۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۵۰۲۶۷
مدیرکل اوقاف لرستان:

اوقاف راه های متعددی برای جهش تولید سرمایه دارد

اوقاف راه های متعددی برای جهش تولید سرمایه دارد
مدیرکل اوقاف لرستان به ظرفیت اوقاف در زمینه جهش تولید سرمایه اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت ها در زمینه اشتغال زایی و تولید درآمد استفاده شود.

حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به بیان نقش اوقاف در زمینه تحقق شعار سال پرداخت و بیان داشت: اوقاف راه های متعددی برای جهش تولید سرمایه دارد.

وی افزود: برنامه ریزی دقیق برای استفاده حداکثری از درآمد بقاع متبرکه برای تولید یک فرصت است و اگر بتوان بخشی از نذورات مردمی را تحت عنوان سرمایه گذاری برای همان بقعه وارد جریان تولید کرد افزون بر اینکه اشتغال زایی صورت می گیرد به تولید کشور نیز کمک می شود.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه استفاده حداکثری از درآمد بقاع متبرکه به تولید سرمایه خود بقاع متبرکه نیز کمک می کند، عنوان داشت: به ویژه با توجه به وضعیت امسال و شیوع بیماری منحوس کرونا، تجربه خوبی است که حداقل برای بقاعی که دارای درآمد کمتری هستند به گونه ای عمل شود که لازم نباشد خدام را تعدیل کنیم و سبب بیکاری آنها شویم تا به جمعیت بیکاران جامعه افزوده شود و یا در صورت نگهداری آنها توان پرداخت حقوق آنها را نداشته باشیم.

وی بر ضرورت اختصاص درآمد حاصل از فروش قبور، بدون کم و کاست برای سرمایه گذاری همان بقعه تأکید کرد و گفت: باید توجه داشت که با فروش قبر قطعه ای از زمین امامزاده را برای سال های طولانی واگذار نموده ایم و هرچند که گفته می شود بعد از سی سال می توان بعدا به دیگری واگذار شود، ولی اگر در قبرستان های بقاع متبرکه گذر کنیم خواهیم دید که بسیاری از قبور مربوط به ۵۰ یا  ۷۰ و حتی صد سال پیش است و اولاد و نوادگان متوفی هرگز به ما اجازه نمی دهند که هیچگونه عملیات عمرانی و حتی واگذاری آن قبر به دیگری را داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف لرستان بیان کرد: وقتی ملک امامزاده واگذار شد (که این خود نوعی تبدیل به احسن است) باید در مقابل ملک خریداری گردد و یا سرمایه گذاری بهتر انجام گیرد.

وی ادامه داد: در بقاع متبرکه با کمبود فضا و قبور مواجه هستیم و خود این کمبود می طلبد که از فضای موجود حداکثر استفاده بهینه را داشته باشیم که یکی از راه های آن فروش قبر در طبقات متعدد است.

حجت الاسلام طباطبایی به اختصاص بخشی از درآمد بقاع به صورت فردی و یا تجمیعی برای تولید انرژی اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز استان لرستان موفقیت هایی داشته است و با تلاش مضاعف این مسأله رشد بهتری خواهد داشت.

وی بیان کرد: معرفی هر چه بیشتر امامزادگان عطیم الشأن به مردم از دیگر ظرفیت های مناسب در جهت حرکت به سمت جهش تولید و درآمدزایی است./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات