۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۵۰۳۲۸
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

نقش مردمی شورا‌های اسلامی در حل مشکلات جامعه غیرقابل انکار است

نقش مردمی شورا‌های اسلامی در حل مشکلات جامعه غیرقابل انکار است
امام جمعه شهرکرد گفت: به یقین بسیاری از مشکلات امروز جامعه با تعامل مسؤولان دستگاه‌های مختلف و شورا‌های مردمی رفع می‌شوند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر روز گذشته در دیدار اعضای شورای اسلامی این استان، با گرامیداشت روز شوراها، نظام بدون مردم را نظام استبدادی و طاغوتی دانست و افزود: نظام دینی تنها بر اساس حضور مردم و نقش مردم شکل می‌گیرد و این همان چیزی است که امام راحل می‌خواست.

وی با تأکید بر اینکه اگر مسؤولان از ظرفیت شورا‌ها استفاده کنند بهتر می‌توانند به اهداف خودشان برسند، خاطرنشان کرد: به یقین بسیاری از مشکلات امروز جامعه با تعامل مسؤولان دستگاه‌های مختلف و شورا‌های مردمی رفع می‌شوند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه بخشی از مشکلات کنونی مردم ناشی از عدم تعامل، کنار هم ننشستن و گفتگو نکردن شورا‌ها و مسؤولان است که اگر یک دست شوند حتما نتیجه گرفته می‌شود، گفت: ظرفیت مردمی شورا‌ها برای حل مشکلات ظرفیت بسیار عظیمی است که متأسفانه از آن غافل بوده ایم.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: باید شورا‌ها و مسؤولان به یکدیگر بها بدهند و در کنار یکدیگر بنشینند و حرف بزنند، حرف هایشان را یکی کنند و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند تا مشکلات حل شوند که خلأ این امر در شرایط کنونی کاملا محسوس و ملموس است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت مردم ظرفیت بسیار عظیم و ارزشمندی است، ادامه داد: اگر مردم در این چهل سال انقلاب در صحنه نبودند، دولت‌ها و نظام به تنهایی نمی‌توانستند کاری بکنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه هیچ دستگاهی احساس نکند بدون مردم می‌تواند کار خودش را پیش ببرد، افزود: تا مردم در صحنه نباشند و تا مردم نخواهند، هیچ گره‌ای از مشکلات جامعه باز نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با توصیه به اعضای شورای استان که فرهنگ را جزء برنامه‌های جدی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: به همان میزانی که به مسائل مالی مردم، زندگی مردم، معیشتی مردم مشکلات محیط زیست و آب می‌اندیشید، به فرهنگ مردم هم فکر کنید؛ باید مردم را با سبک زندگی خدایی، دینی و قرآنی هر چه بیشتر آشنا کنیم. /۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات