۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۵۰۰۶۶

شیوع ویروس منحوس کرونا فرصتی برای احیای روضه‌های خانگی است

شیوع ویروس منحوس کرونا فرصتی برای احیای روضه‌های خانگی است
شیوع ویروس منحوس کرونا فرصتی برای احیای روضه‌های خانگی در کشور است که می‌تواند منشأ خیرات زیادی باشد چراکه در زندگی اسلامی پایه و بنیان اصلی خانه و خانواده است.

به‌ گزارش خبرگزاری رسا، با شیوع ویروس کرونا در کشور دستگاه‌های مختلفی از جمله هلال احمر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرداری، سپاه، بسیج، ارتش و غیره پای کار آمدند و اقدامات مختلفی در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور انجام می‌دهند.

گروه‌های جهادی بسیج سازندگی هم در سراسر کشور برای پشتیبانی کادر درمان و کمک به نابودی سریع‌تر این ویروس منحوس بسیج شدند و اقدامات مختلفی از گندزدایی و ضدعفونی خیابان‌ها و اماکن عمومی تا تولید ماسک و لوازم بهداشتی در کارگاه‌های تولید ماسک و توزیع در مناطق محروم انجام می‌دهند.

با اعلام شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس گروه‌های جهادی در سراسر استان وارد کار شدند و با تمام توان و با امکانات موجود برای کمک به مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا و پشتیبانی از کادر درمان خدمت می‌کنند.

نیروهای جهادی توسط بسیج سازندگی استان ساماندهی شدند و با تقسیم وظایف در گروه‌های جهادی وارد میدان شدند و تا زمان نابودی این ویروس منحوس در کنار مردم تلاش می‌کنند، یکی از اقدامات گروه‌های جهادی شناسایی مناطق پرخطر و گندزدایی هدفمند اماکن عمومی و پرجمعیت است.

علاوه‌ بر اقدامات شبانه‌روزی، توجه به نیازمندان و مناطق محروم استان در اولویت فعالیت‌های گروه‌های جهادی قرار گرفته به‌طوری که علاوه‌بر توزیع ماسک و موادضدعفونی‌کننده توزیع بسته‌های معیشتی هم در مناطق محروم استان انجام می‌شود.

بسیج مداحان هم از جمله این گروه‌های جهادی بود که از ابتدای امر وارد میدان شد و با استفاده از ظرفیت موجود برای مبارزه با این ویروس منحوس و ریشه‌کن شدن آن تلاش می‌کند.

توزیع 20 هزار لباس بیمارستانی برای کادر درمانی توسط بسیج مداحان

ابوالفضل ربیعی، مسؤول سازمان بسیج مداحان سپاه روح‌الله استان مرکزی در این باره و با اشاره به اقدامات این سازمان در مبارزه با کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا سازمان بسیج مداحان استان مرکزی با سازماندهی مداحان بسیجی اقدامات گسترده‌ای در جهت مبارزه و پیشگیری از شیوع این بیماری در قالب راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک، لباس بیمارستانی و دستکش یک بار مصرف، راه‌اندازی پویش‌های مختلف و تهیه بسته‌های معیشتی داشته است.

وی افزود: در این راستا بسیج مداحان استان تولید و توزیع 20 هزار لباس بیمارستانی برای کادر درمانی، 5 هزار ماسک بهداشتی و 2 هزار دستکش یکبار مصرف بهداشتی برای نیازمندان را انجام داده است.

مسؤول سازمان بسیج مداحان سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: به لحاظ اینکه در برخی از مناطق با محدودیت‌هایی مواجه بودند، تهیه و توزیع 8 هزار بسته بهداشتی در میان مناطق محروم و حاشیه‌نشین انجام و به بیش از یک هزار نفر نیز آموزش بهداشتی ارائه شد.

جمع‌آوری بیش از 400 میلیون ریال به منظور کمک مومنانه توسط بسیج مداحان استان مرکزی

ربیعی بیان کرد: در راستای کمک به افرادی که در طی این چند مدت از کرونا آسیب دیدند توزیع 500 بسته معیشتی را در دستور کار گذاشتیم که بعد از بیانات مقام معظم رهبری نیز رزمایش مومنانه در دستور کار قرار گرفت و بیش از 40 میلیون تومان برای مرحله نخست این رزمایش از خیران و مداحان بسیجی جمع‌آوری کردیم.

20 کمپین به منظور فرهنگ‌سازی در فضای مجازی به راه افتاد

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که توسط مداحان برجسته بسیجی در استان به جهت فرهنگ‌سازی انجام شد راه‌اندازی کمپین‌های مختلف بود که 20 کمپین در فضای مجازی برقرار شد و با استقبال بسیار گسترده‌ای نیز همراه بود.

بیش از 50 سرکشی از مجموعه‌های ترک اعتیاد انجام شد/ توزیع روزانه 200 پرس غذا در بین معتادان

مسؤول سازمان بسیج مداحان سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: یکی از اقشار آسیب‌پذیر در کرونا معتادان هستند که در راستای کمک به وضعیت آنها بیش از 50 سرکشی از مجموعه‌های ترک اعتیاد انجام شد و همچنین تهیه و توزیع روزانه 200 پرس غذا در دستور کار قرار گرفت و وضعیت بهداشتی آنها به طور مستمر رصد می‌شود.

ربیعی افزود: سازمان بسیج مداحان با تکیه بر گروه‌های جهادی، ضدعفونی 50 مورد از اماکن عمومی و ضدعفونی و گندزدایی مستمر 400 مسجد و حسینیه توسط مداحان بسیجی را انجام داده که این عملیات‌ها هنوز ادامه دارد.

برگزاری 50 مراسم مذهبی در فضای مجازی با حضور مداحان برجسته و بسیجی

وی تصریح کرد: از آنجا که برگزاری تجمعات مذهبی در این ایام توصیه نمی‌شود، برگزاری 50 مراسم مذهبی در فضای مجازی با حضور مداحان برجسته و بسیجی انجام شده که با استقبال زیادی هم روبه رو شد و مداحان برجسته استان نیز در این طرح به خوبی همراهی کردند.

10 کاروان شادی و نشاط در روز ولادت حضرت مهدی(عج) در استان به راه افتاد

مسؤول سازمان بسیج مداحان سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: در روز ولادت حضرت مهدی(عج) یک اقدام ابتکاری که توسط مداحان بسیجی راه افتاد راه‌اندازی کاروان‌های نشاط همراه با مرثیه‌خوانی بود که 10 کاروان شادی و نشاط در محله‌های اراک و شهرستان‌ها برقرار شد.

ربیعی ادامه داد: با توجه به شروع ماه مبارک رمضان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا یک اقدام مناسبی که سابقه دیرینه هم در ایران اسلامی دارد راه اندازی روضه‌های خانگی است که می‌تواند روح تازه‌ای در خانه‌های ایرانی ایجاد کند، برگزاری روضه‌های خانگی و یادکردن نام اهل بیت(ع) در ماه مبارک رمضان در جمع همسر و فرزندان اثرات تربیتی بسیار خوبی به همراه دارد که باید به آن توجه کرد.

شیوع ویروس منحوس کرونا فرصتی برای احیای روضه‌های خانگی

وی عنوان کرد: شیوع ویروس منحوس کرونا یک فرصتی برای احیای روضه‌های خانگی در کشور است که می‌تواند منشأ خیرات زیادی باشد چراکه در زندگی اسلامی پایه و بنیان اصلی خانه و خانواده است و روضه‌های خانگی نقش موثری در تقویت این بنیان دارد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات