۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۶۴۷۵۰۲
استاد حوزه علمیه قم:

کرونا از علائم ظهور نیست

کرونا از علائم ظهور نیست
حجت الاسلام کلباسی گفت: کرونا با روایات مرگ ومیر در آخرالزمان تطابق ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کلباسی در نشست تخصصی آینده پژوهی مهدویت در پسا کرونا که به همت سازمان بسیج اساتید و اندیشکده مهدویت و آینده پژوهی، به صورت ویدیو کنفرانس در سپاه امام علی بن ابی طالب قم برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان(عج) موضوع خود را با طرح سؤالی مبنی بر این که آیا بیماری کرونا از علائم ظهور به شمار می رود یا خیر؟ مطرح کرد.

رییس مرکز تخصصی مهدویت در مقدمه بحث خود علائم ظهور را به دو دسته علائم حتمی و قرب به ظهور همچنین علائم غیر حتمی و غیر متقارب تقسیم کرد و گفت: براساس روایات، فقط خروج سفیانی، خروج یمانی، خسف بیدا، قتل نفس زکیه، ندای آسمانی در ماه مبارک رمضان پیش از ظهور، از علائم حتمی و نزدیک به ظهور امام زمان(عج) به شمار می روند.

وی ادامه داد: علائم غیر حتمی و غیر قریب ظهور امام زمان(عج) در آخر الزمان اتفاق می افتد و آخرالزمان نیز از دوران پیامبراکرم(ص) آغاز شده و تا قیامت ادامه خواهد داشت که دوران ظهور امام زمان(عج) در این میان قرار گرفته اما زمانش مشخص نیست.

استاد حوزه علمیه قم با تصریح بر این که تعیین وقت برای ظهور امام زمان(عج) خط قرمز به شمار می رود، اظهار کرد: تعیین زمان برای ظهور امام زمان(عج) به هیچ شکل امکان پذیر نیست و براساس روایات متواتر هرگونه تعیین زمان برای ظهور امام زمان(عج) را باید تکذیب کرد.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ برخی به دلایل مختلف به گونه ای برای ظهور امام زمان(عج) زمان تعیین کرده اند اما پس از گذشت سال ها هیچ حادثه ای رخ نداده و فقط اعتقادات مردم را ضعیف کرده است.

رییس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به روایات مرگ و میر دسته جمعی در آخرالزمان اظهار کرد: براساس این روایات نمی توان کرونا را از علائم ظهور دانست زیرا میزان مرگ و میر آن حتی در بدبینانه ترین حالت از میزان فوتی ها بر اثر تصادفات و حتی جنگ جهانی دوم کمتر است و نمی توان به آن مرگ و میر دسته جمعی اطلاق کرد./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات