۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۴۷۴۳۰
هم‌زمان با نیمه شعبان صورت می‌گیرد؛

اجرای ویژه‌برنامه «کاروان نسیم انتظار» با محوریت هشت امامزاده خراسان شمالی

اجرای ویژه‌برنامه «کاروان نسیم انتظار» با محوریت هشت امامزاده خراسان شمالی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: به‌منظور گرامیداشت نیمه شعبان، ویژه‌برنامه «کاروان نسیم انتظار» به دور از هر تجمعی در ۸ نقطه خراسان شمالی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان در فضای مجازی خبر داد و افزود: در این راستا ویژه‌برنامه «کاروان نسیم انتظار» به دور از هر تجمعی با محوریت بقاع متبرکه، در 8 نقطه خراسان شمالی اجرا می‌شود.

وی افزود: این برنامه معنوی هم‌زمان با نیمه شعبان و سالروز تولد حضرت ولی‌عصر (عج) با محوریت بقاع متبرکه در 8 نقطه استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده ادامه داد: برنامه نسیم انتظار در سه بخش تبلیغی، معارفی و اجتماعی برنامه‌ریزی شده که تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این آیین از پیش اندیشیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی اضافه کرد: در بخش تبلیغی این آیین، کاروان‌های نسیم انتظار امروز چهارشنبه 20 فروردین ساعت 17 الی 19 بدون حضور مستمع و همراهی‌کننده با آماده‌سازی چند خودرو مجهز به سیستم صوتی، آذین‌بندی شده با پرچم و بنر در روز نیمه شعبان از اماکن متبرکه حرکت و در کوچه‌ها و خیابان‌های برنامه‌ریزی شده به اجرای برنامه مولودی‌خوانی، مدیحه‌سرایی، دعا و توسل به امام زمان و سایر برنامه‌های مرتبط خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام آسوده افزود: در بخش معارف نسیم انتظار نیز برنامه قرائت دعای توسل به حضرت ولی عصر (عج) به‌صورت کشوری و پخش زنده تلویزیونی رأس ساعت ۲۰ روز ۱۵ شعبان از اماکن مذهبی انجام می‌شود و ختم قرآن و ختم صلوات برای سلامتی امام زمان (عج) و شفای بیماران و برگزاری احیای شعبانیه با حضور سخنرانان و مداحان و بدون حضور مردم در بقاع شاخص و پخش از تلویزیون اینترنتی اترک پلاس و فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این بخش است.

وی اظهار کرد: بخش اجتماعی برنامه نسیم انتظار نیز با عنوان تبرکات مهدوی و با محوریت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه با اهداء بسته‌های غذایی، گوشت قربانی و تهیه نان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده تصریح کرد: به دلیل رعایت حال مردم و حفظ سلامت و امر واجب حفظ جان مردم هیچ مراسمی با حضور مردم در امامزادگان نخواهیم داشت؛ اما حضور قلبی شیفتگان و دلدادگان حضرت ولی‌عصر (عج) را با قدم دل حول محور ولایت و در محضر ولایت در آستان مقدس امامزادگان خواهیم داشت و عرض ارادت در خانه‌های مردم برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این راستا همه مناسک و مراسم و دعاهای جشن نیمه شعبان در بقاع متبرکه شاخص به‌ویژه امامزاده سید عباس (ع) بجنورد بدون حضور مردم برگزار و از شبکه‌های اینترنتی و فضای مجازی پخش خواهد شد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات