۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۵۰۱۴۱
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

خاطرات طلبه هندی از آیت الله امینی

خاطرات طلبه هندی از آیت الله امینی
حجت الاسلام سید حمیدالحسن زیدی گفت: ایشان از چهره های علمی حوزه علمیه بوده و آثار پر ارزش داشت، این عالم پارسا برای مردم دغدغه خاصی داشت.

حجت الاسلام سید حمیدالحسن زیدی رییس موسسه «الاسوه فاوندیشن سیتاپور» و از اساتید حوزه علمیه هند در گفت‎ وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، به مناسبت رحلت آیت الله امینی به مقام معظم رهبری و حوزه علمیه قم و بیت مکرم ایشان تسلیت گفت و اظهار داشت: این عالم پارسا از چهره های علمی حوزه علمیه و دارای آثار مکتوب پر ارزشی بودند. آیت الله امینی از جمله شخصیت های پارساییست که دغدغه بسیاری برای مردم داشتند.

وی افزود: بنده اکثرا نماز مغرب و عشا را در حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) به امامت آیت الله شبیری مدظله و گاھی در مسجد اعظم به امامت آیت الله امینی می خواندم. در سال ۲۰۰٣ میلادی یک روز که قرار شد کتاب ایشان به نام «الگوھای فضیلت» را ترجمه کنم، جهت کسب اجازه بعد از نماز مغرب و عشا خدمت ایشان رسیدم، البته دلهره داشتم چون در خدمت یک شخصیتی بزرگ و با مناصب بلند مدیریتی که آن موقع امام جمعه قم ھم بودند، باید می رسیدم لذا در دلم هم نگران بودم که نکنه اجازه ندھند، ولی وقتی رسیدم خدمت ایشان جواب سلام را دادند، بنده به خدمت ایشان عرض کردم می خواھم کتاب شما را ترجمه کنم به من اجازه می فرماید؟ ایشان بدون ھیچ تاملی با کمال عطوفت اجازه فرمودند و بنده را تشویق کردند.

موسس الاسوه فاوندیشن با اشاره به علاقه آیت الله امینی به مردم گفت: تا آنجا که بنده از خطبه ھای نماز جمعه آیت الله امینی رضوان الله علیه می فهمیدم، بیانات ایشان در رابطه با موضوعات مختلف و مطابق با مقتضای زمان بود و مردم را نسبت به آرمان ھای اسلام و انقلاب آشنا می کرد و در جای که ضرورت داشت به مسؤولان دولتی تذکر می داد و همیشه پیگیر مشکلات مردم بود.

استاد حوزه علمیه هند ضمن اشاره به روش کتاب نویسی مرحوم امینی بیان داشت: وقتی کتابهای ایشان را دیدم متوجه شدم ایشان به موضوعاتی که مطرح کردند، دقت کافی در تحقیق و تبیین مطالب داشتند، از این جهت می توانم بگویم ایشان در حیات پر برکت خودشان یک شخصیتی بسیار علمی و پاسدار حریم انقلاب اسلامی بودند.

وی به علت ترجمه کتاب آیت الله امینی اشاره کرد و اظهار داشت: بنده در ھند وابسته به یک سازمان دینی بودم که تصمیم به تھیه برنامه درسی برای جوانان دبیرستان داشت، از طرفی دیگر سازمان مدارس و حوزه ھای علمیه خارج از کشور نیز ھمزمان برنامه ای برای برنامه کوتاه مدت برای دانش آموزان مدارس دولتی داشت، این دو سازمان برای تدریس در این دوره ها کتاب «الگوھای فضیلت» را مناسب دیدند و بنده نیز موقعه ای که این کتاب را خواندم، دیدم ایشان موضوعات لازم برای جامعه اردو زبان به زبان بسیار ساده مطرح کرده است.

سید فیض رضوی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناطقی محمد صادق
Iran, Islamic Republic of
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
خاطره سید حمیدالحسن زیدی درباره ترجمه کتاب مرحوم امینی جالب بود.
از این نوع مصاحبه ها با علمای اردو زبان بیشتر کارکنین.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
خاطره جالبی بود
0
0