۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۵۰۲۳۵

تصمیم ترامپ برای عزل وزیر بهداشت آمریکا

تصمیم ترامپ برای عزل وزیر بهداشت آمریکا
اظهارنظر ترامپ درباره روش جلوگیری از کرونا به قدری شوکه‌کننده بود که کاخ سفید مجبور شد بگوید این سخنان در بافت معناداری گفته نشده، اما بعد از آن خود ترامپ گفت که شوخی کرده است!

به گزارش خبرگزاري رسا، پیشنهاد دونالد ترامپ برای ضدعفونی کردن داخل بدن با مواد ضدعفونی کننده با انتقاد و مضحکه بسیاری همراه شده بود.


خبرگزاری رویترز گزارش داد که دولت ترامپ قصد دارد الکس ایزار، وزیر بهداشت و خدمات درمانی این کشور را در پی شیوع گسترده کرونا در آمریکا از کار برکنار کند.

دو نشریه "وال استریت ژورنا" و "پالتیکو" روز شنبه به نقل از 4 منبع آگاه به مذاکرات، از تهیه فهرستی از افرادی که برای این سمت در نظر گرفته شده‌اند، خبر دادند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که بعد از پیشنهاد عجیبش درباره تزریق مواد ضدعفونی‌کننده برای جلوگیری از شیوع کرونا در معرض انتقادهای شدید قرار گرفت، اعلام کرده کنفرانس‌های خبری وی «ارزش زمان و انرژی» که برای آنها صرف می‌شود را ندارد. به گزارش «اسکای نیوز»، او که کنفرانس روز شنبه خود را هم لغو کرد، انگشت اتهام را مانند همیشه به سمت رسانه‌ها گرفت و گفت شاید دیگر چنینی جلساتی را برگزار نکند.

ترامپ در کنفرانس خبری عصر پنجشنبه (به وقت واشنگتن) گفته بود: «مواد ضدعفونی‌کننده ظرف یک دقیقه ویروس کرونا را ناکار می‌کند. ظرف یک دقیقه! راهی هست که بتوانیم آن را به داخل بدن تزریق کنیم یا با آن [ریه‌ها] را شستشو دهیم؟ چک کردن آن جالب خواهد بود.»

اظهارنظر ترامپ درباره روش جلوگیری از کرونا به قدری شوکه‌کننده بود که کاخ سفید مجبور شد بگوید این سخنان در بافت معناداری گفته نشده، اما بعد از آن خود ترامپ گفت که شوخی کرده است!

شمار زیادی از مقامات وزارت بهداشت و پزشکان آمریکایی بلافاصله این پیشنهاد ترامپ را خطرناک توصیف کردند و از مردم درخواست کردند به هیچ عنوان چنین روش‌هایی را در خانه امتحان نکنند.

با اینکه پیشنهاد رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر استعمال مواد ضدعفونی کننده برای از بین بردن ویروس کرونا از سوی پزشکان رد شد، شماری از شهروندان نیویورکی به‌خاطر خوردن این مواد روانه بیمارستان شدند.

به نوشته پایگاه خبری «ام‌اس‌ان»، مرکز کنترل سموم وزارت بهداشت آمریکا در نیویورک روز شنبه اعلام کرد از 9 صبح روز پنجشنبه تا 3 بعدازظهر روز جمعه، مجموعاً 30 نفر به خاطر مسمومیت با مواد ضدعفونی کننده به بیمارستان انتقال یافتند./1360/

منبع:جام نیوز

ارسال نظرات