۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۵۰۰۱۰
آیت‌الله تحریری:

منافق هرگز نمی‌تواند خیرخواه انسانیت باشد

منافق هرگز نمی‌تواند خیرخواه انسانیت باشد
آیت‌الله تحریری با بیان اینکه انسان منافق هرگز نمی‌تواند خیرخواه انسانیت باشد، گفت: اجتناب از بدخواهی دیگران یکی از راهکارهای اجتناب از نفاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز عصر در جلسه درس اخلاق شرح کتاب شریف چهل حدیث امام خمینی(ره) که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: انسان مؤمن در ارتباط با دیگران باید تلاش کند ظاهر و باطن قول، نیت و عمل او یکی باشد.

وی افزود: اگر انسان مؤمن در ارتباط اجتماعی خودش فاقد این ویژگی باشد او به صفت نفاق مبتلا شده است.

آیت‌الله تحریری با اشاره به اینکه عذاب قیامت قابل توصیف با امور ناگوار عالم دنیا نیست، ابراز کرد: انسان باید نسبت به گفتار و اعمالی که انجام می‌دهد دقت کافی داشته باشد و هرگز وعده بی‌نتیجه به کسی ندهد که در قیامت گرفتار عذاب شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی بیان داشت: انسان در روابط با دیگران ممکن است نفاق اجتماعی برایش پیش بیاید اما باید مراقبت کند که گرفتار نفاق نشود. گاهی انسان نفاق خود را با صراحت اظهار نمی‌کند و با بیانات کنایی نفاقش آشکار می‌شود.

وی افزود: گاهی انسان در تعارفات اجتماعی خود را دوست دیگری نشان می‌دهد درحالی‌که حقیقتاً این‌چنین نیست این رفتار نوعی نفاق است.

آیت‌الله تحریری درباره نحوه درمان نفاق اجتماعی، گفت: یکی از راهکارهای عملی آن است که انسان نسبت به اعمال و نفس خود مراقبت داشته باشد.

تولیت مدرسه علمیه مروی با تأکید بر اینکه انسان باید نفس خود را از بدخواهی دیگران پاک کند، ابراز کرد: انسان به هر میزان از آن جایگاه انسانی و ایمانی برخوردار باشد همواره خیرخواه انسانیت خواهد بود و می‌خواهد دیگران نیز مانند او در جنبه‌های خیر به شکوفایی برسند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: گاهی دو طول زمان دو‌رویی انسان‌ها آشکار می‌شود زیرا وضعیت دنیا همیشه یکنواخت باقی نمی‌ماند بنابراین انسان در برخورد با دیگران نباید اهل نفاق باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات