۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۶۵۰۳۱۰
از مجموعه کتاب‌های فرزندان روح‌الله؛

عاشقان ایستاده می‌میرند

عاشقان ایستاده می‌میرند
کتاب عاشقان ایستاده می‌میرند نوشته زهره شریعتی زندگی‌نامهٔ داستانی رزمندهٔ شیردل لشکر زینبیون؛ شهید سید محمد خوشبو (عدیل) است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مؤسسه انتشارات شهید کاظمی کتاب عاشقان ایستاده می‌میرند؛ از مجموعه کتاب‌های فرزندان روح‌الله نوشته زهره شریعتی را منتشر کرده است.

حقیقت شهادت، حقیقت عظیمی است. اگر این حقیقت به‌وسیله کسانی که امروز در قبال شهیدان مسئولیت دارند زنده بماند، حفظ و تقدیس گردد و بزرگ نگاه داشته شود، همیشه تاریخ آینده ما، از این ایثار بزرگی که آنان کرده‌اند بهره خواهد برد.

در آستانه گام دوم انقلاب اسلامی مفتخریم که توانسته‌ایم جهت اجرای فرمان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، گامی هر چند کوچک در راستای ادای دین به قهرمانان تاریخ‌ساز جهان اسلام برداریم.

روند ثبت و ضبط خاطرات شهدای سرافراز زینبیون برای اولین بار در سال 1395 به همت جمعی از جوانان آتش به اختیار و به‌صورت خودجوش آغاز شد. فرایندی که به دلیل متعدد به‌مراتب پیچیده‌تر و دشوارتر از جمع‌آوری خاطرات شهدای هم‌وطن و هم‌زبان بود. با وجود همه مشکلات به برکت خون شهدا توانستیم مجموعه کتاب‌های فرزندان روح‌الله که شامل روایتی متفاوت از شهدای شیردل زینبیون است را به ثمر برسانیم. امید آن‌که به برکت خون شهدا ادامه این مسیر میسر گردد. ان شاالله.

ساختار کتاب

کتاب عاشقان ایستاده می‌میرند نوشته زهره شریعتی زندگی‌نامهٔ داستانی رزمندهٔ شیردل لشکر زینبیون؛ شهید سید محمد خوشبو (عدیل) است. در این کتاب زندگی این رزمنده مدافع حرم را با روایتی جذاب و داستانی می‌خوانید. کتاب عاشقان ایستاده می‌میرند نشان می‌دهد یک انسان چطور می‌تواند زندگی کند و به شجاعتی برسد که برای دفاع از اعتقاداتش از زندگی و عشقش به خانواده‌اش بگذرد. این کتاب سرنوشت مردی است که شجاعت را معنا کرده است و با فداکاری آن را به نسل‌های بعد آموزش می‌دهد. کتاب عاشقان ایستاده می‌میرند با زبانی روان و ساده شرح فداکاری و شجاعت است برای تمام کسانی که در زندگی فراموش کرده‌اند عشق و باور به اعتقادات چگونه باعث پرواز انسان می‌شود.

نویسنده کتاب را در هشت فصل به رشته تحریر درآورده است که عناوین آن بدین شرح است:

کشور حسین، پاک سرزمین، منزل مراد، مرکز یقین، عزم عالی، پرچم ستاره و هلال، عاشقان ایستاده‌اند و آلبوم تصاویر و اسناد.

معرفی شهید:

سید محمد فوق‌دیپلم را که گرفت مشغول تحصیل در مقطع لیسانس شد. هم‌زمان در یکی از مدارس حوزوی پاکستان تحصیل می‌کرد. شش ماه قبل از اعزام به سوریه به ایران آمد. اطلاعات سیاسی و انگیزه مذهبی سید محمد و همراهی و دوستی با جوانان پاراچنار در مدرسه دینی که در جهاد و مقاومت زبانزد هستند، در تصمیم او برای اعزام به سوریه تأثیر بسزایی داشت. به ایران آمد و برای دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم زینب کبری سلام‌الله علیها عازم سوریه شد و در جهاد با تکفیری‌ها به شهادت رسید.

عاشقان ایستاده می‌میرند؛ زندگینامه داستانی شهید عدیل

برشی از کتاب

رفتم پیش مغیث و رایحه، گفتم: شما از این ماجرای مصدوم شدن عمو علی خبر دارید؟ رایحه گفت: آره، مصدوم شده. مغیث گفت: اره تو سوریه تیر خورده. با تعجب وصف ناشدنی و با کمی نگرانی و دل‌شوره گفتم: الآن وقت شوخی نیست! از نگرانی و دل‌شوره حالم بد شد، ولی به خودم روحیه می‌دادم. مغیث اصرار کرد حرفش را باور کنم. اشک توی چشمانم جمع شد ولی گفتم چیزی نیست، حتماً زود خوب میشه، آره.

همان موقع صدای در شنیدم. شوهرعمه تو آمد. همه داشتند گریه می‌کردند. صدای هق‌هق بلند شد. بعد یکهو صدای شوهرعمه بلند شد و داد زد: «علی شهید شده» و بعد صدای گریه‌اش بلند شد. شوکه شدم. رنگ صورتم سفید شد. دلهره گرفتم. پاهام شل شد. هزار تا سؤال ریخت تو سرم، یعنی چی؟! شهید؟! کجا؟! چطوری؟! دارید شوخی می‌کنید؟! قلبم داشت می‌ایستاد. احساس کردم باید به یه گوشه برم. اشک‌هایم همین‌طور می‌ریخت. بچه‌ها به هم ریختند. مجتبی یه جور، مغیث یه جور، رایحه یه جور. عمار هم پیش مامان بود. چند هفته گذشت و ما برای وداع رفتیم. آن روز یک روز استثنایی برای من بود. اون روز بالاخره تونستم با عمو، آخرین خداحافظی را بکنم. اگر بخواهم یک جمله به عمو بگویم، این است: «هیچ‌وقت مأیوسم نکردی! ممنون.»

پشت جلد کتاب چنین می‌خوانیم:

دو سه رز قبل از شهادتش، توی واتس آپ وضعیت زده بودم «عاشقان ایستاده می‌میرند.»

عدیل فارسی بلد بود. البته کم حرف می‌زد. ولی متوجه می‌شد. به هم پیام داد: «آبجی این جمله یعنی چی؟«گفتم: خب خودت که فارسی بلدی دیگه. گفت: نه منظورم آینه که معنیش را توضیح بده. انگار داشت ذهنم را آماده می‌کرد. از یک ماه قبل مدام این حرف‌ها را می‌زد. گفتم: یعنی عاشق واقعی هیچ وقت به زانو نمی‌افتد.

وقتی گلوله خورد، تک تیراندازی که زده به پهلویش، ندید زمین بیفتد….

مؤسسه انتشارات شهید احمد کاظمی کتاب عاشقان ایستاده می‌میرند؛ از مجموعه کتاب‌های فرزندان روح‌الله نوشته زهره شریعتی را در ۲۰۰ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به قیمت ۲۵۰۰۰ تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به آدرس قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول، فروشگاه ۱۳۱ مراجعه و یا با شماره تلفن: ۳۷۸۴۰۸۴۴-۰۲۵ تماس حاصل نمایند. /۹۹۸/ن ۶۰۲/ش
 
میثم صدیقیان
ارسال نظرات