۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۵۰۲۱۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان تبلیغ و تبیین دین را با استفاده از فضای مجازی پیگیری کنند

روحانیان تبلیغ و تبیین دین را با استفاده از فضای مجازی پیگیری کنند
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: روحانیان با تلاش برای تولید محتوا و تبیین و تبلیغ در فضای مجازی می‌توانند بسیاری از اقدامات فرهنگی و جریان‌ساز را سامان دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از روحانیان استان، اظهار کرد: در آیات و روایات عوامل فراوانی برای جلب برکت الهی ذکر شده است که مبلغان باید در ماه رمضان امسال از طریق فضای مجازی و حقیقی به‌صورت ویژه به این موارد بپردازند.

وی عدالت ورزی، بِرّ الوالدین، صله رحم، صدقه، مهربانی با همسایه، قربانی کردن، تکریم فرزندان به عنوان عوامل جلب برکت، بخشش و سخاوت و گشاده‌دستی، انصاف در کسب‌وکار و ارزان‌فروشی و ... را برخی از عوامل جذب‌کننده برکت الهی نام برد.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: غیر از تلاش برای تولید و تأمین محتوا و تبیین و تبلیغ ابعاد این مفهوم بسیار مهم که سبک زندگی امروزی کمتر به آن توجه دارد بسیاری از اقدامات فرهنگی و جریان‌ساز را می‌توان سامان داد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تکریم والدین و تشویق مردم به این امر مهم با توجه به شرایط از طریق فضای مجازی یا حضور در منازل والدین یا مقابر ایشان و تکریم کشاورزان و باغداران هر منطقه به عنوان قشری که بیشترین نقش را در توسعه برکت دارند به‌ویژه گندم کاران و برنج‌کاران و تجلیل از افراد و شرکت‌های و گروه‌های نمونه ازجمله رسالت‌های مبلغان در ماه رمضان است.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: تجلیل از عموم نانوایان با بازدید از ایشان و تکریم تلاش‌های ایشان به‌خصوص در ماه رمضان که سختی گرما و روزه را تحمل می‌کنند و شناسایی و تجلیل از کاسبان مؤمن و منصف که شهره به انصاف و ارزان‌فروشی بوده و هستند (هم کسانی که در قید حیات‌اند و هم کسانی که از دنیا رفته‌اند) از دیگر مواردی است که باید مورد توجه باشد.

وی ارائه ایده‌های جذاب برای ارتباط‌گیری صمیمانه و مهربانانه با همسایگان، ارائه ایده‌های نو و جذاب برای صله ارحام از فضای مجازی در صورتی که منع از دید و بازدید ادامه داشت و انجام قربانی در ماه مبارک رمضان با کمک خیرین و امنای مساجد و محلات و گروه‌های خیریه و جهادی و تقسیم آن بین نیازمندان را برخی دیگر از اقدامات پیشنهادی عنوان کرد که می‌تواند از سوی مبلغان پیگیری شود.

حجت‌الاسلام خادمی ارائه برنامه‌های محیط‌زیستی مناسب برای حفظ محیط‌زیست با توجه به اینکه در روایاتی توجه به حفظ محیط‌زیست با ابعاد آن از عوامل برکت نام برده شده است و تجلیل از مقام والای معلمان و معلمان شهید به‌ویژه استاد شهید مطهری با ایده‌های جذاب و نو را از دیگر رسالت‌های مبلغان در این ایام برشمرد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات