۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۶۴۷۶۲۶

گزارش | شیوه انعکاس فرمایشات رهبر انقلاب در رسانه های معاند

گزارش | شیوه انعکاس فرمایشات رهبر انقلاب در رسانه های معاند
رسانه های معاند جمهوری اسلامی ایران یا نسبت به فرمایشات رهبری سکوت می کنند و یا شیوه خاصی برای پوشش بیانات حضرت آیت الله خامنه ای دارند.

خبرگزاری رسا گروه بین الملل: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته عید نیمه‌شعبان و میلاد حضرت بقیت‌الله‌الاعظم ارواحنا فداه به صورت زنده و از طریق تلویزیون سخنرانی کردند که در رسانه های معاند اعم از بی بی سی، رادیو فردا، رادیو زمانه و العربیه بازتاب گسترده ای داشت.

این رسانه های معاند نتوانستد حقایق موجود در فرمایشات مقام معظم رهبری را به طور کامل سانسور و یا منحرف کنند بر این اساس با تقطیع و یا نوشتن تحلیل های در میان پارگراف ها سعی در منحرف سازی افکار مخاطبان خود داشتند.

اطلاع از رفتار دشمنان و شیوه انعکاس اخبار جمهوری اسلامی ایران یکی از مسائل مهم است، بر این اساس در ادامه نگاهی خواهیم داشت به شیوه انعکاس فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای در این چهار رسانه معاند جمهوری اسلامی ایران.

بی بی سی

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران با اشاره به همه‌گیری بیماری کرونا از دولت و همچنین مردم خواست از افراد کم‌درآمد حمایت کنند. او خواستار یک رزمایش مردمی برای حمایت از نیازمندان شد.

او با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در ستاد ملی مقابله با کرونا برای حمایت از اقشار کم‌درآمد، خواستار مشارکت مردم شد و گفت: «عده‌ای در شرایط فعلی حقیقتا زندگی شان به سختی قابل گذران است، مردمی که دست شان باز است در این زمینه می‌توانند کمک حال آنان باشند.»

او در سخنانی خود به مناسبت تولد امام دوازدهم شیعیان گفت که مشارکت‌های مردمی در زمینه مبارزه با کرونا صحنه‌های جالب و شگفت‌انگیزی را به وجود آورد.

رهبر ایران به طور ویژه از کادر درمانی ایران و مدیران وزارت بهداشت تشکر کرد. او در این سخنرانی از دولت ایران به طور خاص نام نبرد.

او گفت «ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید و اوج این افتخار ملی متعلق به مجموعه درمانی کشور است.»

آیت‌الله خامنه‌‎ای در بخش دیگری از صحبت‌های خود از عملکرد صدا و سیما و نیروهای مسلح نیز تقدیر کرد.

او همچنین خطاب به مردم و مسئولان گفت "کرونا نباید ما را از توطئه غرب غافلگیر کند". غرب یک روحیه وحشیگری دارد که با ظاهر آنها منافاتی ندارد.

رادیو فردا

علی خامنه‌ای گفت که «در غیاب جلسات عمومی ماه رمضان از جلسات دعا، سخنرانی، مناجات و غیره که امسال از آن علی‌القاعده محرومیم در خلوت خودمان همان معناها را به وجود آوریم.»

او در ادامه سخنرانی امروز خود هشدار داد که «مسئله کرونا ما را از توطئه دشمنان و توطئه استکبار غافل نکند.»

در این سخنرانی که بدون حضور جمعیت انجام شد او اضافه کرد: «این‌ که کسی خیال کند که ما دشمنی نکنیم تا با ما دشمنی نکنند این نیست» و افزود که اصل نظام از نظر آنها «قابل فهم و تحمل» نیست.

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه سخنرانی‌اش گفت که «حادثه کرونا یک ابتلای عمومی و آزمون است. هم برای دولت‌ها و هم ملت‌ها. هر دو امتحان می‌شوند و آزمون عجیبی است.»

او در این سخنرانی بار دیگر به آن چه «فلسفه مادی» در جوامع غربی نامید نیز تاخت.

گزارش | شیوه انعکاس فرمایشات رهبری در رسانه های معاند

العربیه

رهبر ایران با اشاره به «تخلیه فروشگاه‌ها در غرب در عرض یک تا دو ساعت، صف کشیدن برای خرید اسلحه، عدم توجه به معالجه بیماران پیر و از کار افتاده»، گفت، این رفتارها را مخصوص «ملت‌های غربی» است که «نتیجه منطقی فلسفه حاکم بر تفکر غربی و فلسفه غرب‌گرایی و مادی‌گرایی و فلسفه‌های غالباً بی‌خدایی» است.

رهبر ایران در ادامه مشکل کرونا را در مقایسه با بسیاری از مشکلات در ایران و دنیا «موضوع کوچکی» دانست و با یادآوری کشته شدن بیش از 10 میلیون نفر در دو جنگ جهانی، در جنگ ویتنام و حمله به عراق، «میلیون‌ها انسان» را «زیر فشار ظلم و ستم دشمن و استکبار» عنوان کرد.

او بار دیگر تاکید کرد که «مسئله کرونا» نباید باعث غفلت از «توطئه دشمنان و استکبار» شود.

خامنه‌ای در ادامه گفت: «ما دشمنی نکنیم تا کسی با ما دشمنی نکند، این‌گونه نیست. اصل جمهوری اسلامی از نظر آنها قابل تحمل نیست».

