۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۵۰۱۰۶

بازدید سرزده رییس قوه قضائیه از دادسرا و دادگسترى شهرستان رى

بازدید سرزده رییس قوه قضائیه از دادسرا و دادگسترى شهرستان رى
آیت الله رئیسی صبح امروز به صورت از پیش اعلام نشده، از دادسرا و دادگسترى شهرستان رى بازدید کرد.
به گزارش  گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه صبح امروز به صورت از پیش اعلام نشده، از دادسرا و دادگسترى شهرستان رى بازدید کرد.

رئیس قوه قضائیه ضمن بازدید از بخش‌هاى مختلف دادسرا و دادگسترى این شهرستان، در جریان مشکلات حقوقى و قضایى برخى از مراجعان قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.

رئیس دستگاه قضایى در ابتداى این بازدید، از معاونت ارجاع دادسراى عمومى و انقلاب شهرستان رى بازدید کرد.

واحد رایانه، دفتر معاون دادستان، اجراى احکام انقلاب، شعبه یازدهم دادیارى، شعبه دوم دادیارى، شعبه ١١ بازپرسى، شعبه چهارم بازپرسى، شعبه هفتم دادیارى و واحد اظهارنظر، دیگر مقصدهاى رئیس قوه قضائیه در جریان بازدید از دادسراى عمومى و انقلاب شهرستان رى بود.

در طى این بازدید یکى از مراجعان در دیدار با آیت الله رئیسى از اجاره دادن خیابان روبروى دادسرا انتقاد کرد و خواستار تحقیق پیرامون مسائل شهرستان رى شد.

سایر مراجعان به دادسراى عمومى و انقلاب شهرستان رى نیز درخواست‌هاى خود را به صورت مکتوب به رئیس قوه قضائیه تحویل دادند و دستورات لازم پیرامون رسیدگى به این درخواست‌ها از سوى آیت الله رئیسى صادر شد.

در طى بازدید از دادسراى عمومى و انقلاب شهرستان رى، رئیس قوه قضائیه بر شنیده شدن حرف مردم، رسیدگی با حوصله به پرونده‌ها و احقاق حق تاکید کرد.

آیت الله رئیسى همچنین دستوراتى به منظور توسعه فضاى ادارى دادسراى عمومى و انقلاب شهرستان رى صادر کرد.

در طى این بازدید، رئیس قوه قضائیه در زمینه تسریع در رسیدگى به پرونده‌هاى کثیرالشاکى در دادسرا نیز دستوراتى صادر نمود.

آیت الله رئیسى پس از بازدید از دادسراى عمومى و انقلاب شهرستان رى، به دادگسترى این شهرستان رفت و در ابتداى امر از واحد اجراى احکام خانواده بازدید کرد.

در ابتدا شعبه ٩، ٦، ٨ دادگاه خانواده و دفتر شعبه ٧ دادگاه خانواده از  سوی رئیس قوه قضائیه مورد بازدید قرار گرفت.

آیت الله رئیسى در طى این بازدید، دستور رسیدگى به مشکل پیرمردى را که عنوان می‌کرد از ورود وى به دادسرا جلوگیرى شده بود، صادر کرد.

همچنین برخى از مراجعان مشکلات حقوقى خود را به صورت شفاهى و مکتوب بیان کردند و رئیس دستگاه قضایى نیز دستورات لازم را براى رسیدگى به مشکلات آن‌ها صادر کرد.

در پایان این بازدید، رئیس قوه قضائیه راهنمایى‌هاى لازم را در خصوص مشکل حقوقى یکى از مراجعان که سرباز بود، به وى ارائه کرد.

آیت الله رئیسى بر اجراى سریع و به موقع احکام و در دادگاه‌هاى خانواده بر ارائه فرصت به منظور صلح و سازش در میان زوجین و ارجاع پرونده‌هاى خانواده در بدو امر به شورا تأکید کرد.

تسریع در رسیدگى به پرونده‌هاى کثیرالشاکى از دیگر تاکیدات ریاست قوه قضائیه در بازدید از دادگسترى شهرستان رى بود.

بررسی رعایت پروتکل بهداشتی برای متهمان، محکومان، وکلا و مراجعین به دادگستری از موارد مهم دیگری بود که از سوی آیت الله رئیسی مورد بررسی دقیق قرار گرفت./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات