۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۵۰۱۹۶
سرپرست بنیادمسکن گلستان:

جشن پایان بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زدگان گلستانی خردادماه برگزار می‌شود

جشن پایان بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زدگان گلستانی خردادماه برگزار می‌شود
حسینی با بیان اینکه تکمیل ۱۷ درصد واحدهای مسکونی سیل‌زدگان در حال اجرا است، گفت: جشن پایان بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده استان خردادماه امسال برگزار می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدمحمد حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ساخت مسکن مددجویان سیل‌زده استان اظهار داشت: در سیل سال گذشته بیش از 22 هزار واحد مسکونی دچار خسارت شد که از این تعداد 7 هزار و 708 واحد نیاز به احداث دوباره داشت.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی روزهای پایانی سال و همچنین شیوع کرونا سبب کندی روند در ماه‌های گذشته شده بود، گفت: در حال حاضر 17 درصد واحدهای مسکونی سیل‌زدگان باقی مانده که در دست ساخت قرار دارد که بخشی از آن مربوط به مددجویان امداد و بهزیستی است.

سرپرست بنیادمسکن استان افزود: تلاش ما این است تا جشن پایان بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده استان را خردادماه امسال با حضور مسئولان کشوری برگزار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به همکاری سه جانبه بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی در خصوص ساخت 3 هزار واحد مسکن محرومان در استان، گفت: برای ساخت این واحدها 40 میلیون تومان تسهیلات 5 درصد با بازپرداخت 15 ساله، 25 میلیون تومان کمک بلاعوض، ضمانت زنجیره‌ای، پروانه ساخت، نظارت و طراحی رایگان و غیره پیش‌بینی شده و هدف ما این است این واحدها تا دهه فجر ساخته و تحویل خانواده‌های محروم شود.

وی یادآور شد: در جریان سیل سال گذشته برای 500 مددجوی بهزیستی و بیش از 2 هزار و 500 مددجوی کمیته امداد، واحد مسکونی ساخته شد.

ابراهیم غفاری، مدیرکل بهزیستی استان نیز در این جلسه ساخت واحدهای مسکونی سیل‌زدگان را که در مراحل نهایی و تحویل قرار دارد، کار بزرگی دانست و گفت: این واحدها با تعامل و همکاری دوجانبه با بنیاد مسکن استان به سرانجام رسیده است و از همکاران بنیاد مسکن و بهزیستی که در این کار بزرگ و خیرخواهانه شرکت داشتند، قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به طرح احداث 3 هزار واحد مسکونی ویژه محرومان، این خدمت را در راستای محرومیت‌زدایی دانست و افزود: مددجویان نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی شرایط خاصی دارند و باید از آنها حمایت کرد.

عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در راستای خانه دار شدن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ابراز داشت: تهدید سیل با احداث بیش از 2 هزار و 500 واحد برای مددجویان و همچنین تعمیر و بهسازی هزاران واحد دیگر به فرصت خدمت به مردم تبدیل شد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات