۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۴۹۰۸۵

روایتی از سیدالاسرا، سیدالشهدا و سایر شهدای مظلوم ارتش

روایتی از سیدالاسرا، سیدالشهدا و سایر شهدای مظلوم ارتش
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ما شهدایی مانند قرنی، لشکری و صیاد شیرازی داریم که کارهای بزرگی کرده‌اند ولی کمتر کسی از آنها اطلاعاتی دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم با اشاره به روز ارتش، اظهار کرد: از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی ایران زمزمه انحلال ارتش به گوش می‌رسید که بیشتر از سوی لانه منافقین و کمونیست‌ها برمی‌خاست و حتی برخی فرزندان انقلاب را تحت تاثیر قرار داده بود.

وی افزود: جریان دوگانه حامیان ارتش و مخالفان ارتش در حال شکل‌گیری بود که امام رحمت‌الله مانند همیشه با بصیرت الهی این توطئه را در نطفه و در اولین روز شکل‌گیری خفه کرده و ناکام گذاشت.

نگاه پدرانه امام رحمت‌الله به ارتش

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: امام رحمت‌الله در پیام آن روزهای خود، ارتش را ارتش اسلامی و ارتشیان را فرزندان انقلاب نامیدند به‌طوریکه آنچه آن پیر اندیشه و سیاست در تدابیر الهی‌اش می‌دیدند، دیگران در آینه شفاف نمی‌دیدند.

وی به نقش بسیار موثر رهبر معظم انقلاب در ارائه گزارش‌های مناسب برای تصمیم‌سازی اشاره کرد و گفت: در نتیجه این شد که امام راحل ۲۹ فروردین سال ۵۸ را روز ارتش اعلام فرمودند و دستور دادند تا ارتش با ساز و برگ به خیابان بیایند و از مردم نیز خواستند تا از ارتش استقبال کنند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه امام راحل گذشته ارتش را می‌دید و این باعث شده بود تا ایشان با شناخت از بدنه ارتش یک نگاه پدرانه داشته باشند، افزود: نگاه امام به فرزندانی بود که بدنه ارتش را تشکیل می‌داد و ایشان کادر افسرانی را دیدند که به فرمان ایشان پادگان را ترک کرده و در خیابان به روی مردم آتش نگشودند.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) همافران نیروی هوایی و کارکنان نیروی هوایی را که در روز ۱۹ بهمن به مدرسه علوی رفته بودند را ملاقات نموده که زودتر از اضمحلال رژیم، ندای لبیک یا خمینی دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم متذکر شد: فرزندان ارتشی امام، آینده این نیروی الهی بود که به میدان آمده و ما امروز شاهد آن هستیم زیرا امام رحمت‌الله با افسرانی آشنا شده بودند که شاید در طاغوت رشد پیدا کرده بودند ولی اصالت و ارتباط آنها با مساجد از آنها معماران ارتشی ساخته بود.

وی توضیح داد: ارتش شهید صیاد شیرازی را ساخت که شهدایی مانند چمران برای اقتدا کردن به او در نمازهایشان افتخار می‌کردند یا ارتش سربازانی مانند شیرودی را که رهبر معظم انقلاب او را مالک اشتر زمان خواندند را به ارمغان آورده بود.

ارتش پاسخ اعتماد امام راحل و مردم را به‌خوبی داد/ اولین شهید ارتشی در انقلاب

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه افسران جزیی که حال افسران ارشد شدند، گفت: ارتش بسیار خوب پاسخ این اعتماد امام راحل و استقبال مردم را دادند.

وی یادآور شد: یکی از اولین شهدای ملت در روزهای اول پیروزی انقلاب ارتشی مبارز و آزاده‌ای به‌نام شهید قرنی بود که سوم اردیبهشت سال ۵۸ به شهادت رسید.

امام جمعه تبریز ادامه داد: وقتی شهید قرنی را به شهادت رساندند، هنوز روح از بدن‌اش خارج نشده بود که گفت، بالاخره آمریکا کار خود را کرد.

وی با بیان اینکه هر جا تحرکی از سوی ضد انقلاب بود، این ارتش بود که از تمامیت ارضی این کشور و کیان انقلاب دفاع کرد، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس صعود کلمه طیبه ارتش بود که با عمل صالح، جهاد و شهادت تعالی پیدا کرد، چراکه تاریخ گواه بر این است که قبل از ۳۱ شهریور سال ۵۹، پاسگاه‌های مرزی ارتش جلوی تحرکات ارتش بعثی را گرفتند و با سپاه، بسیح و نیروهای مسلح باهم شدند.

۴۸ هزار شهید ارتشی

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با بیان اینکه دفاع مقدس؛ صعود کلمه طیبه ارتش اسلامی بود، اظهار داشت: کلمه طیبه ارتش بر بستر اندیشه و منویات نایب امام زمان بالا رفت و با عمل صالح جهاد و شهادت تعالی یافت.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ماه ها قبل از ۳۱شهریور ۵۹ پاسگاه های مرزی ارتش بود که جلوی تحرکات ارتش بعث را گرفت، ادامه داد: از ۳۱ شهریور ۵۹ تا ۲۷ تیر ۶۸ در هشت سال دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی مانند سد مستحکمی جلوی دشمن ایستاد و ۴۸۰۰۰ شهید سرافراز را تقدیم نظام اسلامی و وطن کرد.

وی ادامه داد: ۲۱۲ هزار پایور دلاور ارتش با متوسط ۶۰ ماه حضور در جبهه و ۸۵ هزار منقضی خدمت به شکل داوطلبانه و دو میلیون و ششصد و چهل هزار سرباز با متوسط ۲۱ ماه حضور در دفاع مقدس مشارکت کردند.

امام جمعه تبریز به حماسه کمان ۹۹ در دفاع مقدس که توسط ۱۴۰ فروند هواپیمایی نیروی هوایی در اولین روز آغاز جنگ اشاره کرد و ادامه داد: یا حدیث بی‌مانند افسران، درجه‌داران و سربازان سلحشور نیروی دریایی در ناوچه پیکان که نیروی دریایی دشمن به نقطه پایان رساندند از اقدامات به یادماندنی ارتش در روزهای دفاع مقدس است که با حرکت نیروی دریایی در عملیات مروارید نیروی دریایی عراق را تا پایان جنگ منفعل ساختند و نتوانستند ساماندهی خود را انجام دهند و آبراهه‌های خلیج فارس برای دشمن ناامن ساخته و شهیدان سرافرازی مانند شهید همت را تقدیم کردند.

امام جمعه تبریز یادآور شد: البته آخرین پیام امام راحل قبل از ارتحال‌شان هم پیام ۲۹ فروردین بود.

وی ادامه داد: نیروی زمینی اعم از هوانیروز از روز اول دفاع مقدس با شهیدان شیرودی و کشوری بالاترین رکورد پرواز بالگرد را به ثبت رساندند.

از ابعاد مظلومیت ارتش، مظلومیت شهدای ارتش است/ سیدالاسرا یک ارتشی است

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه یکی از ابعاد مظلومیت ارتش مظلومیت شهدای شاخص ارتش می‌باشد، بیان داشت: سرلشکر ایرج رستمی یار همراه شهید چمران، یوسف کلاهدوز از بنیانگذاران سپاه اسلامی که خود یک افسر مومن ارتشی بود یا سیدالاسرا سرلشکر حسین لشکری که در ۲۷ شهریور ۵۹ به اسارت نیروهای عراقی در آمد و در ۱۸ فروردین سال ۱۳۷۷ آزاد شد و ۱۵ سال در زندان انفرادی عراقی‌ها به سر می‌برد به‌طوریکه وقتی لشکری به اسارت رفت دخترش چهار ماهه بود و زمانی که با ۷۰ درصد جانبازی برگشت دختر او سال اول دانشگاه بود و از سوی رهبر عظیم‌الشان، سیدالاسرا نام گرفت.

وی اضافه کرد: افرادی مانند موسی نامجو که همان افسر انقلابی است که فیضیه ارتش را ساخت و ارتش را تبدیل به بوستان معطر نیروهای انقلابی کرد و یا سرلشکر فلاحی، فکوری، منصور ستاری، مصطفی اردستانی، علیرضا یاسینی، عباس بابایی، محمد نوژه، حسن منفرد نیاکی، آبشناسان و سیدالشهدای ارتش علی صیاد شیرازی و صدها افسر گمنام دیگر که بر تارک این نیروی الهی می‌درخشند و در سایه فداکاری این عزیزان به‌عنوان ارتش حزب‌الله توسط رهبری نامیده شد.

امام جمعه تبریز بیان کرد: در رأس ارتش کسانی قرار دارند که نیروهای انقلاب هستند و الحمدالله وحدت بسیار بالایی در سطح نیروهای ارتش وجود دارد که وجود امیر موسوی، در ایجاد وحدت نیروهای مسلح نقش بسیار ارزشمند دارد.

وی یادآور شد: در رأس فعالیت‌های معنوی و فرهنگی ارتش هم حاج آقا محمد حسنی قرار دارد که با فکر و ایده‌ نو ارتش را از لحاظ معنویت در سطح بالایی قرار دهد.

ساخت نقاهتگاه برای بیماران کرونایی توسط ارتش

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در شیوع کرونا کارهای بزرگی کرده است که برای نمونه، ساخت نقاهتگاه با ظرفیت ۲ هزار نفر در تبریز یک اقدام بزرگی بود./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات