۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۶۵۰۳۰۱

خانواده ایرانی و کرونا

خانواده ایرانی و کرونا
شیوع کرونا از روز‌های پایانی سال گذشته و جدی‌شدن موضوع قرنطینه در داخل خانه، موضوعی مانند قرنطینه و افزایش تنش میان اعضای خانواده را دستمایه طنز و مزاح بعضی قرار داد.

به گزارش خبرگزاري رسا، شیوع کرونا از روزهای پایانی سال گذشته و جدی‌شدن موضوع قرنطینه در داخل خانه، موضوعی مانند قرنطینه و افزایش تنش میان اعضای خانواده را دستمایه طنز و مزاح بعضی قرار داد؛ جریانی که البته به مرور از لایه طنز خارج شد و آن را واقعیت مسلمی جلوه داد که باید برایش تدبیر اندیشید. جالب است حالا بدانید که یکی از مراکز افکارسنجی، اخیرا پژوهشی میدانی روی خانوارهای تهرانی انجام داده که به نتایج جالبی هم ختم شده است؛ نتایجی که درست عکس آن تصوری است که نظام رسانه‌ای عمدتا فضای مجازی به اذهان القامی‌کند. این پژوهش نشان می‌دهد قرنطینه و روزهای تعطیلی و حضور دائم اعضای خانواده در داخل منزل روی 86 درصد خانواده‌ها تاثیر منفی نداشته است.

به عبارت دقیق‌تر، 23 درصد خانواده‌ها اعلام کرده‌اند که این موضوع باعث تحکیم روابط خانوادگی و گرم‌ترشدن کانون خانواده در داخل منزل شده و 63 درصد هم اعلام کرده‌اند که روابط خانوادگی در روزهای کرونا، تفاوتی با روزهای قبل از آن نداشته است. هرچند نباید از کنار 14 درصدی که اعلام کرده‌اند قرنطینه باعث افزایش تنش‌ها شده، گذشت اما هنوز هم که هنوز است و باوجود هجوم بی‌امان فرهنگ مدرن در یک بحران مانند کرونا و روزهای قرنطینه، اکثریت مطلق خانواده‌های ایرانی بدون مشکل به زندگی خود می‌پردازند. موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که در نظر بیاوریم تصور رسانه‌ای ایجادشده درباره این موضوع هم درست عکس واقعیت میدانی است. امید که سیاست‌گذاران ما قدر این سرمایه انسانی ناپیدا در خانواده‌های ایرانی را بیشتر بدانند./1360/

منبع : صبح نو

ارسال نظرات