رادیو زمانه

آیت الله خامنه ای با بیان اینکه مسئولان در ستاد ملی برای برخی از قشرهای ضعیف نیز فکرهایی کردند بیان کرد: «در کنار این، مردم هم وظیفه دارند. عده‌ای هستند که در این شرایط حقیقتاً زندگی‌شان به سختی قابل گذران است و نمی‌توانند زندگی معمولی و عادی داشته باشند. افرادی که توانایی دارند باید در این زمینه فعالیت وسیعی داشته باشند».

او اتهامات خود به غرب که همیشه آن را دارای «روح وحشی گری» دانسته، یادآور شد و افزود: اما همه از این سخن من متعجب می شدند و آن را انکار می کردند.

او با بیان این‌که «اقدامات بسیار خوبی شده» و «ملت ایران در این آزمون کرونا خوش درخشید»، ضمن تشکر از جامعه پزشکی گفت: «طلاب، دانشجویان و هزاران بسیجی و آحاد مردم خدمات باارزشی که واقعاً از توصیف بالاتر است ارائه کردند. در کنار این‌ها نیروهای مسلح که از همه توان خود حتی در زمینه‌های علمی و ساخت و ساز و تولید امکانات بهداشتی و درمانی استفاده کردند.»

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه برای نشان دادن ناتوانی دیگر کشورها در مقابله با کرونا تنها بر چنین تصاویری تأکید کرد: «این‌که دولتی ماسک و دستکش متعلق به دولت دیگر را سر راه مصادره کند و به کشور خودش ببرد اتفاق افتاد. یا مردم هر روز در ظرف مدت کوتاهی فروشگاه‌ها را تخلیه کنند و حرص بزنند برای خرید بیشتر و دکان‌ها خالی شود، یا کسانی برای چند دستمال توالت به جان هم بیفتند و یا کسانی برای خرید اسلحه صف بکشند (چون در این ایام احساس خطر می‌کند) یا بیماران را اولویت‌گذاری کنند و بیمار پیر را معالجه نکنند؛ این چیزهایی‌ست که در آن‌جا اتفاق افتاده است.»

او اما به موفقیت برخی از کشورها در مقابله با کرونا، تدابیر اقتصادی دیگر کشورها در مقایسه با ایران و پژوهش‌های علمی در جهان برای یافتن واکسن کرونا هیچ‌گونه اشاره‌ای نکرد و حتی پیشرفت‌های علمی را به باد انتقاد گرفت: «خرد انسانی نعمت بزرگی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات دنیا را حل کند، لکن برخی گره‌ها را نمی‌توان با آن حل کرد. این‌همه پیشرفت و تحولات گوناگون نتوانسته به بشر خوشبختی ببخشد. (…) امروز بی‌عدالتی در دنیا از علم تغذیه می‌کند و علم پیشرفته در خدمت بی‌عدالتی و جنگ‌افروزی است.»

خامنه‌ای در مقابل توسل به تشیع و امام زمان را راه حل می‌داند: «شاید در تاریخ بشر کم شده باشد که جامعه بشری به قدر امروز نیاز به منجی داشته باشد (…) انتظار فراتر از نیازمندی و احساس نیاز است، انتظار یعنی امید و اعتقاد به این‌که آینده قطعی وجود دارد. انتظار، سازنده است. برای همین انتظار فرج در دین ما جایگاه مهمی دارد.»

او بار دیگر «دشمنان» را عمده کرد و گفت: «مسئله کرونا ما را از توطئه دشمن غافل نکند. دشمنی استکبار با اصل جمهوری اسلامی است. این‌که برخی فکر کنند ما دشمنی نکنیم تا‌ آن‌ها هم دشمن نکنند، تفکر درستی نیست.»

رهبر جمهوری اسلامی به مسئولان توصیه کرد دو چیز را فراموش نکنند: «جهش تولید که برای کشور حیاتی است و دیگری ساخت و ساز و کار آزمایشگاهی».

جمع بندی

همان طور که مشاهده شد، بی بی سی، صدای آمریکا، رادیو فردا و العربیه فارسی نتوانستند حقایق موجود در کلام حضرت آیت الله خامنه ای را نادیده بگیرند و تقریبا سرفصل های مهم بیانات ایشان را پوشش دادند.اما در نقطه مقابل رسانه های نظیر اینترنشنال، دویچه وله، کلمه، من و تو و صدای آمریکا ترجیح دادند که نسبت به فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای، سیاست سکوت را درپیش بگیرند.

در هر صورت، مردم جهان به ویژه جوانان ایرانی و فارسی زبان باید بدانند که رسانه های معاند جمهوری اسلامی ایران، اخبار دروغ و راست را مخلوط کرده و در مقابل خوانندگان قرار می دهند و متاسفانه مخاطبان نیز بعد از مطالعه خبر، نسبت به صحت و سقم آن هیچ تحقیقی نمی کنند. همان طور که مشاهده شد، بخش عمده بیانات رهبری در رسانه های آنها منعکس شد ولی سایت های خبری این رسانه ها سرشار از دروغ پردازی علیه ایران است به طوری روح الله زم مدیر کانال آمد نیوز که مدت ها با این شبکه ها همکاری داشته است، به دروغ پراکنی آن ها اذعان می کند.

برای مطالعه اصل فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی ایران می توانید بر اینجا کلیک کنید.

 

نویسنده: حجت الاسلام عارف ابراهیمی کارشناس مسائل بین الملل

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
اصل ایران است،مردم در ایران زندگی می کنند و مانند تیر حرف هایشان به خودشان برمی گردد و بحق حضرت زهرا (س) هیچ غلطی نمی توانند کنند. "جبرییل منصوره خواند فی السما، در الارض نامد فاطمه / منجی عالم شود مهدی بنام فاطمه"
0
0