۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۴۷۶۹۹
امام جمعه رشت:

«روحیه جهادی» ارتباط معنوی جوانان با امام زمان را تقویت می‌کند

«روحیه جهادی» ارتباط معنوی جوانان با امام زمان را تقویت می‌کند
نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: ولایتمداری و کار جهادی یکی از راه‌های تقویت ارتباط با امام زمان(عج) است همانطور که امروز شاهد تلاش جوانان جهادگر در عرصه‌های مختلف هستیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام زمان(عج) اظهار داشت: براساس آموزه‌های اسلامی، انتظار امام زمان(عج) محبوب‌ترین عمل در پیشگاه خداوند و سبب حرکت فرد و جامعه به سوی اهداف عالی می‌شود از طرفی انتظار فرج موجب شادمانی و دمیدن روح امید در انسان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان معنای واقعی انتظار را در حرکت، مجاهدت و جهاد در راه خدا دانست و بیان کرد: منتظران امام زمان(عج) همواره نسبت به آن حضرت آگاهی دارند و می‌دانند که تعجیل در فرج موجب شکوفایی و رشد انسان‌ها خواهد شد و برای زمینه‌سازی ظهور آن حضرت، مجاهدانه تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه طبق آموزه‌های دینی و تعلیمات اسلامی، انتظار در امید به آینده معنا می‌شود خاطرنشان کرد: کسانی که به دنبال احیای روح امید در خود هستند باید فعالانه در این عرصه تلاش کنند و افق‌های دستیابی به هدف الهی را واضح‌تر ببینند و با تلاش خود منتظر امان زمان(عج) باشند.

وی رسیدن به رشد و تعالی را نیازمند حرکت و تلاش موثر دانست افزود: کار جهادی یکی از راه‌های ارتباط با امام زمان(عج) است همانطور که در دوران دفاع مقدس، بسیاری از جوانان برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کردند البته این نمونه‌های ممتاز جهاد در راه خدا در صدر اسلام و در دوره اهل‌ بیت(ع) نیز وجود داشت.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: امروز هم شاهد تلاش و مجاهدت گروه‌های مختلف جهادی در عرصه‌های مختلف همچون سیل، زلزله، برف و حتی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستیم که نمونه بارز جهادهای امروزی است؛ جوانانی که از وقت خود برای رفاه، سلامتی و امنیت مردم استفاده می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، خودسازی را یکی از راه‌های مهم جهت ارتباط با امام زمان(عج) بیان کرد و اظهار داشت: داشتن اخلاص نیز یکی دیگر از راهکارها برای تقویت ارتباط فرد مسلمان و طالب معنویات با امام زمان(عج) است و بندگان خالص خدا همواره به‌دنبال برقراری رابطه معنوی میان خود و امام عصر(عج) هستند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان، دعا و توسل را چهارمین عامل تقویت ارتباط فرد با امام زمان(عج) دانست و تصریح کرد: در روایات آمده است که اگر فردی پس از نماز صبح و ظهر بر پیامبر(ص) صلوات بفرستد و عجل فرجهم بگوید، امام زمان(عج) را درک خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه انسان همواره با توسل و دعا زنده است زیرا دعا ریشه در اعماق جان بر روح انسان دارد خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) براساس دین پیامبر(ص) می‌کنند و توصیه می‌کنم که مردم در این ایام زیارت «آل یاسین»، زیارت «امین‌الله» و زیارت «جامعه کبیره» حتماً بخوانند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات