۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۴۸۲۴۰
رییس مجمع عمومی مدرسین حوزه علمیه قم:

انتظار بدون عمل انسان را به وادی مسامحه کاری می کشاند

انتظار بدون عمل انسان را به وادی مسامحه کاری می کشاند
حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال به چهار نکته درباره انتظار فرج اشاره کرد و گفت: آرمان‌گرایی بدون عمل، انسان‌هایی بی‌خاصیت، بی‌حرکت و مسامحه کار را به وجود می‌آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رییس مجمع عمومی مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی تصویری به پویش منتظران ظهور که به صورت مشترک به همت کارگروه دانشگاهیان ستاد هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی مهدویت و خبرگزاری رسا در حال انجام است،  با تبریک ایام شعبانیه درباره انتظار فرج چهار نکته مهم را تبیین کرد.

وی در بیان نکته اول گفت: یکی از عوامل غیبت کبرای امام زمان (عج) فقدان جامعه‌ای است که بتواند پذیرای حاکمیت امام معصوم (ع) باشد. ازاین‌روست که برای تعجیل در فرج آن امام لازم است که در جهت ایجاد جامعه منتظر واقعی و جامعه صالح، سعی وافر معمول گردد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در بیان دومین نکته از پیام خود اظهار داشت: امید برای زمان انتظار و غیبت و برای تحقق فرج آن امام معصوم نقش اساسی دارد؛ امید به آینده، امیدی که انسان را در برابر همه بلایا و مشکلات به یک انسان صابر و یک انسان با استقامت و مقاوم در مقابل همه بلایا و مشکلات تبدیل می‌کند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نکته سوم را اینگونه توضیح داد: حکومت امام عصر (عج) در عین اینکه امام، معصوم است و همچون نبی مکرم اسلام (ص) با رأفت و رحمت با امت عمل می‌کند؛ اما در حاکمیت عدالت و در استقرار عدالت و براندازی ظلم، تعدی، تجاوز و استعمار، با قوت تمام و قدرتی که از سوی خداوند متعال بر این امام تفویض شده است عمل خواهد کرد؛ حکومتی است «لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً»، یعنی همه مجبور به اطاعت از این حق، حقیقت و عدالت هستند.

وی در بیان نکته پایانی اظهار داشت: در زمان غیبت از وظایف ما منتظران فرج این است که باید اهل عمل باشیم، آرمان‌گرایی بدون عمل منجر به این خواهد شد که انسان‌های بی حرکت، بی‌خاصیت و بدون تأمل در مباحث مهم جامعه اسلامی، از مباحث و مسائل با مسامحه رد شویم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انتظار فرج به این معناست که باید در ایجاد زمینه ظهور امام زمان (ع) و ایجاد جامعه‌ای پذیرای آن امام معصوم (ع)، در ایجاد یک جامعه و امتی که به عنوان مدافع از آن راه عدالت و حقیقت در کنار امام معصوم و سرباز ایشان حرکت کند مجاهدت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال جمع‌بندی کرد: زمینه‌های ظهور، امید به آینده، تفاوت حکومت امام عصر (ع) و با مجاهدت و جدیت و استقامت در رسیدن به آن زمانی که بتواند پذیرای ظهور امام عصر باشد از نکات لازم و ضروری است./836/ج

تعداد بازدید : 4

محمود لطیف
ارسال نظرات