۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۶۵۰۱۴۷
تولیت مدرسه علمیه چیذر:

ترک گناه از شرایط اصلی قرب الهی است

ترک گناه از شرایط اصلی قرب الهی است
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی علیا ترک گناه را از شرایط اصلی قرب الهی دانست و گفت: سعادت اخروی انسان جز با تقوا، بندگی خدا و دروی از گناه کسب نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی علیا تولیت مدرسه علمیه چیذر، امروز عصر در برنامه زنده تلویزیونی گفت: رمضان، ماه مبارک قرآن کریم است.

وی توفیق قرائت آیات الهی را بالاترین عنایت پروردگار به انسان دانست و ادامه داد: انسان باید از این ماه نهایت بهره و استفاده ببرد و حق ماه رمضان را ادا کند تا سعادت خودش را در ماه از خداوند دریافت کند؛ سعادت جز تقوا، بندگی خدا و دروی از گناه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی علیا بابیان اینکه انسان همواره باید به دنبال کسب رضای الهی باشد، اظهار داشت: انسان اگر رضایت الهی را کسب کند هنگام مرگ با قلبی آرام و مطمئن از دار دنیا به‌سوی آخرت هجرت خواهد کرد.

تولیت مدرسه علمیه چیذر با اشاره به اینکه انسان با ترک معصیت می‌تواند رضایت الهی را کسب کند، ابراز کرد: انسان در همه شؤون زندگی دنیا باید مطیع محض دستورات الهی باشد؛ قرب و رضایت حضرت حق در پرتوی طاعت الهی محقق می‌شود.

وی افزود: اگر انسان تابع دستورات دین باشد و از گناه دوری کند طاعت الهی را به‌جای آورده و به مقام قرب رضای الهی نائل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی علیا با اشاره به اینکه انسان در پرتوی دین به کمال می‌رسد، عنوان کرد: انسان دین‌دار نفعش به دیگران بسیار است و عمرش را در مسیر خدمت خلق‌الله قرار می‌دهد.

تولیت مدرسه علمیه چیذر بابیان اینکه عمر انسان معصیت‌کار چراگاه شیطان است، اظهار داشت: شیطان اگر بر همه شؤون انسان تسلط یابد آن فرد مورد غضب الهی واقع می‌شود بنابراین انسان نباید اجازه دهد شیطان بر او مسلط شود؛ عمر انسان جایی به درد می‌خورد که از آن برای آخرتش استفاده کند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات