۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۵۰۱۴۵
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت وگو با رسا:

آیت الله امینی از هیچ تلاشی برای حمایت از امام و رهبر انقلاب دریغ نکرد

آیت الله امینی از هیچ تلاشی برای حمایت از امام و رهبر انقلاب دریغ نکرد
نماینده خبرگان با اشاره به شخصیت آیت الله امینی گفت: اصحاب فتنه به دنبال آن بودند که ایشان را به سمت و سوی دیگری بکشند، اما در مسیر انقلاب و ولایت ثابت قدم ماند.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در  مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت آیت الله امینی اظهار داشت: آیت الله امینی از شاگردان امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی(ره) و سایر بزرگان حوزه بوده و از دیرباز به عنوان یک چهره ای که در علوم عقلی و نقلی صاحب نظر بود، در حوزه های علمیه شناخته شده و مطرح بودند.

وی به سوابق مبارزاتی و انقلابی آیت الله امینی اشاره کرد و گفت: غیر از بعد علمی، ایشان دارای سوابق مبارزاتی و انقلابی بودند که در حوزه علمیه مرجعیت امام را مطرح کردند و به دنبال ترویج آن بودند و سابقه مبارزات انقلابی ایشان در زمان رژیم ستم شاهی مورد توجه و چشمگیر بود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آیت الله امینی(ره) رابط امام راحل با برخی از شخصیت ها و مبارزان بودند، تصریح کرد: بعد از انقلاب نیز در مناصب مهمی در حوزه و نظام در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ خدمات بودند.

وی آیت الله امینی را شخصیتی مردمی و انقلابی دانست و افزود: آن مرحوم در نمایندگی خبرگان رهبری به عنوان چهره مورد اعتماد مردم بوده و همچنین مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب در مجلس تشخیص مصلحت نظام و امامت جمعه قم بودند؛ اینها نشانگر آن است که ایشان چهره انقلابی، مردمی و علمی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به یکی دیگر از ابعاد شخصیتی آیت الله امینی(ره) اظهار داشت: آیت الله امینی شخصیتی بود که سال ها در مسجد اعظم قم امام جماعت بودند و نماز اقامه می کردند و چهره ای بی آلایش و مردمی داشتند و بدون تشریفات در برنامه ها حضور پیدا می کردند.

وی ضمن بیان خاطره ای از آیت الله امینی(ره) گفت: گاهی مشاهده می کردم که ایشان نزدیک قبور بزرگان و شخصیت ها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) بر روی صندلی می نشستند و به قرائت قرآن و زیارت می پرداختند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آن مرحوم علاوه بر این که شخصیت علمی و سیاسی برجسته ای بودند، در عین حال شخصیتی مردمی و متواضع داشتند که از ایشان شخصیت جامعی ساخته بود.

وی به ولایت مداری آیت الله امینی(ره) اشاره کرد و افزود: همانطور که ایشان در ترویج مرجعیت امام راحل جزء پیشگامان بودند، پس از رحلت حضرت امام(ره) نیز به دنبال تأیید و حمایت از مواضع رهبر معظم انقلاب بودند و در ترویج افکار و اندیشه های ایشان از هیچ کوششی دریغ نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با بیان این که آیت الله امینی(ره) مردم را به پیروی از ولایت ترغیب می کردند، اظهار داشت: با این که اصحاب فتنه به دنبال آن بودند که ایشان و افرادی را به جمع یاران خود اضافه کنند و به سمت و سوهای دیگری بکشند، اما ایشان در خط رهبر معظم انقلاب بودند و دیگران را به پیروی از مقام معظم رهبری و اطاعت از فرمایشات ایشان سفارش می کردند./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات