۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۴۸۹۸۱
دبیرکل اتحاد جهانی عالمان مسلمان:

کرونا عذر شرعی برای ساقط شدن روزه محسوب نمی شود

کرونا عذر شرعی برای ساقط شدن روزه محسوب نمی شود
دبیرکل اتحاد جهانی علمای مسلمان بیان داشت که ویروس کرونا عذر شرعی برای ساقط شدن روزه از ذمه مسلمانان محسوب نمی شود.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، علی قره داغی دبیرکل اتحاد جهانی علمای مسلمان بیان داشت که شیوع کرونا دلیلی بر ترک روزه در ماه رمضان نیست و تنها از کسانی ساقط می شود که قرآن کریم به آنها تصریح کرده است.

به نوشته وبسایت خلیج آنلاین، دبیرکل اتحاد جهانی عالمان مسلمان روزه در ماه رمضان را تکلیف فردی هر یک از مسلمانان دانست و افزود: شیوع کرونا نمی تواند واجبی که بر هر یک از مسلمانان تعیین شده است را ساقط کند.

علی قره داغی با توصیف روزه در ماه مبارک رمضان به عنوان واجب قطعی و اجماعی، عنوان داشت که در صورتی روزه در این ماه از ذمه مکلفان ساقط می شود که مبتلا  به بیماری از جمله کرونا شوند و در غیر این صورت ساقط نخواهد شد.

گفتنی است که کروناویروس‌ها (نام علمی: Coronaviruses) خانواده بزرگی از ویروس‌ها و زیر مجموعهٔ کروناویریده هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها در دهۀ ۱۹۶۰ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. این ویروس به‌طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت کروناویروس منتقل شده به انسان، کشف شده‌است. آخرین نوع آن‌ها، کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (SARS-CoV-2)، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
خدا همه امت اسلامی را برای ظهور آقا امام زمان هدایت کند
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
ای کاش در همه مسایل جهان اسلام مثل فلسطین و یمن، همینجوری اهمیت داده بشه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
این ویروس کوچکی که دنیا را فلج کرده است ناشی از جنایات و فسادی است که صیهونیسم در فلسطین، دولت های ظالم در یمن و غارتگرهای ستمگر در سوریه ایجاد کرده اند و این ویروس ناشی از همه این فساد ها است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
کرونا زمین را به آسمان پیوند داد و انسان هایی را که همواره به زمین دل بسته بودند، متوجه آسمان کرد، کرونا کشورهای اروپایی را که تا دیروز کشور های ضعیف‌تر را غارت می کردند، به بلا و عذاب و بدختی دچار کرد و ثابت کرد که اگر به عدالت توجه نکنیم، شر و بلا بدون ویزا به کل دنیا سفر خواهد کرد.
0
0