۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۶۴۷۶۴۸
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تلاش جدی نمایندگان مجلس یازدهم در حوزه نظارت، اشتغال و معیشت

ضرورت تلاش جدی نمایندگان مجلس یازدهم در حوزه نظارت، اشتغال و معیشت
حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت تلاش جدی نمایندگان مجلس در حوزه نظارت، اشتغال و معیشت تأکید کرد و گفت: باید با نظارت حداکثری چرخ اقتصاد بچرخد و مشکل معیشت حل شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار نمایندگان منتخب استان در مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی، شناسایی برجستگی های استان، بزرگداشت آنها و تقویت شناسایی جوانان انقلابی را دو وظیفه خود در مازندران اعلام کرد.
 
وی با بیان این که برجستگی شخصیت مردم مازندران باید در منتخبان خود را نشان دهد، افزود: باید شاهد این باشیم که نمایندگان نیز دارای برجستگی‌های فراوان هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که برگزاری این نشست در این روز نوید خوبی است که مورد عنایت حضرت، ولی عصر قرار می‌گیرد، ادامه داد: رسالت بزرگ حضرت ولی عصر(عج) اجرای عدالت بوده که خواست همه بشیریت در تمام ادیان است.
 
امام جمعه ساری با اشاره به رسالت دوم حضرت مهدی موعود(عج)، بیان کرد: هدف بعدی منجی عالم بشریت، تقویت و گسترش ایمان، هدایت و نور در دین اسلام به عنوان جامع‌ترین دین در سراسر جهان است، البته عمل کردن به این دو مأموریت تاحدودی بر عهده ما هم هست، چرا که انقلاب پیش مقدمه ظهور است.

وی با بیان این که مجلس شورای اسلامی دارای منزلت و شأن بالایی است، تصریح کرد: ما باید به تقویت بعد مجلس‌شناسی از سوی مردم کمک کنیم، مجلس در رإس امور است و با پشتوانه مردمی می‌تواند کارساز باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که مجلس از منشور‌ها و اسناد مهمی مثل قانون اساسی و گام دوم انقلاب برخوردار است، خاطرنشان کرد: با اسناد و رهنمود‌های مقام معظم رهبری می‌توانیم کار‌ها را به درستی پیش ببریم.
 
امام جمعه ساری با بیان این که شناسایی استان اعم از نقاط ضعف، قوت و ظرفیت‌ها باید صورت گیرد، ادامه داد: من در مسؤولیت خودم شعاری در ذهن ترسیم کردم تا روزی که مازندران از سلامت و رشد کامل برخوردار شود.
 
وی با اشاره به این که توجه به حوزه حمل و نقل ریلی قطار پیشرفت استان را سرعت خواهد بخشید، گفت: برای این کار باید وحدت و انسجام خودمان را حفظ کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که نمایندگان مجلس باید این وحدت را پایان دوران نمایندگی با نگاه استانی حفظ کرده و تنها به فکر حوزه خودشان نباشند، افزود: باید این مهارت را داشته باشیم که کارکرد شهرستانی، استانی و ملی را در نظر بگیریم.
 
امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید» اشاره کرد و گفت: شعار سال باید سرلوحه همه قرار گیرد و باید به دنبال جهش در تولید باشیم، از شما نمایندگان می‌خواهم قفل‌های قانونی را باز کرده و آسیب‌های موجود در قوانین را پیدا کرده و آن را رفع کنید.
 
وی با تأکید براین که نمایندگان در حوزه نظارت، اشتغال و معیشت باید سنگ تمام بگذارند و از حداکثر توان خود برای نظارت استفاده کنند تا چرخ اقتصاد بچرخد و مشکل معیشت حل شود، ادامه داد: در حوزه محیط زیست نمایندگان استان‌های شمالی وظیفه سنگینی از جمله رفع مشکلات؛ تخریب جنگل ها، دریا و رودخانه‌ها، زباله‌ها و پسماند‌ها که آسیب جدی به محیط زیست می‌زند، دارند.
 
امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با تأکید براین که استیضاح در مجلس نباید برای تسویه حساب‌های سیاسی و شخصی صورت گیرد، یلکه باید برای رفع مشکل ملت و پشیبرد کار استفاده شود، افزود: از جوانان به طور ویژه بکارگیری شده و از اقشار مستضعف که بار اصلی انقلاب به دوش آن‌ها است حمایت و عدالت سرلوحه کار باشد.
 
وی با بیان این که نمایندگان مجلس به سلامت خود توجه ویژه داشته باشند، گفت: با ورود به مجلس صادقانه عمل کرده و پس دوره بعد از چهار سال نیز صادقانه گزارش کار دهند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش پایانی سخنان خود گفت: جنگ فرهنگی بسیار مهم است، اما جنگ امروز جدال در اقتصاد است که باید هر چه سریع‌تر به سراغش برویم./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات