۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۴۷۴۰۱

آمریکا بازهم به مردم ایران «خیانت» کرد!

آمریکا بازهم به مردم ایران «خیانت» کرد!
پیشتر نیز برخی از تحلیلگران با تاکید بر اینکه صندوق بین‌المللی پول تحت نفوذ مستقیم آمریکا قرار دارد پیش بینی کرده بودند که آمریکا راضی نخواهد شد که این صندوق به ایران برای مقابله با کرونا کمک کند!

به گزارش خبرگزاري رسا، در ادامه سیاست های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران و همزمان با اظهارات فریبکارانه دونالد ترامپ مبنی بر آمادگی کشورش برای کمک به ایران در پی شیوع کرونا "مورگان اورتگاس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی مخالفت کشورش را با هرگونه کمک صندوق بین المللی پول به ایران اعلام کرد.

مورگان اورتگاس به بی بی سی فارسی گفت: ایالات متحده موضع خود را برای "صندوق بین المللی پول و جهان" روشن کرده و مخالفت خود با هرگونه تخصیص وامی به ایران را اعلام کرده است.

پیشتر نیز برخی از تحلیلگران با تاکید بر اینکه صندوق بین المللی پول تحت نفوذ مستقیم آمریکا قرار دارد پیش بینی کرده بودند که آمریکا راضی نخواهد شد که این صندوق به ایران برای مقابله با کرونا کمک کند!

ایران منتظر تصمیم صندوق بین المللی پول درباره تقاضای وام ۵ میلیارد دلاری خود است که به علت وضعیت اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا درخواست کرده است.

تحریم ها مانع اصلی نرسیدن تجهیزات پزشکی به ایران است

تحریم های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران از موانع اصلی مقابله با ‎کرونا در ایران است چرا که تحریم‌های آمریکا باعث شده که تجهیزات پزشکی مورد نیاز پرستاران، بیمارستان‌ها و پزشکان ایران به کندی در اختیار آنها قرار بگیرد.

آمریکا در ظاهر می گوید تحریم ها شامل موارد بشردوستانه نمی‌شود، اما در واقعیت بسیاری از شرکت‌ها به دلیل ترس، حاضر به همکاری با تهران نیستند.‌‏ایران علاوه بر تحریم اقتصادی دچار «تحریم های علمی» هم شده است به‌گونه‌ای که دسترسی به اطلاعات پایگاه مبارزه ویروس کرونا دانشگاه "جان هاپکینز" هم نیست.

روز سه‌شنبه همچنین معاون اقتصادی رییس‌جمهوری ایران در مصاحبه با تلویزیون سی‌ان‌ان شایعه رد درخواست وام دولت حسن روحانی از صندوق بین المللی پول را رد کرد.

محمد نهاندیان تصریح کرد درخواست ایران به جریان افتاده و مراحل خود را می‌گذراند. وی تاکید کرد که "بسیاری از کشورها از آن حمایت کرده‌اند."

نهاوندیان همچنین گفت که "ادعای آمریکا" که تحریم ها شامل غذا و دارو نمی شوند ادعای نادرستی است و "حرف و عمل آمریکا باید با هم مطابقت داشته باشد."

وی همچنین با تاکید  بر"شفافیت کامل" دولت درباره شیوع کرونا افزود که "ما بر سر جان مردم معامله نمی کنیم، و سیاست ما بیانگر این است که جان مردم به اندازه حیات اقتصادی آن ها برای ما اهمیت دارد."/1360/

منبع:جام نیوز
ارسال نظرات