۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۵۰۱۹۱
نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

مسؤولان برای برطرف کردن مشکل جامعه کارگری تلاش کنند

مسؤولان برای برطرف کردن مشکل جامعه کارگری تلاش کنند
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه کارگران پایه اصلی تحقق شعار جهش تولید را تشکیل می‌دهند گفت: مسؤولان باید برای برطرف کردن مشکل جامعه کارگری تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در سومین روز گرامیداشت هفته کارگر، ضمن تبریک فرارسیدن ماه پرخیر و برکت رمضان و هفته کارگر به نقش جامعه کارگری در تحقق شعار سال اظهار داشت: در شرایط بد اقتصادی تنها با تأکید بر تولید داخلی می‌توان از پس مشکلات و تحریم‌های اقتصادی عبور کرد و جامعه کار و کارگری می‌تواند در این امر مهم موثر باشد.

وی به جایگاه کارگران از نظر دین اسلام، کلام امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: این دیدگاه‌ها و تحقق آنها اوج ارزش‌گذاری اسلام و جایگاه اسلامی را به قشر کارگر و دسترنج آنان نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به روایتی از امام صادق(ع) در مورد ارزش والای کارگر اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) فرمود: "کسی که برای تامین معاش و مایحتاج خانواده‌اش تلاش می‌کند هم‌چون رزمنده‌ای‌ست که در میدان جهاد با دشمنان در حال مبارزه است".

وی تصریح کرد: امروز مسؤولان باید برای برطرف کردن مشکل جامعه کارگری تلاش کنند کما اینکه ما نیز به سهم خودمان مشکلات و دغدغه‌های جامعه کارگری کردستان را در دیدارها و نشست‌های مختلف شناسایی و در استان و سطح کشور مورد بررسی و پیگیری قرار داده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه کارگران و کارفرمایان پایه اصلی تحقق شعار جهش تولید را تشکیل می‌دهند اظهار کرد: بین جامعه کارگری و کارفرما باید روابط حسنه و وحدت ایجاد شود چرا که روابط حسنه کارگر و کارفرما، علاقه و اشتیاق به کار را ترویج می‌دهد و می‌تواند زمینه تولید بهینه و تحقق شعار سال که همان جهش تولید است را فراهم کند.

به گفته وی اگر بخواهیم مشکلات برطرف شود باید نگاه و دیدگاه‌ها عوض شود و همه مسؤولان خود را جای کارگر بگذارند تا بتوانند مشکلات آنها را درک و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید روابط برادری بین کارگر و کارفرما حاکم و اتحاد و برادری، احساس تکریم و احترام حفظ و قدر کار کارگر نیز دانسته شود چرا که در این صورت خستگی، بی‌حوصلگی و بی‌اعتنایی به کار وجود نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توانمندی‌های کشور در عرصه‌های گوناگون اشاره کرد و افزود: موفقیت‌ها و دستاوردها در بحث پرتاب ماهواره، در زمینه پزشکی و درمان و در عرصه اقتصاد نشان از این توانمندی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی به وضعیت کشور در شرایط کنونی پرداخت و یادآور شد: اگر چه در ابتدا کشور با مشکلاتی نظیر کمبود ماسک و اقلام بهداشتی روبه رو بوده و دشمنان از ارسال آن به ایران ممانعت می‌کردند اما اکنون از لحاظ درمانی و تجهیزات پزشکی شاهد نوعی جهش تولید هستیم که نه تنها جایگاه کشور را در کنترل این ویروس رضایت‌بخش کرده بلکه ما را قادر ساخته در صورت نیاز به کشورهای دیگر هم کمک کنیم./1350/د102/ب1

ارسال نظرات