۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۴۹۷۳۳
آیت الله صدیقی:

باطن ماه مبارک رمضان یافتن حقیقت ولایت است

باطن ماه مبارک رمضان یافتن حقیقت ولایت است
آیت الله صدیقی با بیان اینکه باطن ماه مبارک رمضان یافتن حقیقت ولایت است، گفت: در شب قدر تمام ملائک بر قلب ولایت نازل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در برنامه زنده تلویزیونی دعای ندبه حرم حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: رمضان، ماه خودسازی، نیایش و عید اولیای الهی است.

وی افزود: فضیلت ماه مبارک رمضان نسبت به دیگر ایام به‌قدری زیاد است که انسان قادر به درک آن نیست، طبق صریح روایات؛ تفاوت ماه مبارک رمضان با دیگر ایام همانند تفاوتی است که اهل‌بیت(ع) با مردم‌ دارند.

آیت‌الله صدیقی در ادامه بیان داشت: سیل حکمت، دانش و شگفتی‌ها از دامن امام علی(ع) روان است و در دنیا هیچ دانش و حکمتی به بلندای قله دانش و معرفت امام علی(ع) و اولیای الهی نمی‌رسد؛ هیچ‌کسی درگذشته و آینده با آل محمد(ص) قابل‌مقایسه نیست.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: بنابراین همان‌گونه که باطن عظمت امام علی(ع) جلوه و آیت الهی بوده و مظهر همه صفات جمال و جلال پروردگار است ماه مبارک رمضان نیز جلوه خداوند متعال و قطعه بهشتی زمان روی زمین و ظرف نزول قرآن کریم بوده و دارای یک ملکوت باطنی است.

وی افزود: خداوند در سوره حشر می‌فرماید: اگر ما قرآن کریم را بر کوه نازل می‌کردیم کوه متلاشی می‌شد و این همان حقیقت قرآن کریم است؛ جلوه مکانی ولایت در روز عرفه و جلوه زمانی ایشان در شب قدر آشکار می‌شود.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه در شب قدر تمام ملائک بر قلب ولایت نازل می‌شوند، ابراز کرد: ماه رمضان زمان انقلاب جان‌ها و تحول روان‌ها است؛ انسان باید از برکات، فیوضات و رحمت ماه مبارک رمضان نهایت بهره و استفاده را ببرد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بابیان اینکه آغوش رحمت الهی در ماه مبارک رمضان برای همه انسان‌ها باز است، گفت: اگر در ماه مبارک رمضان حجاب دل‌ها کنار برود انسان اسماء الهی را تماشا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تنها انسان‌های پاک باطن قرآن را می‌توانند درک کنند، عنوان کرد: قرآن کریم حقیقتی دارد که پنهان است و آن جمال امام زمان(عج) است که باید آن را به دست بیاوریم.

آیت‌الله صدیقی علت تأخیر امر فرج را نبود محبت، مودت و عشق نسب به امام زمان(عج) دانست و گفت: انسان باید همه هستی خود را نثار امام زمان(عج) کند و باطن حقیقی ماه مبارک رمضان یافتن حقیقت ولایت است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات