۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۵۰۱۷۶
عاشقی در روز‌های کرونایی؛

طی روزانه مسیر ۹۰ کیلومتری یک معلم برای تدریس به دانش‌آموزان

طی روزانه مسیر ۹۰ کیلومتری یک معلم برای تدریس به دانش‌آموزان
در این ایام بحرانی شیوع بیماری ویروسی کرونا شاهد تلاش معلمانی هستیم که هر روز کیلومترها مسیر را برای درس دادن به دانش‌آموزان عشایری در منطقه مغان می‌پیمایند.

به گزارش خبرگزاری رسا، در این بحرانی شیوع بیماری ویروسی کرونا شاهد تلاش معلمی هستیم که هر روز صدها کیلومتر مسیر را برای درس دادن به دانش‌آموزان عشایری در منطقه مغان می‌پیماید.

یکی از این معلم جعفرآبادی هر روز با پیمودن مسیر 90 کیلومتری و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کلاس درس را برای دانش‌آموزان در روستای عاج‌اشمه جعفرآباد استان اردبیل برگزار می‌کند تا این دانش آموزان از خواندن و نوشتن عقب نمانند.

همت عین‌الهی، تنها معلم و مدیر مدرسه شهید چمران در روستای عاج‌اشمه جعفرآباد است که هر روز که سپیده صبح سر می‌زند به عشق دانش‌آموزان خود، 90 کیلومتر مسیر رفت و برگشت را طی می‌کند تا دانش آموزان از درس عقب نمانند.

یک مسیر طولانی که عشق و علاقه آن را کوتاه‌تر می‌کند و دانش آموزان نیز خود را از روستاهای عاج‌اشمه به صورت دو نفری و سه نفری، با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی سر کلاس درس در دشت مغان حاضر می‌شوند.

عشق به دانش‌آموزان اجازه احساس خستگی به ما نمی‌دهد

همت عین‌الهی این معلم فداکار جعفرآبادی اظهار داشت: با توجه به ضرورت تداوم آموزش و عدم برخورداری خانواده های روستایی و عشایری از امکاناتی نظیر فضای مجازی، تصمیم گرفتیم با رعایت نکات بهداشتی، به توزیع کاربرگ بین دانش آموزان بپردازیم تا درس های گذشته مرور شود.

وی افزود: همکاران ما در ملاقات هایی که با والدین داشتند ضمن ارائه نکات آموزشی جهت کمک به دانش آموزان، توصیه های بهداشتی برای رعایت دقیق تر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را نیز مطرح کردند.

آری معلم و معلمی گل‌ واژه ایثار و از خودگذشتگی و شغل ارزشمندی است که میان قشرهای مختلف جامعه از قداست و محبوبیت خاصی برخوردار است و همواره مورد احترام مردم است.

علی‌رضا فداکار رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه جعفرآباد نیز به خبرنگار تسنیم گفت: این طرح از اسفند ماه در تمامی مدارس عشایری منطقه جعفرآباد که دسترسی به اینترنت ندارد اجرا می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه جعفرآباد تصریح کرد: همچنین رعایت تمامی موارد و پروتکل‌های بهداشتی اعم از فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش نیز در اولویت است.

فداکار ضمن تقدیر از زحمات این معلمان تلاش‌گر بیان کرد: زحمات و تلاش‌های این معلمان تلاش‌گر که در راستای تعلیم و تربیت می‌کوشند بسیار ارزشمند و قابل تقدیر و قدردانی است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات