۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۵۰۱۵۲
امام جمعه موقت کاشان:

مطالب پرمحتوا، نغز، عمیق و جملات کوتاه از ویژگی‌های قرآن است

مطالب پرمحتوا، نغز، عمیق و جملات کوتاه از ویژگی‌های قرآن است
حجت الاسلام اسلامی تبار مطالب پرمحتوا، نغز، عمیق و جملات کوتاه را از ویژگی‌های قرآن را دانست و گفت: این از فصاحت و بلاغت قرآن است که مفاهیمی بلند با جمله‌ای کوتاه دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در جلسه قرائت قرآن مسجد آیت الله رضوی کاشانی، گفت: خداوند در آیه ۵۱ سوره مومنون می‌فرماید، «کُلُوا مِنَ الطَّیِّباتِ وَ اعْمَلُوا صالِحاً» خداوند ابتدا طیبات بعد عمل صالح را سفارش کرده است.

وی افزود: علت اینکه خوردن طیب و عمل صالح در کنار یکدیگر سفارش شده است برای این است که همانگونه که غذای سالم و بهداشتی و غذای آلوده در جسم انسان اثر مثبت و منفی دارد، همانگونه غذای حلال و سالم نیز دارای اثر مثبت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: غذای حرام عامل بسیار مهمی برای انحرافات و غذای حلال عامل بسیار مهم در هدایت انسان و موفقیت‌های معنوی او است.

وی با اشاره به اینکه هیچ انسانی به مقامات معنوی نمی‌رسد مگر اینکه غذای او حلال باشد، گفت: هیچکس با غذای حرام و شبهه ناک به مقامات معنوی نخواهد نرسید، از این رو یکی از عوامل مهم در موفقیت انسان انجام عمل صالح و غذا و لقمه حلال است.

امام جمعه موقت کاشان، مطالب پرمحتوا، نغز، عمیق و جملات کوتاه را یکی از ویژگی‌های قرآن دانست و گفت: این از فصاحت و بلاغت قرآن است که مفاهیمی بلند با جمله‌ای کوتاه دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعتقادات انسان به عنوان یکی از عواملی است که در رفتار انسان بسیار موثر است، گفت: عملکرد و رفتار روزانه انسان انعکاسی از تفکرات او است.

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: انسان همانگونه که فکر می‌کند عمل می‌کند و هیچکس بر خلاف تصورات خود فکر نمی‌کند و چنانچه انسان اعتقاد داشته باشد ناظری بر اعمال او وجود دارد و بر رفتار او آگاه است مراقب رفتار خود خواهد بود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات