۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۴۷۶۷۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

وحشی گری جزء لاینفک فرهنگ غرب است

وحشی گری جزء لاینفک فرهنگ غرب است
حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: فرهنگ امروز غرب بر مبنای مادی گرایی است که نتیجه‌ای غیر از ظلم و وحشی گری نداشته و ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در هفتمین جمعه‌ای که به دلیل شیوع بیماری کرونا، نماز جمعه در کشور اقامه نمی‌شود، در قالب «پیام جمعه» مهمترین باید‌ها و توصیه‌های ایمانی و معرفتی خود را با مردم در میان گذاشت.

وی با اشاره به اینکه امتحان و آزمون پروردگار از مکلفین، ثابت و غیرقابل تغییر است، گفت: باید این سنت الهی به باور عملی و معرفتی در جامعه تبدیل شود و این از ضرورت‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه انسان‌ها مکلف آفریده شده اند و چون از اختیار برخوردارند، خداوند به آن‌ها اراده بخشیده است؛ بنابراین در مسیر آن‌ها را امتحان می‌کند، افزود: باید اصل امتحان الهی را بپذیریم و باور کنیم که مدام و مستمر در حال آزمون هستیم؛ اگر این باور به یقین تبدیل شد و در ذهن و جوارح ما اثر کرد، به یقین نمره قبولی می‌گیریم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آیات قرآن کریم، امتحان الهی را جزء سنت‌های ثابت و مادام العمر خداوند باری تعالی دانست و ادامه داد: به یقین هر آن چه انسان با او زندگی می‌کند، از خوبی و بدی، زیبایی و نازیبایی، همه عرصه‌های امتحان الهی خواهد بود و انسان باید بکوشد از آن‌ها سربلند بیرون بیاید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در بحث امتحان الهی فرد و اعمال او مهم است، تصریح کرد: هر انسانی پرونده اعمال خود را دارد و باید پاسخگوی آن باشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم انسان موفقی باشیم باید به روز باشیم، خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند: «انسان اگر می‌خواهد در امتحانات موفق شود، حتما باید زمان شناس باشد»؛ انسان باید به روز موقعیت زمانی خویش را درک کند تا موفق شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه انسان، عالم بودن به زمان خویش را در دوران انقلاب اسلامی می‌بیند نه در زمان طاغوت، ابراز کرد: اگر انسان خود را در عرصه حاکم بودن دین خدا ببیند، هم تلاش می‌کند دین خدا تقویت شود و هم تمام ابعاد زندگی خود را در این مسیر قرار می‌دهد و دینی زندگی می‌کند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه در شرایط کرونایی امروز انسانی عالم به زمان خویش است که نگاه مؤمنانه به این بلیه داشته باشد، افزود: اگر این نگاه بر انسان حاکم شود، می‌کوشد در چنین شرایطی خدمات اجتماعی خود را بیشتر کند و رعایت سلامت دیگران را مدنظر داشته باشد و به انفاق و کمک به دیگران بپردازد.

وی همچنین به بحث انتظار و شبهاتی که در رابطه با نوع انتظار وجود دارد، اشاره کرد و گفت: انتظار، هم می‌تواند همراه با جهاد باشد و هم همراه با نظاره گر بودن؛ منتظر واقعی کسی است که به جای آن که به نشانه‌ها بپردازد، کار‌ها را رصد کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه متأسفانه امروز جامعه در حال رصد کردن نشانه‌ها است و این سبب شده از وظایف فاصله بگیریم، خاطرنشان کرد: دشمن نیز امروز همین رویه را از ما می‌خواهد چراکه نگاه جهادی به انتظار داشتن سبب سیلی حق بر باطل می‌شود که دشمن با آن مخالف است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه فرهنگ امروز غرب بر مبنای مادی گرایی است که نتیجه‌ای غیر از ظلم و وحشی گری نداشته و ندارد، تصریح کرد: نگاه انقلاب اسلامی به انتظار کاملا جهادی است و همین نگاه حاج قاسم‌ها تربیت کرده است؛ فداکاری امروز گروه‌های جهادی و کادر درمان کشور از همین نگاه نشأت می‌گیرد. /۹۴۵۷/پ202/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات