۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۶۴۸۱۹۵
رسا گزارش می دهد؛

نگاهی به فعالیت های حوزه علمیه کرمان در ایام تعطیلی حوزه

نگاهی به فعالیت های حوزه علمیه کرمان در ایام تعطیلی حوزه
حوزه های علمیه استان کرمان در زمان تعطیل شدن درس ها و برای جلو گیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت های مهمی را در بخش فضای مجازی و سطح شهر انجام داده اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان با وجود این که مردم کشور ایران برای مبارزه با بیماری منحوس کرونا جهادی کار می کنند، حوزه های علمیه کشور هم تلاش های زیادی را برای جلوگیری از شیوع کرونا انجام داده اند.
 
تعطیل شدن حوزه های علمیه و مجازی شدن دروس به سبب جلوگیری از شیوع کرونا  از دیگر کارهایی بوده که در کشور از سوی مرکر مدیریت برای تمام حوزه های علمیه کشور  تصمیم گیری شده است.
 
اساتید و معاونین حوزه های علمیه استان کرمان با همکاری بسیار خوب طلاب، فعالیت هایی را جهت عدم شیوع کرونا همچون ضدعفونی کردن شهر انجام داده اند.
 
اما با تعطیل شدن دروس حوزه علمیه و مجازی شدن دورس حوزه های علمیه استان کرمان، اساتید با بارگزاری صوت درس ها را مجازی کرده و ارتباط خوبی بین طلاب و اساتید در فضای مجازی بوجود آمده است.
 
حوزه های علمیه استان کرمان در زمان تعطیل شدن درس ها و برای جلو گیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت های مهمی را انجام داده اند:
 
 
حوزه علمیه خاتم الانبیا شهرستان بم؛
 
ارتباط گیری اساتید با طلاب از طریق فضای مجازی
 
حجت الاسلام عیسی فاطمی معاون تهذیب حوزه علمیه خاتم الانبیا شهرستان بم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان با توجه به تعطیل شدن مدارس و شیوع کرونا در کشور فعالیت‌هایی را در این مدرسه انجام داده است.

وی افزود: از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه علمیه خاتم النبیین ایجاد کانال‌های ارتباطی با شبکه ایتا و اطلاع رسانی همه طلاب جهت پیوستن به این کانال‌ها برای ارتباط و اطلاع داشتن از برنامه‌های برنامه‌های تهذیبی، بارگذاری موضوعات هفتگی طرح تربیتی بخش آیات و روایات هفته و ایجاد مسابقه برای طلاب همراه با جوایز جهت تشویق طلاب برای استفاده از موضوعاتی بوده که در این مدرسه از سوی مسؤولان برای طلاب برگزار شده است.
 
حجت الاسلام فاطمی گفت: تماس تلفنی معاونین و مدیر مدرسه با طلاب و ارتباط گیری با خانواده‌های طلاب را می‌توان از دیگر فعالیت‌های حوزه علمیه شهرستان بم بشماریم.

معاون تهذیب حوزه علمیه خاتم الانبیا شهرستان بم خاطر نشان کرد: تهیه بسته غذایی و بهداشتی شامل (برنج، ماکارونی، سویا، گوشت، ریکا، پودر رختشویی) برای خانواده طلاب متأهل و خادمین مدرسه، تشکیل حلقه‌های معرفتی و تربیتی به صورت مجازی بدین صورت که سرحلقه‌های تربیتی و اساتید محترم هرکدام با زیر مجموعه خود که شامل ۴ الی ۵ نفر در فضای مجازی یک گروه برای خود تشکیل داده اند و با همکاری هم برای گروه خود نام مشخص کرده و در طول هفته یک موضوع را با هم بحث می‌کنند.

وی در پایان گفت: تمرین قرآن و صوت و لحن یکی دیگر از مهم‌ترین فعالیت‌های معاونین حوزه علمیه بم برای طلاب است که طلاب از طریق فایل صوت قرآن خود را برای اساتید ارسال می‌کنند.

 
حوزه علمیه کهنوج؛
 
بارگزاری سخنرانی‌های کوتاه اخلاقی در فضای مجازی برای طلاب کهنوج
 
حجت الاسلام رمضان براهویی معاون تهذیب حوزه علمیه کهنوج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان برنامه‌های تهذیبی و اخلاقی را در فضای مجازی برای طلاب انجام داده است.
 
وی گفت: بارگزاری سخنرانی‌های کوتاه در موضوعات نهج البلاغه و احکام از سوی اساتید برای طلاب و گذاشتنن کلیپ در گروه مدرسه از مهم‌ترین کار‌های حوزه علمیه کهنوج شمرده می‌شود.
 
حجت الاسلام براهویی ابراز داشت: اساتید حوزه علمیه ولیعصر کهنوج در قالب گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده جنوب کرمان حضور یافته و به مردم جنوب خدمت گزاری می‌کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: گندزدایی و ضدعفونی کردن شهر کهنوج توسط طلاب و اساتید حوزه ولیعصر را می‌توان از دیگر فعالیت‌های این مدرسه نام ببریم.
 
 
حوزه علمیه امام حسین(ع) بافت؛
 
برگزاری دروس به صورت مجازی از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه علمیه بافت است
 
حجت الاسلام عباس امیری فر معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسین(ع) بافت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان از برنامه‌های اخلاقی و درسی این حوزه علمیه خبر داد.
 
وی افزود: برقراری درس‌های مجازی و بارگزاری صوت از سوی اساتید و گفتن روایت‌های اخلاقی از مهم‌ترین کار‌های اساتید در گروه‌ها و کانال‌های مدرسه امام حسین شهر بافت محسوب می‌شود.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسین(ع) بافت  عنوان کرد: ضدعفونی کردن شهر و ایجاد گروه تهذیب در فضای مجازی جهت اخلاق مداری از دیگر کار‌های حوزه علمیه شهر بافت است.

 
حوزه علمیه سفیران رودبار جنوب؛
 
کمک به سیل زدگان و راه اندازی کارگاه ماسک از فعالیت‌های مدرسه رودبار جنوب در زمان کرونا است
 
حجت الاسلام سر رشته داریان معاون تهذیب حوزه علمیه سفیران رودبار جنوب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این مدرسه همچون فعالیت طلاب در زمینه تولید ماسک اشاره کرد.
 
وی افزود: کمک به سیل زدگان زهکلوت و بخش جازموریان با مدیریت و برنامه ریزی حوزه علمیه رودبار از مهم‌ترین فعالیت این حوزه علیه شمرده می‌شود.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه سفیران رودبار جنوب گفت: مدیریت و برنامه ریزی توسط مدیر حجت الاسلام شیخ محمد رییسی و معاونت تهذیب شیخ مهدی سرشته برای ایجاد برنامه‌های همچون تولید ماسک، ضدعفونی کردن شهر رودبار را می‌توان از کار‌های دیگر این مدرسه نام ببریم.
 
وی خاطر نشان کرد: ایجاد بسته‌های بهداشتی و تغذیه به مردم شهر رودبار جنوب، راه اندازی کارگاه خیاطی و دوخت ماسک و چراغانی شهر در روز نیمه شعبان از کار‌های برگزیده این حوزه علمیه محسوب می‌شود.
 
 
حوزه علمیه  فخریه راور؛
 
ایجاد کانال‌های اخلاقی و سیاسی از مهم‌ترین فعالیت‌های مدرسه راور است
 
حجت الاسلام عباس خدیو معاون تهذیب حوزه علمیه  فخریه راور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان از ایجاد کانال‌های اخلاقی، درسی و تربیتی در بین طلاب این مدرسه خبر داد.
 
وی افزود: ارتباط بین طلاب و اساتید مدرسه از مهم‌ترین اهداف برای ایجاد کانال و گرو‌هایی در این حوزه بین طلاب است.
بدلیل این که کانال‌ها یک پل ارتباطی بین مدرسه و طلاب و اساتید محسوب می‌شود، مباحث و مطالب متفاوتی همچون کلیپ و تصویر در زمنیه‌های اخلاقی، اعتقادی، سیاسی و بصیرتی برای طلاب برنامه ریزی شده است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه  فخریه راور خاطر نشان کرد: ضدعفونی کردن شهر با حضور اساتید و طلاب و تهیه مایحتاج اقشار ضعیف با پیک رایگان توسط طلاب و پایگاه بسیج و برنامه ریزی برای جشن‌های خیابانی از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه علمیه راور شمرده می‌شود.
 
وی گفت: به همت طلاب مدرسه علمیه فخریه راور و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و گروه سرود مسجد امام حسن در روز نیمه شعبان برنامه‌های خوبی برای مردم در خیابان‌ها ایجاد شد.
 
 
حوزه علمیه ابراهیمه کرمان؛
 
هماهنگ کردن طلاب با اساتید از طرق فضای مجازی جهت پیشرفت درس‌ها
 
حجت الاسلام حمزه غفاری معاون تهذیب حوزه علمیه ابراهیمه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان برنامه‌ها و فعالیت‌هایی را در زمان کرونا برای طلاب این مدرسه انجام داده است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه ابراهیمه خاطر نشان کرد: استفاده از فضای مجازی جهت آموزش و بارگزاری صوت دروس توسط اساتید در شبکه‌های مجازی جهت استفاده طلاب برای پیشرفت در دروس از کار‌های مهمی در این مدرسه در زمان تعطیل شدن دروس محسوب می‌شود.
 
وی گفت: اطلاع رسانی طلاب برای برگزاری امتحان و هماهنگ کردن طلاب با اساتید جهت رفع اشکال از طریق فضای مجازی را می‌توان از دیگر فعالیت‌های مجازی این مدرسه نام ببریم. /۱۳۸۰//503/خ
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
ما شاء الله، خداوند حفظشان کند.
2
0
حسینی نژاد
Iran, Islamic Republic of
۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
اقدام خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان بابت انعکاس اخبار حوزات شهرهای مختلف مانند کهنوج، راور، بم و کرمان بسیار ستودنی است.
احسنت به این عزم و اراده
1
0
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
سلام.عالی بود از خبرنگار محترم تشکر و قدر دانی
از این خبر........
0
0