۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۵۰۰۷۵

بیل گیتس: تا زمان واکسینه شدن مردم در برابر کرونا، وضعیت جهان عادی نمی‌شود

بیل گیتس: تا زمان واکسینه شدن مردم در برابر کرونا، وضعیت جهان عادی نمی‌شود
کرونا مشکلات زیادی برای مردم و دولت‌ها در سراسر جهان ایجاد کرده و هنوز ابهامات زیادی در رابطه با آن وجود دارد. مدیرعامل سابق مایکروسافت، «بیل گیتس» که یکی از حامیان طرح‌های علمی مربوط به این بیماری است، به تازگی یادداشت و نامه‌ای در رابطه با آن منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، به گفته بیل گیتس، جهان در طی دو ماه آینده به حالت نیمه عادی بازمی‌گردد. گیتس در بخشی از این یادداشت نوشته:

«مردم می‌توانند بیرون بروند، اما نه مانند گذشته و همچنین نمی‌توانند در محیط‌های شلوغ حضور پیدا کنند. رستوران‌هایی را تصور کنید که افراد کمی در هر میز حضور دارند و هواپیماهایی که تمام صندلی‌های میانی آن‌ها خالی است.»

به اعتقاد مدیرعامل سابق مایکروسافت، مدارس باز می‌شوند اما همچنان مردم نمی‌توانند به ورزشگاه‌ها بروند. گیتس اعلام کرده:

«کارهای اصلی و پایه‌ای که برای اقتصاد و رفاه انسان‌ها منفعت داشته باشند، دوباره از سر گرفته می‌شوند، البته همچنان ریسک کمی برای ابتلا به بیماری وجود خواهد داشت.»

بر اساس اعلام بیل گیتس در نامه‌ای به اکونومیست، زمانی که مورخان کتابی در رابطه با بیماری کرونا بنویسند، آنچه تا به امروز تجربه کرده‌ایم تنها یک سوم این کتاب را تشکیل می‌دهد. وی در این نامه نوشته:

«بخش عمده‌ای از داستان این کتاب مربوط به اتفاقات آینده می‌شود. حتی اگر دولت‌ها قرنطینه را لغو و کسب و کارها دوباره شروع به فعالیت کنند، مردم به صورت طبیعی از قرار دادن خود در معرض ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کنند. فرودگاه‌ها دیگر میزبان افراد زیادی نخواهند بود، مسابقات در استادیوم‌های خالی برگزار می‌شوند و اقتصاد جهانی به علت تقاضای کم همچنان با مشکل دست و پنجه نرم خواهد کرد.»

بیل گیتس
 
به اعتقاد گیتس، تنها زمانی جامعه به علت عادی بازمی‌گردد که اکثر جمعیت واکسینه شوند که این موضوع مدتی طول می‌کشد چرا که مدیرعامل سابق مایکروسافت به تولید عمده واکسن کرونا در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ امید دارد. بیل گیتس در این رابطه اعلام کرده:

«در صورتی که واکسن با این سرعت تولید شود، به یک موفقیت تاریخی دست پیدا خواهیم کرد: سریع‌ترین زمانی که بشر توانسته یک بیماری را تشخیص دهد و واکسن برای آن تولید کند.»

تا به امروز بیش از ۲.۹ میلیون نفر در سراسر جهان به کویید-۱۹ مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۲۰۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

منبع: سایت دیجیاتو

محمد محققی
ارسال نظرات