۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۴۷۴۲۳
رییس حوزه هنری خراسان شمالی:

تقویت هنر متعهد و انقلابی رویکرد حوزه هنری خراسان شمالی است

تقویت هنر متعهد و انقلابی رویکرد حوزه هنری خراسان شمالی است
رییس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: با رویکرد تقویت هنر متعهد و انقلابی در حوزه هنری استان، خراسان شمالی به یکی از مراکز فعال کشور در جبهه فرهنگی انقلاب تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  وحید نمازی، رییس حوزه هنری خراسان شمالی، امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت روز و هفته هنر انقلاب اسلامی،  با بیان این که هر سال حوزه هنری استان برنامه های متعددی را در این ایام برگزار کرده بود، اظهار کرد: امسال به دلایل پیش آمده و اقدامات پیشگیرانه از شیوع کرونا از برنامه های جمعی پرهیز شد و فعالیت ها رنگ مجازی به خود گرفته است.

وی با اشاره به این که حوزه هنری استان در این ۱۰‌ سال فعالیت های هنری در چارچوب هنر انقلاب را شروع و تلاش کرد جریانی را در هنر انقلاب شکل دهد، افزود: خوشبختانه در بخش های مختلف فرهنگ و هنر توفیقاتی حاصل شد و حرکت های بسیار منسجم و جریان سازی شکل گرفت و توانستیم خود را در سطح کشور معرفی و با حرکت ها و فعالیت هایمان به یکی از مراکز فعال کشور در جبهه فرهنگی انقلاب تبدیل شویم.

نمازی یک بخش از فعالیت های حوزه هنری را تبیینی اعلام و تصریح کرد: در این ۱۰ سال در قالب برگزاری طرح های مختلف مثل طرح مطالعاتی نسیم حیات، کرامت انقلاب و پژوهش های متعدد هم چون نقش هنر در تبیین دین اسلام، معماری عفیفانه و برگزاری نشست های پژوهشی و تخصصی متعدد نسبت به تبیین مبانی هنر انقلاب اقدام شد و حتی با نگاه بومی، فعالیت های خوبی شکل گرفت.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت، آموزش و توانمندسازی نیز اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته و کارگاه و نشست هایی در سطوح مختلف مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته با شیوه های مختلف انجام شده است که تقریباً سابقه برخی از کارگاه ها هم چون کارگاه عکس و شعر آیینی، داستان و شعر به بیش از ۱۰ سال پیاپی می رسد.

نمازی خاطرنشان کرد: البته در کنار آن، دوره های متعدد توانمندی هم در رشته هایی هم چون موشن گرافی، فیلم سازی و گرافیک برگزار کردیم.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی اجرای جشن های مردمی سفیر آفتاب در مناطق حاشیه ای شهرها، برگزاری نمایشگاه ها در مسجد، محله، مدرسه و انتشار در فضای مجازی در کنار مشارکت در تبلیغات محیط شهری، اجرای تئاتر خیابانی و صحنه ای و معرفی محصولات را در حوزه فعالیت های ترویجی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: در این چند سال در زمینه مصادیق هنر متعهد و انقلابی در رشته های مختلف تولیدات ویژه ای داشتیم که تولید ۶۰ عنوان کتاب مکتوب در یک دهه اخیر، بیش از  ۱۳آلبوم موسیقی و ۱۰۰ فیلم کوتاه و ده ها نمایش صحنه ای، خیابانی و مسجدی و  تولید آثار قابل توجه در حوزه های گرافیک، خوشنویسی، کاریکاتور و تصویرسازی  رنگ دیگری را به حوزه تولید محصولات جبهه فرهنگی انقلاب در استان با حمایت و همراهی هنرمندان بخشیده و استان را پرچمدار تولیدات شاخص کرده است.

نمازی برگزاری ۱۰ دوره جشنواره ملی کارتون و کاریکاتور و تبدیل شدن استان به یکی از مهم ترین پایگاه های کارتون و کاریکاتور ایران، برگزاری 2 دوره جشنواره ملی پوستر و گرافیک حریم ماه، برگزاری ۳ دوره کنگره ادبیات آیینی، کمپین میدانی اجرای سرود، ۵ دوره جشنواره تئاتر، یک دوره  میزبانی جشنواره منطقه ای تئاتر و محافل و رویدادهای ادبی متعدد ملی و استانی هم چون حلقه رندان و شب شعرهای  ملی، استانی هم چون «یاران خراسانی»، برگزاری رویدادهای موسیقی و محافل خاطره گویی ملی، استانی و به ویژه اتفاق ناب و بی نظیر شب خاطره «فرار از اشرف»، حوزه هنری استان را به یکی از مراکزی که  توانایی برگزاری رویدادهای هنری در در سطوح  ملی و منطقه ای و حتی بین المللی دارد، بدل کرده است.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی تقویت ادبیات پایداری را از دیگر اقدامات جریان ساز حوزه هنری برشمرد و تصریح کرد: حوزه هنری استان در این 10 سال با حمایت هنرمندان و برخورداری از پیشینه و سابقه فرهنگی و هنری و ظرفیت های ویژه استان با حرکت و جهشی مستمر به یکی از حوزه های هنری شناخته شده در کشور و قابل اعتنا در سطح ملی تبدیل شده است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات