۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۵۰۲۲۰
رییس مرکز بهداشت خوزستان مطرح کرد؛

زانو زدن آمریکا در برابر کرونا| ابتلای ۱۳ کودک به کرونا

زانو زدن آمریکا در برابر کرونا| ابتلای ۱۳ کودک به کرونا
علوی با اشاره به ناشناخته‌های ویروس کرونا، گفت: به علت عدم بی توجهی به توصیه‌های بهداشتی، ۱۳ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان ابوذر اهواز بستری هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید محمد علوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز، پیش از ظهر امروز در کارگاه پیشگیری و شناسایی کرونا ویروس، با اشاره به ناشناخته‌های ویروس کرونا اظهار داشت: غربالگری، گندزدایی، ضدعفونی سطوح و منازل با همکاری بسیج صورت می‌گیرد، ویروس به علت سنگینی بر سطوح باقی می‌ماند؛ از این رو ضدعفونی سطوح باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به مشارکت بیش از ۴ هزار بسیجی در سالم سازی، مراقبت و غربالگری بیان داشت: غربالگری در مراکز جامع سلامت، ادارات و سازمان‌ها با همکاری بسیج به ویژه بسیج ادارات و اصناف صورت می‌گیرد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اینکه بیشتر کشور‌های جهان درگیر کرونا هستند، خاطرنشان کرد: شیوه‌های مقابله کشور‌ها متفاوت است، آمریکا علی رغم پیشرفت‌های اقتصادی و نظامی، اما در برابر کرونا، زانو زده است، دانسته‌های بشریت درباره این ویروس بسیار اندک است.

علوی با اشاره به اینکه حجم و مساحت مکان از عوامل انتقال کرونا است، عنوان داشت: اماکن سربسته به علت کمی جا و ازدحام بسیار، خطر ابتلای زیاد به کرونا را دارند؛ وسایل خنک کننده در چنین اماکنی به جابجایی هوا و انتقال ویروس کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی مساجد، نماز جمعه و اماکن زیارتی تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، گفت: اجازه بازگشایی اماکن مختلف گام به گام پیش می‌رود؛ اجازه بازگشایی مشاغل کم خطر از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مشروط به داشتن کد فعالیت، ثبت آن در سامانه و نصب کد مجوز فعالیت در محل و رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است، اما در عمل چنین چیزی مشاهده نشد.

معان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: بسیاری از صاحبان مشاغل که مجوز نداشته و ثبت نام نکرده بودند، اقدام به بازگشایی کردند ضمن اینکه صاحبان مشاغل ثبت نامی و تعهد داده، مسائل بهداشتی را رعایت نکردند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه رفتار مردم با قوه قهریه کنترل نمی‌شود، تصریح کرد: متأسفانه توصیه‌های بهداشتی جدی گرفته نمی‌شود، ابتلای ۱۳ کودک به ویژه ۳ نوزاد بستری در ICU نتیحه بی توجهی والدین است.

علوی گفت: خدمات پیشگیرانه، تشخیصی و درمانی سرپائی کرونا ویروس در بیش از ۵۰۰ خانه بهداشت از سوی بهورزان، ۹۰ پایگاه سلامت از سوی مراقبین و نزدیک به ۲۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز اجرا می‌شود./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات