروهای درمانی و جهادی به کمک بیماران خصوصا افراد سن بالا شتافتند و از جونشون مایه گذاشتن. زیرا فرهنگ ایرانی برای بزرگترا احترام زیادی قائله.
حالا ببینین توی بریتانیا به افراد کهنسال یا دارای بیماریهای مزمن چنین نامه‌ای داده شده: اگر کووید-۱۹ بگیرید هیچ بیمارستانی شمارا پذیرش نخواهد کرد و قطعاً ونتیلاتوری به شما تعلق نخواهد گرفت. پس بهتره خانه بمانید و این فرم را پر کنید تا اطرافیانتان آمبولانسی که مورد نیاز دیگران است را خبر نکنند!
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
آیسسکو یا سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی ISESCO وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی است که در مه ۱۹۷۹ تأسیس شد. مقر آن در در رباط در مراکش قرار دارد. ۵۷ کشور اسلامی از جمله ایران عضو این سازمان هستند.
این سازمان به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده درصدد است با شکل‌دهی هویت اسلامی و عمق بخشیدن و نهادینه کردن آن در جوامع اسلامی، چارچوب‌ها و روش‌های جدیدی خلق کند تا کشورهای اسلامی بر اساس آن‌ها عمل کنند و این‌ها تلاشی در جهت شکل‌دهی مهندسی فرهنگی در سطح جهان اسلام است.
0
0
الیس الصبح بقریب
Iran, Islamic Republic of
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
با توجه به این که سازمان آیسسکو مسئولیت تدوین استراتژی‌های کشورهای جهان اسلام در خصوص فرهنگ اسلامی، تقریب مذاهب مسلمانان و نحوه اجرای فرهنگ اسلامی در غرب را عهده دار است، این نامه مدیر محترم حوزه زمینه ارتقای سطح مبادلات حوزه علمیه قم با علمای جهان اسلام و ظرفیت تمدن سازی حوزه ها را افزایش می دهد.
اکنون باید ببینیم مسئولان مراکز و موسسات حوزوی در این زمین ه چه آمادگی هایی را به میدان می آورند تا اعلام همفکری ایت الله اعرافی در زمینه مبارزه با کرونا بر زمین نماند.
0
0